דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזמנת שיקים - עתידם של השיקים עוד לפניהם 

מאת    [ 27/12/2009 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2494 פעמים ]

התקופה בה אנו מצויים, שהיא תקופה של טכנולוגיה מתקדמת וחידושים מלהיבים בכל התחומים חדשות לבקרים, היא תקופה בה עשויה להיראות פעולה כגון הזמנת שיקים כפעולה חסרת אפיל, שאי אפשר כבר להפתיע ולחדש בה דבר.

האם אין עוד חידושים בתחום של הזמנת שיקים והשימוש בהם?
האם השימוש בשיקים כבר אינו מציע לצרכן, הבקי ורגיל בנוהל של הזמנת שיקים ומשתמש בשיקים כדבר שבשגרה, שום חידוש מרענן או שום יתרון חדש בתחרות עם אמצעי התשלום האחרים?
התשובה היא חד-משמעית לא. הזמנת שיקים והשימוש בהם מעניקים כמה יתרונות, ששיטות התשלום האחרות אינן מציעות וכפי הנראה גם לא תצענה בעתיד הקרוב. משום כך, הזמנת שיקים ושימוש בשיקים הן פעולות שעתידות להמשיך וללוות אותנו עוד שנים רבות ועשויות אף לכבוש לעצמן טריטוריות שימושיות חדשות.

במאמר שלפניכם נסקור מספר יתרונות המאפיינים את השימוש בשיקים ומקנים לו יתרון מובהק בתחרות עם אמצעי התשלום האחרים. בזכות יתרונות אלה, יכול הצרכן לבצע הזמנת שיקים ולדעת כי הוסיף בכך למאגר אמצעי התשלום שלו את אחד מאמצעי התשלום היעילים והבטוחים ביותר שבנמצא.

היתרונות של הזמנת שיקים ישירות מבית הדפוס
היתרון הראשון הוא שהפעולה של הזמנת שיקים אינה כרוכה בימים אלה בבזבוז זמן וכספים משווע.
כיום יכול הצרכן להזמין שיקים היישר מבית הדפוס ובאופן כזה לחסוך את "דמי התיווך" שגובים הבנקים עבור הזמנת שיקים, מתוך רצון להפיק רווח נוסף מלקוחותיהם. העלות של הזמנת שיקים מבית הדפוס היא נמוכה יחסית ומשך הזמן שלוקח לשיקים שהזמנתם להגיע את ביתכם או אל העסק שלכם הוא קצר מאוד.

יתרונות השיקים ביחס לאמצעי תשלום אחרים
הזמנת שיקים אם כן היא קלה ונגישה כיום והשאלה המתעוררת כעת היא אילו יתרונות טומנים בחובם השיקים? הזמנת שיקים, נטען במאמר זה, והשימוש בהם מהווים את שיטת התשלום הטובה ביותר בשוק מכמה סיבות -
השיקים ניתנים לכתיבה בצורה כזאת שפירעונם לא יחול בזמן מסירת השיק לגורם כלשהו. למעשה, אפשרי לכתוב שיקים שיוכלו להיפרע תוך 30, 60 או 90 יום בקלות רבה (צורת פירעון זו נקראת "שוטף +"). היבט זה הוא חשוב ביותר, משום שהוא משאיר בידנו את האפשרות לקבוע מתי יוכל מקבל השיק לעשות בו שימוש ולמשוך את הסכום מן החשבון שלנו. כך גם מתאפשר לנו לבטל את השיק לאחר שנמסר ולהפחית בכך את הסיכון שנאלץ לשלם עבור שירות שהובטח ולא ניתן לנו, מוצר שרכשנו ושלא סופק, מוצרים פגומים וכן הלאה.

הזמנת שיקים והשימוש בהם מאפשרים מעקב אחרי ההוצאות הכספיות שלנו. בצידו השמאלי של כל שק קיים ספח, בו ניתן למלא את פרטי השיק ועל ידי כך להמשיך ולקיים מעקב אחר הסכומים שהוצאו מחשבון השיקים שלנו.

שיקים הינם אמצעי תשלום נוח מאוד לעובדים של עסק מסוים, המאפשרים כאמור שליטה מלאה על מועד פירעון של השיק. על ידי שליטה מסוג זה יכול בעל העסק להחליט מתי העובדים יקבלו את משכורתם וכך ליהנות מיכולת משופרת לתכנון תקציבי, למנוע בעיות בתזרים המזומנים ועוד.

שיקים מאפשרים סנכרון עם תוכנות שונות להנהלת חשבונות, ומעקב ושליטה מדויקים בכל ההיבטים הפיננסיים של העסק. משום כך מבצעים בעלי עסקים רבים הזמנת שיקים של שיקים בדידים, המתאימים לתוכנות הנהלת החשבונות.

הזמנת שיקים - זמנה לא חלף מן העולם
במאמר זה ציינו רק חלק קטן מן היתרונות הבולטים של התשלום בעזרת שיקים. הזמנת שיקים והתשלום בעזרתם זוכים גם בימינו לפופולאריות רבה, בשל המאפיינים החיוביים הרבים של התשלום בפורמט הייחודי הזה. משום כך הם רלוונטיים גם בימים אלה, בהם דומה שהסביבה שלנו הופכת לאוטומטית וממוחשבת יותר ויותר, ולקוחות פרטיים ועסקיים רבים ממשיכים לבצע הזמנת שקים כדבר שבשגרה.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב