דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללכת על כל החופה-בחירת מקום החתונה. 

מאת    [ 03/12/2006 ]

מילים במאמר: 1021   [ נצפה 4723 פעמים ]

ללכת על כל החופה-בחירת מקום החתונה.

מחקרים שנערכו לאחרונה גילו ממצאים מאלפים: מסתבר שגם בישראל רווקים ורווקות מתחתנים! לאחר שהתאוששנו מהחדשות המרעישות הנ"ל, החלטנו מיד לנסות לעזור למתחתנים .
ננסה לטפל בכל ההיבטים של ארגון החתונה, להעיז לציין אפקטים, לנסות למנוע דפקטים ולענות על כל השאלות של הקוראים המתחתנים בפוטנציה. אז מזל טוב לכו-לכם!

היכן תיערך החתונה?
מאו -צה -טונג אמר, בזמנו: " הצעדה הארוכה ביותר מתחילה בצעד הראשון". הוא אמנם אמר זאת בסינית, אבל האמרה נכונה בכל שפה.
הצעד הראשון בריקוד החתונה הוא בחירת המקום. יש מספר דברים שיש לקחת בחשבון, לפני שאתם מתחילים את "סיור הכתובות".

הנקודה הראשונה הדורשת תשומת לב היא מה האזור הגיאוגרפי הנחוץ לכם. כאן הכלל הוא כמו בבחירת מקום בקולנוע: " מקום טוב באמצע". למשל, אם את מרחובות ואתה מחיפה, לחתונה צריך לחפש מקום באזור תל אביב-הרצליה. יש לבדוק רק דבר אחד חשוב נוסף: מהיכן מגיעים האורחים? אם רוב האורחים מנתניה, צריך לחפש מקום קרוב יותר לאזור זה.

ההיבט השני הוא עונת השנה שבה תיערך החתונה. אם אתם חולמים על חתונה בחורף, שאין רומנטית ממנה, אתם צריכים לחשוב על אולם או על גן מקורה ומחומם..
אם אתם אוהבים את הקיץ, אז תוכלו לבחור גם גן פתוח. אם אתם אוהבי קיץ אבל שונאי לחות, בחרו במקום ממוזג. זה יכול להיות אולם או גן מקורה וממוזג.
היבט נוסף בבחירת המקום הוא מספר האורחים שמזמינים הזוגות המתחתנים . אם יש לכם 300 איש, אין טעם לבחור מקום שמתאים ל-800 איש. החתונה תיראה כאילו שחצי מהאורחים לא הגיעו והנוכחים ירגישו שהולכים לאיבוד. מאידך, אין טעם לבחור מקום שמתאים רק ל-300 איש: אז זה עלול להיות כל כך צפוף, עד שאי אפשר יהיה לנשום - ובודאי שלא לרקוד!
דבר נוסף: לפני שאתם מחליטים על מקום החתונה, תבדקו אם יש בין האורחים אנשים עם מגבלות בהליכה או על כיסא גלגלים. במקרה זה, יש לדאוג לגישה נוחה, או, לחילופין, למעלית. יש לוודא שקיימים שירותי נכים.

גם הזמן שתבחרו חשוב. למעשה, מתחתנים בכל ערב של יום חול או ביום שישי בצהריים. יום שישי אהוב על הזוגות שרוצים חתונה מעט שונה, באווירה חופשית יותר ולא כל כך מכופתרת. לחתונה של יום שישי יש לקחת בחשבון כמה דברים.
ראשית, בתקופת החורף השבת נכנסת מאד מוקדם, לכן שעת הסיום אף היא מוקדמת. מקובל לפנות את המקום כשעה לפני כניסת השבת.
במשך הקיץ, השבת נכנסת מאוחר יותר- קרוב לשעה 19.00, כיון שיש גם שעון קיץ .לכן, בקיץ החתונה ארוכה בימי שישי. קחו רק בחשבון גם את מזג האוויר: לא כדאי להתחתן ביום שישי בצהריים בחום יולי-אוגוסט, כיון שאז האורחים ירגישו כמו בסאונה - בעיקר במישור החוף.אם תחליטו על חתונה ביום שישי בצהריים, תבחרו מקום שיש בו גם חלק מוצל או ממוזג.
מבין ערבי השבוע, הערב המבוקש ביותר הוא יום חמישי. התירוץ הרווח הוא שלמחרת לא עובדים, לכן אפשר להישאר לבלות עד מאוחר. אבל אליה וקוץ בה: ביום חמישי גם הכבישים פקוקים במידה שלא תתואר, כך שהחתונה לא רק מסתיימת מאוחר, אלא גם מתחילה מאוחר. האורחים יגיעו תשושים, עצבניים ומאחרים - לא חבל?
בנוסף, ברוב המקומות פועל העיקרון הכלכלי הידוע של היצע וביקוש. משום שיש רק יום חמישי אחד בכל שבוע ומשום שהוא מבוקש יותר, גם הדרישות של האולמות מרקיעי שחקים. אם בכל ערב אחר הם דורשים מינימום של 250 משתתפים, למשל, ביום חמישי לא ירצו לשמוע על פחות מ-350 איש. אם מחיר המנה במקום מסוים הוא 180 - לאדם, ביום חמישי לא יהססו לבקש 190 - או אפילו 200 ?.
נסו להימנע מלחשוב על יום חמישי, אלא רק אם אבא שלכם הוא בן דוד של הברון רוטשילד (והוא מוזכר כמוטב בצוואה של הברון).
עוד פרט חשוב: יש מקומות שמגישים את הכיבוד רק בצורת מזנון( מה שקרוי בצרפתית מעוברתת "בופה" buffet=). מקומות אחרים מוכנים גם להגשת האוכל לשולחנות. צורת ההגשה צריכה להתאים לאופי האורחים.
לא פחות חשוב: דרגת הכשרות של האוכל. אם רוב האורחים שלכם חילוניים או חובשי כיפה סרוגה, תספיק כשרות של הרבנות המקומית. אם רוב האורחים הם חרדים- כלומר, חובשי כיפה שחורה- תחשבו על כשרות גלאט. גם בזה יש כל מיני דרגות, אבל לא נלאה אתכם בפרטים ובדקויות.

לאחר שהחלטתם על מיקום גיאוגרפי, עונת השנה, מספר האורחים ורמת הכשרות - רק כעת אתם מוזמנים להתחיל לראות מקומות ולחשוב כמתחתנים.
מתוך ניסיון של שבע עשרה שנה וטיפול בלמעלה מ-19,000 זוגות מתחתנים, אני יודעת שיש מספר גורמים המשפיעים על בחירת מקום החתונה.
- ראשית, אתם מושפעים מהאסטטיקה של המקום. הצורה, הטיפוח, שילוב הצבעים, רמת התחזוקה - כל אלה משפיעים עליכם בהתחלה.
- הגורם המשפיע הבא בתור הוא איש המכירות העומד מולכם. אם הוא נעים הליכות, מקצועי, משדר אמינות ומתמצא, הוא קונה את אמון המתחתנים. לעומת זאת, אם הוא קצר רוח, לא מנומס, לא עניני, לא שולט בחומר, או סתם מלחיץ - הוא יעורר חוסר אמון וחוסר רצון להמשיך בקשר עמו ולערוך שם את החתונה.
- שלב שלישי: רמת האוכל של המקום. כמובן שכל אחד מחפש אוכל מסוג אחר. בגדול, הייתי אומרת שיש אוכל עממי, אוכל קלאסי ואוכל " גורמה"""gourmet. הכוונה כאן לא ל"גורמט" שעונדים על פרק היד, אלא לסוג האוכל שמכניסים לפה... אגב, אני מציעה שתנסו להתאים את רמת האוכל בחתונה לדרישות הקהל שלכם. אם אתם אוכלים קבוע במסעדות יוקרה אבל המשפחה אוהבת חומוס וטחינה, בחרו אוכל עממי לחתונה. הרי אתם, כדרכם של מתחתנים בליל החתונה, בקושי תספיקו לטעום ביס אחד. לעומת זאת, האורחים שיגיעו ממרחקים עלולים להתאכזב קשות אם לא ימצאו אוכל לפי טעמם.
- תתפלאו, אבל רק בשלב הרביעי הזוגות המתעניינים בחתונה, מתייחסים לעלות המנה. אם שלושת השלבים הראשונים עברו בהצלחה, יש סיכוי רב שתצליחו לעבור גם את משוכת המחיר.
- אם אתם מאד מעשיים או רואי- חשבון בעיסוקכם, יש סיכוי שתהפכו את הסדר: תחליטו על הסכום שאתם רוצים להקדיש לכל מנה ורק אחר-כך תתחילו לבדוק מקומות. גם במקרה זה רצוי לבחור את המקום הטוב ביותר. החוכמה היא לא למצוא מקום שמתאים לתקציב מוגבל - כאלה לא חסרים! החוכמה היא למצוא את המקום המוצא חן בעיניכם ולנסות למצוא את הדרך שעלותו תתאים לתקציבכם. תתפלאו, אבל גם לכך יש דרכים ופתרונות...

כעת, כל מה שעליכם לעשות זה לסכם את התנאים לחתונה ולחתום על החוזה. אל תשכחו להגן על עצמכם על כל צרה שלא תבוא, כדי להבטיח את כספכם בצורה הטובה ביותר.תבדקו בחוזה גם את האותיות הקטנות ובררו היטב מה כולל המחיר. למשל, מה לגבי שכר המלצרים, הגברה, תאורה, שעת סיום, אבטחה.
יש עוד הרבה פרטים שיש לשים לב אליהם - אז בהצלחה רבה!
לעצות חינם וטיפים נוספים נא גלשו לאתר שלנו או צלצלו אלינו.


מזל טוב לרגל החתונה!

גברת קורה שוורץ
מארגנת חתונות מקצועית עם ותק של 20 שנה. מפעילת האתר
חתונה | גני אירועים

הכולל מאמרים, טיפים ועצות מעשיות לארגון חתונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב