דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לצאת למסע 

מאת    [ 25/12/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2834 פעמים ]

חברה שלי נסעה להודו לבד ושולחת משם חוויות מדהימות של חופש ושובבות.  הנסיעה שלה עוררה בי מחשבות על האומץ והכוח הפנימי שלה לצאת אל הלא נודע, כי אני יודעת שמההרפתקה העצומה הזו היא תחזור מעט שונה.  המסע לבד לארץ רחוקה מאתגר אותך להתמודד עם דברים שאת פוגשת בעצמך, להקשיב לעצמך, לרצונותייך, לקחת החלטות, להתמודד עם פחדייך ולעמוד בפני אתגרים לא ידועים שמחכים לך בדרך.  מסע כזה הוא כיף אדיר ושיעור משמעותי!

 

עם זאת, לא תמיד צריך להרחיק עד הודו כדי לחוות חוויות מדהימות ולהרגיש קצת אחרת. לפעמים הדברים הרבה יותר קרובים אלינו, נמצאים "מתחת לאף" שלנו, קוראים לנו.  כמו שדורותי בסרט "הקוסם מארץ עוץ" אומרת:"אם אצא לחפש את משאלות ליבי שוב, לא ארחיק יותר מאשר לחצר האחורית של ביתי, כי אם הן לא שם, מעולם לא איבדתי אותן מלכתחילה."

 

המסע לתוך עצמנו, כמו המסע למקום רחוק, דורש אומץ וכוח פנימי גדול, לעיתים הוא מפחיד אותנו הרבה יותר מהמסע לארץ רחוקה ודורש מאיתנו להכיר את ה"שדים" שבפנים, ללמוד מכל מה שמזמנים לנו החיים וליישם אותו בחיינו.   בעיניי, המסע פנימה, השאלות שהוא מעלה והתשובות שהוא מביא-מרתק ומסקרן לא פחות ממסע להודו, לטימבוקטו או לכל מקום אחר על פני כדור הארץ.

 

אנחנו יכולים לצאת למסעות קטנים מבלי להתרחק והעיקר הוא, שאנחנו עושים את הדבר, שאנחנו יוצאים למסע.  יש כאלה שתחילת המסע בשבילם תהיה שיחה כנה או הבעת רגשות שהודחקו זמן רב, לחלק הוא שיר שנוצר או פזמון המחכה להתעורר לחיים ולאחרים הוא ההעזה לעשות דבר קטן שלא עשו מעולם. 

 

בשבילי למשל, השתתפות בקבוצה מונחית או הנחיית קבוצה, היא התחלה במסע לגילוי דברים חדשים על עצמי ועל אנשים בכלל.  בכל קבוצה שבה השתתפתי או הנחיתי , למדתי משהו על עצמי, על האינטראקציה שלי עם הסביבה, על אנשים בסביבתי ותמיד יצאתי עשירה במעט יותר ממה שהגעתי. ההשתתפות בקבוצה הביאה אותי למקום טוב יותר, למקום של ריפוי, גם אם לעיתים התהליך היה כרוך בקושי.  

העניין הוא לתת הזדמנות, לנסות , להיות פתוחים, לא לשלול מראש,  כיוון שדברים נפלאים קורים כאשר אנחנו מאפשרים להם, נותנים להם חיים.  התחלות נפלאות קורות כאשר אנו משחררים ופותחים את ליבנו להתנסויות חדשות, לדברים שעדיין לא חווינו ומאפשרים לחסד לזרום.

אסכם ואומר שכדאי ומומלץ לצאת למסעות רחוקים, אם אפשר - לבד, אם לא – ביחד, אבל לא לשכוח שגם בתוכנו יש מקומות שכדאי לנו לחקור ולגלות ושיובילו אותנו לשבילים חדשים, מאתגרים ומלאי סיפוק.

איריס טננהאוס-מנחת קבוצות (M.A) מאוניברסיטת לסלי מנחה סדנאות ייחודיות בשילוב אמנויות, בדגש על מודעות ועידוד היצירתיות. יוצרת הספר:"בסמטאות נפשי" הכולל דו שיח בין צילומים למילים   . איריס:054-7688020 www.iristenen.wordpress.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב