דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכבוש את הפחד 

מאת    [ 02/12/2006 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 4982 פעמים ]

מדוע אנחנו מפחדים? האם ולמה הפחדים שלנו מונעים בעדנו מלהצליח? וכיצד ניתן להתגבר עליהם?מפעם לפעם, בוודאי צצה אצלך מחשבה על רעיון נהדר, שעשוי להפוך אותך למיליונר. לרוע המזל, אין אתה מצליח לאזור את האומץ בכדי לתרגם את הרעיון למיליון.

האם הפחד הוא זה שעוצר אותך? נוכחתי לדעת כי לפחד השפעה על כל חלק בחיינו, באם אתה מכיר בכך או לא. בשל הפחד, אנשים מתנהגים לפי מוסכמות מסוימות, או משלימים עם חיי עוני, או שנתפסים במשרה משעממת.

פחד הינו כח הרסני במיוחד. הוא הורג התלהבות, הוא מחסל את הביטחון העצמי, מרוקן את האנרגיות מתוכך ופוגע ביצירתיות שלך.

מדוע קיים בנו הפחד מלכתחילה? חוסר החלטיות וספקנות מהווים כר פורה להתפתחות הפחד. האם שמת לב במהלך ניסיונותיך להתקדם ולעשות כסף, כאשר מתעורר בך ספק וחוסר החלטיות, כי פתאום גם צץ ומופיע לו הפחד? הופעת הפחד תמנע ממך להשיג את מה שאתה חפץ בו.

ביותר פעמים כן מאשר לא, הפחד הוא רק בתפיסה שלך והוא אינו אמיתי. זהו רק מצב שבתודעה. ההתגברות על הפחד לא רק שתביא לך כסף; היא למעשה תגרום לשיפור משמעותי בכל היבט בחייך. אבל, איך תוכל לחיות חיים חסרי פחד?

ישנן דרכים רבות להתגבר על הפחד.

אחת מהמועדפות שבהן הינה לאסוף ככל שניתן יותר אינפורמציה. למשל, אם אתה מחליט ללמוד על מסחר במניות, שהינו תחום חדש לחלוטין עבורך, אזי אסוף כמה שיותר מידע ולמד את הנושא: לך לקורסים וסדנאות, חפש מידע באינטרנט, תרכוש ספרות רלבנטית, עשה מנוי על עיתונים ועלוני מידע אינטרנטיים רלבנטיים, שוחח עם משקיעים שכבר "עשו את זה" ועוד. ישנה כמות כמעט אינסופית של מידע בכל נושא אפשרי, שהיא זמינה כיום בקלות רבה מבעבר. ע"י איסוף שיטתי של מידע ועובדות, תוכל להתגבר על פחדיך וגם ללמוד מניסיונם של אחרים.

דרך נוספת להתגבר על פחד הינה להצטייד במאמן אישי. מאמן אינו יועץ. מאמן הוא אדם אשר השיג את שברצונך להשיג. ושהוא הצהיר כי ברצונו לעזור לך להשיג זאת גם כן. מאמן ידריך אותך בקיצורי הדרך ויזהיר אותך מטעויות שעליך להימנע מהן. כשיהיה לך מאמן, פחדיך יתחילו להיעלם כיוון שהוא תמיד יהיה שם לצידך כדי להדריך אותך. זה גם יכול לחסוך לך זמן של "ניסוי וטעיה".

'Just Do It' - מכיר את הסלוגן של נייק? אז כן, זוהי דרך נוספת להתגבר על פחד. במרבית המקרים, כאשר יש לך תוכנית לצבור הון, הינך נוטה לדאוג יותר מדי ולחשוב יותר מדי. כתוצאה מכך, הינך "משתתק" ולא מבצע שום פעולה. אל תחשוב יותר מדי, פשוט עשה את זה! אינני מציע לך לעשות זאת כשעיניך מכוסות. עצתי לך היא לא לחשוב יותר מדי, לשמור את הענין פשוט ולעשות את זה. זכור, חוסר החלטיות מוביל לפחד. לכשתעשה זאת, אתה תופתע לגלות שזה לא היה קשה כפי שחשבת, והפחד שהיה לך לפני כן - ייעלם כלעומת שבא!

שאל את עצמך את השאלה הבאה: "מהו הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לי במצב זה וזה?". אם התרחיש הפסימי ביותר מקובל עליך והינך מוכן לקחת את הסיכונים הכרוכים בכך, לך על זה! כאשר הינך מודע עוד מלכתחילה, כי אם תיכשל, אתה מוכן לתוצאות. המודעות לתוצאות התרחיש הפסימי ביותר, מסכלת את הפחד שבך, אותו פחד אשר מונע ממך להתקדם. זה אפילו טוב יותר אם הינך יודע כי הסבירות להתממשות התרחיש הפסימי ביותר הינה נמוכה. זה מניע אותך אף יותר לפעול על-מנת להשיג את יעדיך.

ככל שתפחד יותר, כך תיאלץ להתמודד עם הפחד שלך יותר. עליך להתמודד עם הפחד שלך, לא להימנע ממנו כפי שאנשים רבים עושים. אם אינך מתמודד עם הפחד עוד מהתחלה, הוא תמיד יהיה שם. אם הינך מפחד מלדבר בפני קהל, הדרך היחידה להתגבר על הפחד הזה הינה לעמוד בפני קהל ולדבר. אינני סבור כי ישנה דרך טובה יותר לעשות זאת, האין כך?

ולבסוף, האמונה בעצמך עוזרת לך להתגבר על הפחד. עליך להאמין בכל מאודך כי ביכולתך לעשות זאת. אחת הדרכים הפשוטות ביותר להתגבר על הפחד הינה לחזור ולהזכיר לעצמך "אני מסוגל לזה", "אני מסוגל לזאת". תרגיל פשוט זה מסלק את הספיקות וכן ביחד איתם את הפחד. האמן בעצמך ופעל כאילו זה בלתי אפשרי מבחינתך ליפול.

התעשרות הינה עניין של התגברות על הפחד: הפחד מכישלון והפחד לעשות טעויות. אתה חייב לעצמך חיים טובים יותר. השתמש בטכניקות הללו וכבוש את פחדיך, בדרכך לחיים מלאי עושר ואושר.
* רו"ח שי באטון הינו יזם מוביל בתחום ההדרכה לעצמאות כלכלית, בעבר ייסד וניהל מספר מכללות בתחום. מאמריו התפרסמו בעיתונים ואתרים כלכליים רבים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב