דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה לא צריכה להכנס לממשלתו של בנימין נתניהו 

מאת    [ 28/12/2009 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 4024 פעמים ]

 

לא להכנס לממשלה  /  נמרוד נוי

28/12/2009

חשוב שנבין כאן כולנו, שטובת המדינה איננה יכולה לבוא על חורבותיה של המערכת הפוליטית. איכות המדינה שלנו היא תמונת ראי לאיכות חיינו הפוליטיים בה. מי שסבור שניתן לנהל מדינה בצורה טובה ואיכותית בעוד המערכת הפוליטית שלה על הפנים טועה ומטעה. אי אפשר כל העת לנפנף בדגל טובת המדינה ובעת ובעונה אחת לפעול נגד המערכת הפוליטית שלה ולהקריבה למולך. הפוליטיקה היא יסוד מוסד של השיטה הדמוקרטית שלנו, ופגיעה בה משמעותה פגיעה בחוסנה של המדינה. מדינה דמוקרטית חייבת שתהיה לה מערכת פוליטית איכותית, ואם באמת טובת המדינה לנגד עינינו עלינו לטפחה ולחזקה. בפנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לציפי ליבני שקדימה תצטרף לממשלתו גלומה כוונה לפגוע במפלגה ובסופו של דבר לגרום להתפרקותה. זה איננו מהלך נגד קדימה בלבד זה מהלך הפוגע בראש וראשונה בחיים הפוליטיים במדינה וככך גם בחוסנה של המדינה והחברה בה.

כך צריך להציג את הדברים וכך יש לראותם. לקדימה שליחות היסטורית ודורית, והיא להתמודד עם חולשת המערכת הפוליטית בישראל, שבגינה אנו סופגים הפסדים עצומים, שהם כבר מזמן בעלי משמעות אסטרטגית מן המעלה הראשונה. זו ההצדקה היסודית לקיומה של המפלגה הזו. הסטת הדברים לפטפוטי סרק על כאילו אידאולוגיה וכאילו ערכים הוא חלק מאותה חולשה דורית הפוקדת אותנו, ואת זרעי הפורענות של עוניינו זה וחולשת דעתנו זו ניתן כבר לראות בכל פינה בחיינו.

אחריות לאומית זה כבר סיפור אחר. אם נסיבות העיתים ותנאי המציאות יחייבו אותנו לתמוך בממשלה נעשה זאת מבחוץ. בימים כתיקונם ואולי בארצות רחוקות אפשר עוד לתת לגיטימציה למהלכים פוליטיים נבזיים וציניים כמו אלה שמפגין כיום ראש הממשלה ביבי נתניהו. אך במצב בו המערכת פוליטית שלנו על סף חורבן, מהלכיו האחרונים של ראש הממשלה היא פגיעה יסודית במדינה עצמה, ועלינו לדעת זאת וגם לומר זאת לציבור הרחב בקול גדול ורם. התייחסות כזו לדברים מציגה את מהלכיו של ביבי כדבר בגידה וחבלה במהות תפקידו כראש ממשלה בישראל.

כל ניסיון מצד חברי הכנסת בקדימה, השוקלים פרישה ממנה והצטרפות לליכוד, להצדיק את מהלכם בטיעונים אידאולוגיים וערכיים הוא או ציני ושפל או סוג של אוטוזים ואי הבנה יסודית של מציאות החיים במדינה הזו. צר לי שכך הם פני הדברים. צר לי שפני הדור הזה של הפוליטיקאים כפני הכלב. שום שיקול דעת שמקורו במחשבה ובעיון קצת יותר סדורים וקצת יותר מקצועיים ומושכלים, איננו תומך בצעד שכזה ובראציונאל הפרימיטיבי שמאחוריו. אשר למימד הלא תכליתי של הפוליטיקה - לאינטרסים האישיים, לאגו וכו' - את זה עד רמה מסויימת ניתן עוד להבין ולקבל. הבעיה בחיינו הפוליטיים היא שהייחס בין המימד התכליתי והענייני שלהם,  בתקופתנו הסוערת הזו, והמימד הבלתי תכליתי שלהם התהפך וכמעט ולא נותר מן התכליתי  דבר.

ב"מדד נוי" להתנהלות מפלגתית ראויה ואיכותית מנצנצות אין סוף נורות אדומות. זה לא פלא שהגענו לאן שהגענו. אין אפס. כשעובדים ומתנהלים בתהליכים שליליים מקבלים גם תוצאות שליליות. זה אלף בית של החיים. לא צריך להיות איש מקצוע מתחומי הניהול והייעוץ הארגוני והאסטרטגי כדי לומר זאת. כבר בתחילת דרכי בקדימה דיברתי וכתבתי, כי המקום היחידי בארץ הזו בו אנו מוכנים לחשוב ולהתנהג כמטומטמים היא המערכת הפוליטית. כבר מיומי הראשון במפלגה זהיתי את נוכחותם האדירה של שני מרכיבים שליליים בתרבות הפוליטית שלנו - אנרכיה ואינפנטיליזציה. שום דבר טוב לא יעלה בידינו ולא יצלח לנו אם לא נפצח את הצופן הזה של חולשת המערכת הפוליטית בישראל. אין יש מאין. המחשבה כי אפשר להמשיך בפרדיגמה של מה שהיה הוא שיהיה ושל עוד מאותו הדבר בחיינו הפוליטיים, היא בחזקת אי הבנה יסודית של הדברים וגלומים בה מרכיבים חזקים של הפרת אמונים  ובריחה מאחריות של הפוליטיקאים שבכל מקום אחר היו מועמדים לדין על כך.

אני קורא בזאת לחבריי קדימה כולם, לציפי ליבני ולפוליטיקאים, זו עת לתבונה ולתעוזת הרוח. קטנות ואפסות יש לנו די. אם קדימה לא תספק את הסחורה הזו היא תעלם מן המפה שלנו. זו חובתינו למדינה ולחברה בה. כניסה לממשלה בעת הזאת היא סוג של הפרת אמונים יסודית ואסור שתקרה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב