דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לסגור את עיתון ''ישראל היום''- על מה ולמה? 

מאת    [ 27/12/2009 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2919 פעמים ]

לסגור את עיתון "ישראל היום"-למה

כרבים אחרים, ביניהם גם קוראי "ישראל היום",הופתעתי,מכיוון שאני רואה בהצעת זו ,הצעה מבישה ,שלא קשה להבין את מניעיה, אין ספק בלבי שזו אחת ההצעות המושחתות, המטופשות והמקארתיות שראיתי ואכן יש יותר מסימן שאלה אחד.

בדברי ההסבר להצעה קיים משפט כמו: "על-מנת למנוע את קריסת העיתונות הכתובה בארץ", ו-"למנוע ממנו לצבור השפעה פוליטית באופן בלתי לגיטימי"
מצחיק לטעון ש"ישראל היום" גורם ל"קריסת העיתונות הכתובה", הוא בעצמו "העיתונות כתובה" ויש כאן תחרות ושוק חופש וימי שלא רוכש את רצון, עניין ואמון הציבור לקבל אותו או לרכשו, לא ישרוד בו.למה הדבר דומה, זה כמו שסלקום ופלאפון יתלוננו שהכנסת מתחרה נוסף גורמת לקריסת שוק הטלפונים הסלולים.


והאם ההשפעה הפוליטית של העיתון "אינה לגיטימית"? מדוע ההשפעה הפוליטית של העיתונים האחרים לגיטימית?


גם דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, הצהירה בכנס אריאל למשפט ותקשורתי כי היא מתנגדת להצעת החוק לאסור בעלות זרה על כלי תקשורת. "ככל שיהיו יותר גופי תקשורת ועיתונים זה ייטיב עם הדמוקרטיה, יחזק אותה ויבטיח אותה", אמרה.

וזאת ועוד, בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "העיתונות הכתובה היא אחד מהמכשירים המרכזיים לקיומה של שיטת ממשל דמוקרטית ובעלת תפקיד מרכזי, וכי העיקרון בדבר קיומה של עיתונות חופשית, אחראית ומקצועית הינו ראשון במעלה".אך ההמשך בדברי ההסבר, סותר את עצמו ומהווה פלפולים ופופוליזם והכול בניסיון לשכנע למה יש לסגור עיתונות שבבעלות אזרח לא מקומי והרי ברור כשמש שהמטרה בהצעת חוק זו היא סגירת עיתון "ישראל היום"

 

לאור הצעת חוק חדשה זו מן הראוי לבדוק מי באמת עומד מאחוריה, קשה שלא להאמין שבעלי העיתונים אינם עומדים אחרי הצעת חוק זו, והמחמירים שבינינו יכולים גם להאמין שיש גם תמורה ליוזמי החקיקה ,אומנם לא בכסף, אך יתכן מאד בשווה כסף שהעיתונים יכולים להעניק.

 

לסכום

 

הפגם המהותי בחוק המונע בעלות זרה על עיתונים הוא היותו חוק פרסונלי, שמניעיו אינם טובת הציבור, אלא אינטרסים כלכליים עסקיים. וחוק - כל חוק - שנולד לשרת אינטרסים שאינם טובת הציבור הוא חוק מסואב, גם אם יועבר ברוב גורף .

 

אני מקווה שחברי הכנסת שהם נבחרי הציבור, יתעשתו ויצביעו נגדה כדי שהצעת חוק זו תעבור מעולמינו.

 

ולו הייתי אידלסון, הייתי רוכש בית יפה בשרון,הרי יש לו כסף, ומבקש אזרחות ישראלית גם מתוקף היותו יהודי,ובזאת מסיים את כל הסיפור בהצעת חוק זו.

 

 

גרשון אקשטיין,רעננה

סופר ופובליציסט

 

 

 

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה. ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים. .עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב" בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות" בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט. אתר הספר : http://www.gershone.ios.st אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב