קיווי עסיסי עם ויטימין C
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קיווי עסיסי עם ויטימין C 

מאת    [ 30/12/2009 ]
מילים במאמר: 391   [ נצפה 3597 פעמים ]

 
 

מקורו של הקיווי בסין.
הפרי מוסחר על ידי חברה ניו זילנדית בשנת 1959, אך לא כדומדמנית סינית אלא כ"קיווי" על שמה של הציפור הלאומית של ניו זילנד, הדומה לפרי בצבעה ובצורתה.
כיום מגדלים את הפרי בכל העולם.

קיווי ו- וויטמין C

הקיווי הוא אחד הפירות העשירים בוויטמין C.
קיווי גדול מספק כ 95 מ"ג ויטמין C, המהווה את כל כמות הוויטמין C המומלצת ליום.
ויטמין C ידוע בכושרו לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע זיהומים.
בנוסף, עשיר הקיווי באשלגן, אשר לו תרומה באיזון נוזלי הגוף ואיזון לחץ דם.
ועוד בונוס: הקיווי מכיל כמות סיבים גבוהה יחסית וכמות סוכר מועטה, נתונים אלה הופכים את הקיווי כפרי המומלץ ביותר בעת דיאטה, הוא יתרום לתחושת שובע לזמן ארוך יחסית וגם מהווה זרז טבעי לפעולות עיכול.  

פורום תזונה ודיאטה
פורום נטורופתיה ותזונה טבעית

הקיווי כזרז לעיכול

הקיווי מכיל אינזימי עיכול שהעיקרי מביניהם מכונה אקטינידין, המסייע בתהליך עיכול חלבונים ובזירוז העיכול במעי. אינזימי העיכול מפחיתים נפיחות ותסיסה במעי ומזרזים את מעבר המזון במעי והתנקות המעי.
מחקר שבדק השפעת אכילת קיווי על 38 נבדקים אשר אכלו במשך שלושה שבועות 3 מנות קיווי ביום, מצא כי בתקופה זו השתפרה בצורה ניכרת פעולת התנקות המעיים ועלה הנפח של תוכן המעי, וזאת לעומת תוכן המעי בתקופה בה לא נצרך קיווי כלל.

 הקיווי כמסייע במניעת קטרקט

על פי מחקרים רבים נמצא כי אכילת פירות וירקות אשר עשירים בחומרים לוטאין וזאקסנטין, תורמת לאיכות הראייה ולירידת השכיחות של כתמים המופיעים על העין בגיל מבוגר בדרך כלל, ומפריעים לראייה תקינה.
מחקר שבדק את כמות הלוטאין והזאקסנטין במזונות מצא כי מבין כלל הפירות הקיווי הוא העשיר ביותר בחומרים פעילים אלה.

קווי כמונע מחלות   קיווי מהווה מקור ללוטאין וויטמין C - שני נוגדי חימצון שעוזרים לשמור מפני מחלות לב.
בנוסף מכיל הקיווי מגוון של נוגדי חימצון כמו קרוטנואידים ופוליפנולים הידועים בהשפעתם המגינה בפני מחלות לב. עוד נמצא כי לקיווי השפעה על נטרול רעלים, עיכוב גורמים המעלים לחץ דם ועיכוב האינזים האחראי ליצור כולסטרול בכבד.   ולא פחות חשוב...
אחד ההורמונים המשפיעים על מצב רוחינו נקרא סרוטונין.
תפקידיו של הסרוטונין בגוף הם לשפר ולאזן את מצב הרוח, לשפר את תפקוד מערכת העיכול ולהקל על תחושת כאב ורעב.
קיימת סברה כי אכילה של מזונות עשירים בסרוטונין יכולה לתרום לרמת פעילות חיובית של הורמון זה.
אכילת קיווי מידי יום עשויה לשפר את רמת מצב הרוח ותפקוד המערכות בגוף.

לבריאות!

מערכת אתר iCosmetics


 

   

 

מערכת iCsmetics

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב