דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האות הראשונה בשם האדם 

מאת    [ 30/12/2009 ]

מילים במאמר: 1311   [ נצפה 5109 פעמים ]

מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית כוח רוחני עצום ורב המסוגל בוודאי להשפיע על הנעשה בחיי האדם. לפיכך דובר רבות על כוחו של שם האדם ועל מסוגלותו להשפיע על כוח המזל, עד כי ניתן לומר ששם האדם הינו מעין בר-קוד המקפל ואוצר בתוכו היבטים רבים אודות בעל השם- מהותו, טבעו, אופיו ויסודו. במאמר זה נסקור את מהותה ואיכויותיה של האות הראשונה (דומיננטית) בשם .

א- אות פתוחה הנראית פורצת לכל הכיוונים ולכן מסמלת את שבירת המוסכמות והמסגרות. מבטאת אינטליגנציה שכלית גבוהה ביותר עם השתוקקות לחופש ומרחבים. בולטת ואינה נחבאת אל הכלים, יש לה אומץ כוח ושליטה, מסמלת אהבת ידע ובעלת כוח רוחני עצום וחזק. לצד היותה גורמת לאיזון רוחני יש לדעת כי שם עם הרבה אותיות אלף עלול לגרום לחוסר איזון ולחוסר ביציבות נפשית.

ב- מבטאת מופנמות ורגישות רבה עם יכולת מודעות רבה למגבלות ולחסרונות. נותנת כוח ושאפתנות חומרית. מאפיינת בגרות ורציונאליות. אהבת הממון עקב פחד ממחסור,מייצגת אדם החש בנוח עם מסגרות וביתיות. אות המייצגת אדם מאופק עם משמעת עצמית. סובלנות רבה בכל הקשור ליחסים עם הזולת. סגולתה של האות תביא את הברכה לאדם שידע להעניק מתוכו ולא יחשוב במונחי "עלות מול תועלת".

ג- גמל לשון גומל חסדים ונתינה ללא גבולות. מייצגת את "ואהבת לרעך כמוך". אוהבת מרחבים וחופש ולפיכך מורה על נסיעות ותנועה רבה. מבטאת מחשבה פילוסופית וראיית עולם רחבה. אחד המאפיינים הבולטים הוא תחושת צדק וסלידה מכל מעשה עוולה. בזבזנות ואהבת חיי נוחות. לצד היותה מסמלת יכולת ארגונית טובה קיימת בה שובבות ותמימות ילדותית. האות גימל יכולה לגמול לאדם הנמצא בחוסר. אם ילמד לשלוט על יצריו ופחדיו יזכה לגמול הולם של חסד.

ד- מבטאת מחד את הדלות ומאידך את הדליה ( הנפה, התרוממות). מרמזת למצב של דלות גשמית או רוחנית, כי אדם שהגיע לדלות יודע להעריך את שהיה לו, אך אל דאגה יש בכוחה לרומם את האדם לשיאים חדשים. בכוחה לחנך את האדם להסתכלות נכונה של המציאות. משמע אם ידע להפנים את האמרה " איזהו עשיר האדם השמח בחלקו", חיש מהרה ייעלמו תחושת הדלות והחוסר ויתפנה מקום לחדירת שפע שעד כה היה בבחינת מכוסה וגלום.

ה-מושפעת ממזל טלה וחודש ניסן ( ספר יצירה). מבטאת אגו חזק , עיקשות רבה ועמידה על עקרונות. מייצגת מנהיגות ובולטות רבה לצד מופנמות ורגישות עדינה. עלולה להוביל לכעסים ,לתחושת חוסר יציבות רגשית ולדחפים של היצר. במידה ויש יותר מאות אחת בשם ( בד"כ בתחילה ובסוף) הדבר עלול להצביע על תנודות בכוח המזל- נושא שיש לבחון לעומק.

ו- מבטאת את כוח החיבור שבבריאה. מקבלת השפעתה מזל שור ומיסוד האדמה. מעניקה לאדם שלווה ורוגע נפשי ולעיתים עיקשות רבה ורדיפה אחר חומריות. חשיבות רבה לתא המשפחתי ולזוגיות. אות המייצגת את האומנות האסתטיקה והטיפוח. עלולה לגרום לקשיים ביישום מטרות ושאיפות.

ז- מבטאת אינטליגנציה גבוהה ,חשיבה מהירה ויכולת תפיסה נהדרת. מושפעת ממזל מאזניים ומיסוד האוויר. מסמלת את התקשורת, שטף הדיבור וקלות הלשון שלעיתים חורגת מן האמת. מיקום האות בשם מצביע על ביקורתיות ושיפוטיות יתרים. ואף על צביעות וחוסר נאמנות. אות רבגונית אשר מסמלת את התאוות והיצרים ואת הרוחניות והמיסטיקה.

ח-השפעה ממזל סרטן ומיסוד המים נותנת לבעליה רגישות, מופנמות והתכנסות פנימית, אדם שביתו הוא מבצרו, חוסר ביטחון, מצבי רוח משתנים, רגשנות יתר, עדינות- יכולת טיפול בזולת, מסירות ונאמנות על פי רוב וכן יכולת קליטה לרגשות עמוקים.

ט-השפעה ממזל אריה ומיסוד האש נותנת לבעליה כוח נתינה והאהבה, חמימות וטוב לב, צורך בקבלת תשומת לב, גאוותנות, יהירות ועקשנות, עזרה, הושעה והתחשבות, פזיזות בחשיבה. מסמלת את הצדק, החוק והמשפט.

י-האות יוד מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים תתאים לאדם הנושא בשמו את אות זו אך תלוי במיקומה.השפעה גם ממזל בתולה ומיסוד האדמה נותנת לבעליה, כישרון משחק בעולם של מציאות, אהבת חומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד ראיה בגדול, ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר.

כ- השפעה מכוכב נוגה ומיסוד האש נותנת לבעליה עוצמה, חיוניות ויכולת ביטוי טובה, יצירתיות ואופי חזק, חום ואומץ, עושר זמני חולף. אהבת החומר מאפיינת אדם רחב לב מעודד ותומך, אוהב שליטה ועקשנות רבה לו, אוהב רושם וגאוותן, אינו סובל ביקורת. אותיות כ"ף רבות בשם מביאות לרגישות בריאותית.

ל- מושפעת ממזל מאזניים ומיסוד האוויר. אות עדינה הצופה למרחוק המעניקה לבעליה סקרנות רבה והתחדשות תמידית. לצד היותה מייצגת עדינות וסלחנות היא מורה על עוצמות נפשיות רבות עם יכולות ניכרות להיחלץ ממצבי משבר. מייצגת אדם בזבזן ופזרן בממונו אשר מגלה רגישות למצוקת הזולת. לרוב אינו מושפע משיקולי עלות מול תועלת ויעדיף נתינה על פני קבלה.

מ- אות השייכת לקבוצת אמ"ש המהוות את אבני היסוד והבניין שבבריאה. מושפעת מיסוד המים ולכן מאפיינת אדם השוחה עם הזרם ואינו מתמרד. מורה על חריצות, אומץ ועזרה לזולת לעיתים עד כדי הקרבה עצמית. מעניקה לבעליה חכמה ויצירתיות רבה ( מ=40 ובחכמת הקבלה מייצגת את כוח היצירה שבבריאה).

נ- מסמלת את הענווה והצניעות. מושפעת ממזל עקרב ומחודש מר-חשוון. בעלת כוח אדיר להרים את האדם ממשברים ומנפילות. באם נמצאת בסוף השם תעניק לאדם יכולות נפשיות גבוהות להתמודדות במצבי לחץ. מייצגת את מערכת החיסון הנפשית שלה זקוק האדם. מבטאת את יכולת ההישרדות ,האיפוק והשליטה העצמית. לעיתים עלולה להוביל לכעסים ולתסכולים עד כדי התפרצות ופגיעה מילולית בזולת שלא במתכוון.

ס- מושפעת ממזל קשת ומיסוד האש . אות סגורה המייצגת מחד את כוח השמירה שבבריאה (ס=60 , ברכת הכוהנים מורכבת מ-60 אותיות) ומאידך את כוח הסגירה והחסימה, דבר שעלול לעכב את כוח המזל. מעניקה לבעליה משיכה לידע ולנסתרות. חקרנות , חריצות ושקדנות רבים. מרמזת על צורך להיות במרכז העניינים מתוך שאיפה לפרסום. אות דואלית הטומנת בחובה נתינה רבה אך יודעת לדרוש תמורה הוגנת.

ע- מושפעת מיסוד האדמה וממזל גדי. בשונה מהאות א' המייצגת את עולם הרוח ואת האחדות האלוקית האות ע' הינה חומרית ומעניקה לאדם עיקשות,התמדה ודחיפה קדימה אל עבר יישום המטרה. אות עוצמתית מאוד המורה על חוסן נפשי לצד פסיביות רגשית ולפיכך מבטאת את החלק השכלתני שבאדם. דוחפת את האדם לבקשת מעמד ורצון לביסוס כלכלי. במקרים קיצוניים עלולה להורות על קינאה הרסנית ורכושנות מסוכנת.

פ- מושפעת מיסוד האדמה ומכוכב מרקורי. אות המורה על פתיחות רבה המקנה לבעליה חן רב ויכולת מילולית נהדרת. מבטאת את היצירתיות האישית, יכולת נתינה רגשית והזדהות עם מצוקת הזולת. טיפוח ואסתטיקה ומשיכה לאומנות. ככלל, זוהי אות המייצגת חיצוניות ומצד שני מייצגת פני השפעת יסוד אדמה ומזל כוכב (מרקורי) מקנים לבעלי אות זו חן מיוחד, תקשורת טובה, מקוריות, יצירתיות, ביטוי עצמי מצוין, משיכה לאומנות וליופי, עוצמה וכוח.

צ- מושפעת ממזל דלי ומיסוד האוויר. מדובר באדם חשדן שנמנע מלקחת סיכונים. בעל חשיבה מקורית הסולד ממסגרות ולכן לא מן הנמנע שיהיה בעל ראיית עולם רחבה. איש של שלום המתרחק ממחלוקות וממריבות. אידיאליסט אשר יושרה וצדק נקשרים בו.

ק- מושפעת ממזל דגים ומיסוד האוויר. מעניקה לאדם כוח נפשי רב ויכולת הישרדות במצבי קושי ומשבר. מייצגת את נצחון הרוח על החומר ואת המסוגלות לחוש את רחשי הלב של הזולת. לעיתים גורמת לעצלות ולכבדות. למרות היותה גורמת לאדם להראות למראית עין מבולבל וחסר ריכוז שקשה לתהות על מהותו לא כך הם פני הדברים.מדובר באדם מפוכח ובעל חושים חדים שאינו חושש מבדידות.

ר- מושפעת מיסוד האוויר ומכוכב שבתאי. מחזקת אצל האדם את כוח הדיבור ויכולת המחשבה האנליטית. נקשרת עם תנועה מרובה , עצבנות יתרה וחוסר שקט נפשי . הואיל ומושפעת מכוכב שבתאי עלולה להוביל ללוחמנות , לעיקשות , לתאווה יצרית ולחוסר שליטה עצמית. האדם לא ינוח ולא ישקוט עד אשר ישיג את מבוקשו ויגשים את מטרותיו.

ש- אות אנרגטית מאוד אשר גורמת לבעליה להיות מונע לרוב על פי דחפים נלהבים. אימפולסיביות וחוסר שקט נפשי. רדיפה אחר תענוגות הגוף והחומר לצד נטייה לאהבת הרוח . חריצות רבה ועיקשות בלתי נילאית בדרך להשגת הרצונות. חשיבה מהירה ושכל חריף שיודע להבין דבר מתוך דבר. בזוהר הקדוש נרמז כי השקר הוא חלק מכוחה של האות ולכן על האדם לדבוק במידת האמת.

ת- מושפעת מיסוד המים וכוכב צדק. מעניקה לאדם את הרגישות ,הרגשנות,הדאגה , טוב הלב ואהבת האדם. יכולת שכלית מפותחת , לרוב הומאנית, לצד תמימות ונאיביות רבים. מיקום האות בשם ( לרוב בסוף השם) עשוי להורות על נטייה למצבי רוח קוטביים ,לחוסר בטחון עצמי ולהשלטת הרגשות על השכל. הואיל ומורה על רגשנות רבה נקשרת על פי רוב בהתרפקות על העבר וקושי לראות את המחר.

מוגש בברכה

www.kabalah.co.il  יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

יצחק אהרון,חוקר יועץ ומרצה של תורת הקבלה.ראש מרכז "חכמה" לקבלה וליהדות בפתח תקוה.עורך את מדור הקבלה באתר Y NET. משדר תוכנית ייעוץ בקו המומחים של רדיו ללא הפסקה ובימי שישי בבוקר ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. 03-9220784 כתובת אתר www.kabalah.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב