דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוואה 

מאת    [ 29/12/2009 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2217 פעמים ]

אדם אשר בבעלותו רכוש כזה או אחר ואשר רוצה כי רכושו יחולק לאחר לכתו לעולמו באופן השונה מהוראות חוק הירושה, יהא עליו לערוך צוואה.

 

חוק הירושה מגדיר מהי צוואה תקפה וחוקית וכן מקנה למצווה לערוך כמה סוגים של צוואה. על כן, חשוב להקפיד על עריכת צוואה אשר תנוסח בהתאם לדרישות הצורניות אשר חוק הירושה מגדיר. על מנת למנוע סיטואציה של פסילת אותה צוואה אשר לא נערכה בהתאם לכללים.

 

חשוב לציין כי, צוואה מאוחרת בזמן היא זו שתמומש בבוא העת. לכן, גם אם ערכתם צוואה והחלטתם בשלב מסוים כי אתם רוצים לשנות את הוראותיה הרי שהדבר אפשרי.

 

מקרה המצריך עריכת צוואה חדשה, הנו למשל, מקרה בו אחד מיורשכם הלך לעולמו לפניכם. מקרה נוסף המצריך עריכת צוואה חדשה, הנו מקרה שבו קיים סכסוך ממושך ביניכם לבין מי שכללתם באותה צוואה כיורש שלכם.

 

החיים הם דינאמיים ובמהלכם מתרחשים לא מעט שינויים, לכאן ולכאן, ועל כן, חשוב לדעת כי ניתן מפעם לפעם לערוך ולנסח צוואה חדשה אשר תואמת את פני המציאות.

 

צוואה לא מעודכנת, עלולה לגרום למצב של מלחמות מיותרות בין היורשים או לחילופין עלולה לגרום לכך שבבוא העת אותה צוואה תהיה ריקה מתוכן ואז לא יהיה ניתן לקיימה.

 

לכן, חשוב שתדעו כי כמו שבמקרים מסוימים חשוב מאוד לערוך צוואה כך גם במקרים מסוימים חשוב מאוד לעדכן צוואה.

 

כמו כן, חשוב שתדעו, כי גם אם הפקדתם צוואה אצל הרשם לענייני ירושה ולאחר מכן ערכתם צוואה מאוחרת בזמן אשר לא הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה, הרי שבבוא העת, אותה צוואה מאוחרת בזמן, היא אותה צוואה אשר הרשם לענייני ירושה יוציא לגביה צו קיום צוואה.

 

עריכה וניסוח של צוואה הם אינם דבר של מה בכך. לכן, בטרם תחתמו על צוואה כזו או אחרת, חשוב לפחות כי תתייעצו עם עורך דין בקיא בתחום, אשר מנוסה בניסוח ועריכה של צוואה. התייעצות עם עורך דין הבקיא בתחום של צוואות וירושות, לעיתים תחסוך לכם כסף רב, ומלחמות מיותרות בין יורשים.

 

צוואה אשר נערכה בהתאם להוראות החוק, הנה צוואה אשר בבוא העת, לא יהיה קשה לממשה, והכי חשוב צוואה אשר נערכה בהתאם להוראות החוק, יהיה קשה מאוד לתקוף אותה בבוא העת, כך שאנשים אשר לא כללתם כיורשים על פי צוואה, לא יוכלו לרשת אתכם.

עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. צוואה - האתר המקיף ביותר בנושא צוואות. צוואה - מגוון מאמרים בנושא צוואה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב