דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירות שיש להזהר - חקירות לא חוקיות 

מאת    [ 30/12/2009 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2530 פעמים ]

אחריות של חוקר פרטי בקבלת עבודה היא אבסולוטית, דהיינו כאשר משרד חקירות מקבל מלקוח עבודה עליו לדעתי לבדוק לעומק וביסודיות מה בעצם מטרת הלקוח. חוקר פרטי מקצועי לא יכול להתעלם מהמניע להזמנת עבודה מהלקוח.

אי נקיטת אמצעי זהירות יכול לשמש עבריינים, מחסלי חשבונות, גובים, ארגוני חבלה להשגת פרטים אשר יסייעו להם במידע לצורך פעילותם הלא חוקית.

רק לפני ממספר חודשים פורסם כי דודו טופז פנה למשרד חקירות וביקש סה"כ לאתר מען, לכאורה איתור מען, אולם למעשה מידע שימש אותו במעשיו, כאן למשל שום חוקר פרטי אשר אחד כמו דודו היה פונה אליו, לא היה משער למה שהמידע הזה יכול להוביל, אני מאד נזהר כאשר למשרד החקירות שלי מגיע פלוני או אלמוני ומבקש כי אתעד ביום מסוים במקום מסוים ובשעה מסוימת מפגש.

אני בודק לעומק מה פתאום הוא פונה אלי? מי האנשים הנעקבים? מה קשריו עימם? איך ידוע לו על המפגש? ומחתים אותו כי הוא מתחייב שלא להשתמש במידע לצרכים פליליים (ביצוע עבירה פלילית). וכאשר האינטואיציה שלי אומרת לי לא לקבל תיק, לא אקבלו בשום מחיר.

לפני מספר שנים פנה אלי אדם לא מוכר וביקש לבצע בדיקת רקע עיסוק, מען, רכב, ופרטי ילדים על מספר אנשים. כאשר בקשתי לדעת מה הסבה הוא השיב, בשביל זה פניתי למשרד חקירות, אני מחברת כוח אדם,  אחד מהלקוחות שלנו עוסק בתחום הייטק, והוא מבקש תחקיר בטחוני על מספר אנשים אשר הגישו מועמדות.

כאשר בקשתי את השמות על מנת למנוע אפשרות של פגיעה באתיקה המקצועית שלי, הנ"ל סרב. הוא ביקש הצעת מחיר על מנת להשוות בין משרדי חקירות. גם את הפלאפון ואת שמו סרב למסור.  לאחר שבועיים זומנתי למשטרה היות ומספר הפלאפון שלי היה אצלו. ואז גם התברר לי כי האיש הוא נציג של משפחת פשע, אשר  אותם אנשים שאת שמותיהם סרב למסור חייבים כסף מהימורים.

ארוע שני כאשר הגיע אלי לקוח בדואי וביקש כי אאתר את בת המשפחה שנעלמה, אולם כאשר ניסחתי חוזה שבו מצוין כי הוא מצהיר שהאיתור הוא לא לצרכי נקמת דם או כבוד המשפחה, הבחור יצא והלך. לימים התפרסמה ידיעה על רצח של נערה שהוטלה לבאר. ובטלויזיה הוקרנו החשודים. אחד מהם היה אותו לקוח בדואי.

יש גם נשים או גברים אשר באים למשרד חקירות על מנת שיוכלו לחבל בקשר של בני זוגם לשעבר, בעזרת הפעלת חוקר פרטי. ואחרון אחרון ישנם ארגוני מחבלים אשר פונים באופן תמים לכאורה לחוקר פרטי על מנת לאסוף מידע מכל התחומים, בכיסוי של בדיקה עבור חברות ביטוח בחו"ל.

משרד חקירות אברמסון חשף בשנות השבעים פנייה לצורך ביצוע חקירה פרטית של איש מוכר וידוע בארץ, במגמה לחשוף פרטים על מגוריו, סדר יומו, וקשריו עם אחרים. הפנייה הגיעה ממשרד עורכי דין שייצג את אש"ף. והאישיות היה איש בכיר במערכת הביטחון. לכן יש לבדוק כל לקוח כ-"כבדהו וחשדהו" במיוחד שהזמנת השרות תמוהה.

משרד חקירות אברמסון, הינו משרד חקירות פרטיות וותיק ומנוסה העוסק במתן שירותי מודיעין וחקירות במגוון נושאים: חקירות בגידותגירושין, חקירות כלכליות, ביצוע מעקבים וכן בדיקת פוליגרף. במשרד עובדים חוקרים פרטיים וותיקים בעלי שם בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב