דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חנוכה להמונים 

מאת    [ 28/12/2009 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3091 פעמים ]

נרות חנוכה בחלון ומעוז צור באוויר

מכל עבר נשמעים צלילי "מעוז צור" ו-"מי ימלל גבורות ישראל". ערב חנוכה פסטורלי במדינת ישראל הקטנה. ממש ניתן לשמוע את אנחת הנוסטלגיה הבוקעת מבעד לגיליון האלקטרוני ודרך אורם של נרות חנוכה קטנים, שנדלקים בכל פעם ששומר המסך מתחיל לעבוד.

חנוכה כיום

לא בטוח שאכן כך נחוג חג החנוכה בימים עברו. מה שבהחלט ידוע, זה שבגלל שחג החנוכה הוא חג ארוך יחסית, עם מספר לא מבוטל של ימי חופש מבית הספר, הוא נחוג כיום במגוון כה רחב של פעילויות ואירועים עד שכמעט ואין זמן לשבת ליד השולחן, להדלקת נרות משפחתית.

מהכנת נרות ועד לפסטיגל

מגוון הפעילויות המוצעות לילדים שבינינו כמעט בלתי נגמרות. הן מתחילות במצעדי לפידים כמיטב המסורת, אשר בדרך כלל מאורגנים על ידי העיריות השונות. משם זה ממשיך בפסטיבלים ופסטיגלים שונים ומשונים. בזמן האחרון צצים להם חוגים ברוח החנוכה, כגון הכנת נרות חנוכה תוצרת בית, עיצוב חנוכיות, פמוטים והכנת מאכלים חגיגיים. החג הפך לפסטיבל גדול, צבעוני וריחני.

חנוכה- לא לילדים בלבד

קהל היעד הוא כמובן בראש ובראשונה הילדים. הם אלה שנמצאים כרגע בחופש והם אלה שאנו צריכים למצוא להם הפעלה כלשהי במהלך הימים הארוכים של החג, כדי שלא יטפסו על הקירות ועלינו בבית. אבל בינינו, זה בעיקר בגלל שזו הזדמנות טובה לפנק אותם ולבלות איתם קצת זמן איכות באחד ממגוון אירועי החג ברחבי הארץ.

המבוגרים הם קהל יעד לא פחות חשוב לכל אירועי החג במשך שמונת ימי נס פח השמן. אירועי החג פונים אלינו- המבוגרים שבחבורה - גם בשביל שנרצה לקחת את ילדינו אליהם. אבל אל תדאגו, בנוסף לכך יש גם פעילויות המיועדות אך ורק למבוגרים: סדנאות ופעילויות במיוחד לקהל המבוגר יותר, כגון ערבי שירה באוריינטציה חגיגית והפעלות למיניהן. כמובן שהערב יסתיים בהדלקת נרות חנוכה חגיגית בטעם של פעם.

עלויות

ההשקעה והמחשבה שיש לשים מאחורי עיצוב אירועים חגיגיים על כל סוגיהם דורשות כמובן לא מעט. וההשקעה הזו לא בהכרח תגולם במחיר שאותו נשלם אנו הצרכנים. מומלץ לשים לב למספר דברים: קודם כל יש לבדוק מי מארגן את האירוע: אם האירוע מאורגן ע"י רשות שלטונית כלשהי, לרוב הוא ימומן על ידי הרשות ברובו או בכולו. אם האירוע הוא הפקה פרטית, סביר להניח שיהיה יקר יותר, אך עם זאת גם זוהר יותר.

בנוסף לכך ישנם דברים שאנו יכולים לעשות בבית בעצמנו עם הילדים שלנו, כמו הכנת נרות חנוכה תוצרת בית, פעילות שחוסכת כמובן הרבה כסף, בתוספת הבונוס- זמן איכות עם הילדים שלנו, דבר שאין לו מחיר.

דבר אחרון שמומלץ לקחת בחשבון בעת רכישת כרטיס לפעילות כזו או אחרת, הוא דרך מי אנו קונים את הכרטיסים. ועדי עובדים ואגודות למיניהם יכולים להשיג עבורנו כרטיסים מוזלים לאירועים השונים וכדאי לברר אם יש דרך לשים עליהם את היד.

אזהרה- הסופגניה שתגרום לכם לאח?ר להדלקת נרות חנוכה

אי אפשר לסיים לדבר על חג חנוכה העכשווי מבלי להזכיר את כל מגוון הסופגניות המדהימות שהתווספו אלינו בשנים האחרונות. ראו הוזהרתם- אם נכנסתם למאפייה בחג, אולי לא תצליחו לצאת משם בזמן להגיע הביתה להדלקת נרות חנוכה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב