דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו האימון האישי וכיצד הוא עוזר לי בחיים? 

מאת    [ 26/11/2006 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 3476 פעמים ]

פעמים רבות אני נשאל מהו האימון האישי (coaching), ובמה הוא עוזר או יכול לעזור לאדם. למי שלא עבר תהליך של אימון בעצמו, יהיה בדרך כלל קשה להבין מה ניתן להפיק מתהליך של אימון.

אבל, אם נסתכל על תחום הספורט ממנו האימון האישי צמח, היום - אין ספורטאי שאינו מבין ויודע כי הוא צריך מאמן אישי שיעזור לו להגיע להשגים פורצי דרך.

וזו למעשה מטרתו של ה-coaching. בתהליך האימון, המאמן והאדם ("הספורטאי") עובדים ביחד כדי לגרום לאדם לפרוץ דרך בחייו האישיים. פריצות הדרך יכולות להיות במגוון רב של תחומים בחיים, כגון: מציאת כיוון קריירה או תעסוקה, בהתנהלות הכלכלית, מערכות יחסים, זוגיות, אפקטיביות אישית, הגשמה עצמית, אימון ליזמות עסקית, אימון לעסקים ועוד.

המאמן (ה-Coach) מנווט את האימון כדי להביא את המאומן לגלות את מה שאפילו הוא לא יודע על עצמו ועל מקומו מול העולם ועל מה שהוא מסוגל לעשות על מנת לקדם את מטרותיו. תפקיד המאמן לשקף לו את המשאבים הפנימיים והחיצוניים ולמפות איתו את הידע הדרוש לו להגשמת יעדיו. תפקיד המאמן להקשיב, להבחין ולהתאים את האימון לצרכים ולאישיות הייחודיים של המאומן. המאמן חושף, מעודד ומפתח את הכישורים, המשאבים והיצירתיות שכבר נמצאים אצל המאומן.

האימון אינו עובד על הקניית ידע. כולנו יודעים מספיק. למעשה אם תסתכלו סביב, כל כך הרבה אנשים רוכשים ידע כל הזמן, בבית הספר, באוניברסיטאות, בקורסים, בעבודה. ובכל זאת, חלק גדול מאותם אנשים מרגישים שהם היו רוצים להשיג יותר בחייהם. וכל הידע שהם רכשו, למעשה, אינו עוזר להם להשיג מטרות אלו. כלומר - ידע, אינו עושה הבדל.

ההבדל נעוץ בגישה, בתפיסות ובפרדיגמות שמנהלות אותנו בחיינו. כל אחד מאיתנו מונע ופועל על-פי תפיסות שונות. חלקן מקדמות אותנו וחלקן מעכבות. בהרבה מן המקרים אנו אפילו לא מודעים לתפיסות האלו ועד כמה הן מנהלות את חיינו. בתהליך האימון מגלים את אותן תפיסות, ולומדים כיצד להשתמש בהן יותר אם הן מקדמות אותנו, או להחליף אותן אם הן מעכבות אותנו.

מה שעומד בבסיס האימון הינה ההבנה כי כל אחד מאיתנו אחראי לחייו ולתוצאות אליהן הוא מגיע בחיים. לכאורה זה נשמע ברור וטריוויאלי. האמנם? כמה פעמים שמעתם אחרים מטילים את האחריות לתוצאותיהם על אנשים אחרים? על הנסיבות? על העולם בכלל? כמה פעמים אתם עשיתם זאת?

חשוב להבין כי החיים הם לא איזו חזרה גנרלית לקראת הדבר האמיתי. החיים הם הדבר האמיתי. בכל יום שעובר ואני לא מגשים את מה שחשוב לי, ביזבזתי עוד יום מחיי מבלי לחוות הגשמה עצמית מלאה. כאשר אני מבין את זה, נשאלת אם כן השאלה: מה אני מוכן לעשות עבור זה?

לכל בחירה שאנו עושים בחיים ישנו מחיר, השאלה מהו המחיר שאני מוכן לשלם כדי להרגיש מוגשם. כאשר אנו לוקחים אחריות מלאה על חיינו, מבינים את המחיר ומוכנים לשלם אותו - ניתן להגיע רחוק מאד. במקומות האלו קורות פריצות הדרך בחיים.

במהלך תהליכי האימון שאני עברתי, הגעתי לפריצות דרך רבות, שנגעו לתחומים רבים בחיי. החל מפריצות דרך ביחסים עם אנשים, במשפחה, בזוגיות ועם ילדי ובפריצות דרך בתחום התעסוקה שלי, בקריירה ובתחום הפיננסי.

למעשה, לאורך זמן, כאשר אנו מתנסים בכלי האימון, אנו רוכשים מיומניות חדשות שמאפשרות לנו להשיג פריצות דרך בכל תחום בחיים בו נבחר.

האימון מוליך אותנו דרך תהליך של צמיחה וגדילה פנימית. בצעדים קטנים אנו מתקדמים שלב אחר שלב ומשיגים מטרה אחר מטרה. התהליך אותו אנו עוברים חשוב לא פחות מן התוצאות אליהם אנו מגיעים. בתהליך שכזה אנו לומדים להכיר ביכולות האמיתיות שלנו, ועד כמה הן גדולות יותר ומגוונות יותר ממה שחשבנו והאמנו על עצמנו בתחילה.

חישבו על כל מה שאתם רוצים להשיג בחייכם - האם הגעתם לכך? האם אתם יודעים כיצד להגיע לשם?
הנקודה בחייכם בה אתם נמצאים היום היא כתוצאה מהתנהגויות, תפיסות, דרכי חשיבה והרגלים שפיתחתם עד היום. כדי להגיע למקום אחר עליכם להביא לחיים שלכם משהו חדש. ניתן בהחלט לשנות דפוסי התנהגות, לראות דברים מזווית אחרת ולהיפתח לדרכי חשיבה חדשות ולהגשים את מטרותיכם בחיים. השאלה היא: האם אתם מוכנים לכך?
ערן שטרן - מאמן אישי ועסקי ויזם. בעל נסיון של שנים בניהול וליווי אנשים פרטיים, מנהלים, עובדים ובעלי עסקים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם.

ערן בעל תואר שני במנהל עסקים ונסיון עסקי רב. ערן הוכשר על ידי בוב פרוקטור (מהספר "הסוד").

להרצאה המפורסמת של ערן "יצירת חיי שפע ועושר": http://www.prosperity.co.il

לשיחות אימון אישי בחינם בקרו באתר: http://www.out-standing.co.il או התקשרו 1700-50-50-79



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב