דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קללת העונה שאחרי 

מאת    [ 24/12/2009 ]

מילים במאמר: 1032   [ נצפה 1710 פעמים ]

נתחיל מהסוף. רב אוהדי הקבוצה ואנשים השייכים למועדון יגידו שביום המשחקים האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות הסתיימה לה עונת המשחקים 09/10 של אלקמאר. סינון בולט, שוערה של סטנדארד ליאז' חרץ את גורל הקבוצה עם שערו בדקה ה 95 וקבע שהקבוצה לא תמשיך באירופה העונה. אז מה נשאר לאלופת הולנד העונה? מהגביע הם כבר הודחו ביום שלישי עם הפסד 0-1 לפיינורד, בליגה הם מדשדשים וכנראה יתברגו לפלייאוף על הכרטיס למוקדמות הליגה האירופאית.

 

ועכשיו להתחלה. הרבה לא השתנה בקבוצה לקראת פתיחת העונה הנ"ל, למעט שני תפקידים שהיום בדיעבד מבינים כמה הם היו חשובים לקבוצה. האחד - לואיס ואן חאל המאמן ההולנדי שהביא אליפות ראשונה לעיר הגבינות מזנה 28 שנה עזב לבאיירן מינכן הגדולה. השני ? דמי דה זיאו הקשר הכל יכול שהנהיג את הקבוצה בעונה שעברה, חתם באייאקס אמסטרדם. תחילה לא היה נראה ששתי השינויים האלה יעשו הבדל כזה גדול בין שתי העונות, אבל המחליפים שלהם לא היו מספיק טובים. רונאלד קומאן תפס את מקומו של ואן חאל ונכשל, ולדה זיאו כנראה שאין מחליף.

 

העונה נפתחה בדיוק כמו שהסתיימה לה, תצוגת ענק בארנה של אייאקס הביאה לאלקמאר זכייה בסופר הקאפ ההולנדי ע''ש יוהאן קרוייף אחרי ניצחון 1-5 על הרנביין. בליגה זה התחיל בהפסד חוץ 2-3 להראקלס, והמשיך בארבעה ניצחונות רצופים ומקום ראשון בטבלת הליגה. מאז הקבוצה השיגה 16 נקודות מ 39 אפשריות, ופתחה לעצמה פער של 19 נק' מטוונטה הראשונה. איך דבר כזה קורה? זו שאלה שכולם שואלים באלקמאר, ולאף אחד אין תשובה לתת.

 

הזעזוע בקבוצה הגיע ביום שבת לפני 3 שבועות, ההנהלה החליטה שאחרי ההפסד לויטסה ארנהיים בבית הגיע הזמן לשינוי ? רונאלד קומאן פוטר במפתיע ובמקומו מונה מאמן נבחרת בלגיה דיק אדבוקט. ההולנדי היה מאוד מופתע מהמהלך, וגם השחקנים לא התלהבו מהרעיון. סטיין שחארס הקפטן צוטט אחרי הפיטורים: "יש לנו חלק יותר גדול מאשר לקומאן במה שקורה לקבוצה העונה''.

 

דיק אדבוקט שאימן את הולנד ביורו 2002 (וזכור יותר בפרשת ''אריאן רובן'' וההפסד 2-3 לצ'כיה) לא מרשים יותר מקודמו בנתיים. אחרי הפסד וניצחון בליגה, הגיע הקרב הגדול במסגרת הגביע בשלב שמינית הגמר ביום שלישי האחרון שבו הוא הפסיד 0-1 לפיינורד. כנשאל לגבי מטרות הקבוצה בהמשך העונה אמר: "אנחנו רוצים להגיע בעונה הבאה לאירופה, ואם לא נעשה זאת זה יהיה כישלון''. ההולנדי חתום עד מאי 2010  (סיום העונה הנוכחית).

 

אם בכל זאת אתם מחפשים גורם שהעצים את ההיחלשות של הקבוצה בפתיחת העונה הוא עניין הספונסר. דירק שרינחה והבנק שלו (DSB) פשטו את הרגל ובכך השאירו את המועדון ללא ספונסר. הסיפור שעומד מאחורי פשיטת הרגל הוא משיכת 600 מיליון יורו מהבנק תוך שבועיים. הלקוחות החלו לחשב את גודל המשכנתאות שלקחו מהבנק, וטענו לריבית גדולה מדי. חוסר הוודאות הביא לכך שהממונה על המשכנתאות מטעם הממשלה בהולנד המליץ בטלוויזיה למשוך את הכסף כדי למנוע התמוטטות. לשרינחה (שוטר במקצועו) לא נותרה ברירה אלא לעזוב, והקבוצה משחקת בלי החסות של הבנק על החולצות. גם האצטדיון שנקרא עד אותו יום DSB STADION, נקרא כעת AZ STADION והחסויות שעל גבי האצטדיון הוסרו. עד לרגע זה עדיין לא נמצא נותן חסות לקבוצה, ועתיד הקבוצה לקראת העונה הבאה לוט בערפל.

 

נחזור לכדורגל. הניצוץ היחיד בינתיים מהעונה העגומה של אלופת הולנד הוא החלוץ ההולנדי בן ה 22 של הקבוצה, ג'רמיין לנס שבעקבות פציעתו של הכוכב המרוקאי מוניר אל המדאווי החל לקבל קרדיט מקומאן ופרע שטרות. במאזנו העונה יש כבר 11 שערים בכל המסגרות, כולל שער באמירויות של ארסנל בליגת האלופות. לנס ידוע במהירות שלו ובטכניקה שלו, ולמרות חזרתו של אל המדאווי מהפציעה הוא ימשיך לקבל קרדיט בהרכב הפותח של הקבוצה (אלא אם אדבוקט יחליט אחרת). מה שלא עובד בקבוצה השנה הוא הצד ההגנתי, שימו לב לנתון הבא: בכל העונה שעברה הקבוצה ספגה 22 שערים בליגה, היום אנחנו במחזור ה 18 ומאזן הספיגות של אלקמאר עומד על 21 שערים. חוליית ההגנה היא אותה החוליה מהעונה שעברה, אז אולי בכל זאת קומאן אשם?

 

אספקט נוסף שאין השנה לאלקמאר הוא המזל, וכולם יודעים עד כמה הוא נחוץ בכדורגל. כמות השערים שהיא ספגה העונה בדקות הסיום הוא בלתי נתפס, רק בליגת האלופות היא ספגה פעמיים מליאז' בדקות 94 ו ? 95, ובליגה טוונטה עשתה זאת עם שער ניצחון בדקה ה 93, ניימיכן בדקה ה 87, ספקנבורג החובבנית בגביע כפתה הארכה בדקה ה 92. אלקמאר ידועה כקבוצה שהמזל לרב לא לצידה (חצי גמר אופ''א 045 שער בדקה ה 120 בבית), אבל זה תקף לגבי רב הקבוצות בהולנד. למרות הרשימה הארורה הזאת, לאלקמאר היה גם רגע אחד של מזל וזה קרה נגד ארסנל במשחק הבית בו מנדס דה סילבה השווה בדקה ה 93. לא נראה לי שהאוהדים מתנחמים בזה.

 

מה הלאה? קשה לראות איך השחקנים האלה ימשיכו להילחם העונה אחרי כל מה שהם עברו, אף אחד במועדון לא האמין שפגרת החורף שהגיעה זה עתה בהולנד יכולה להמשיך עד הקיץ וזה לא יפריע לאיש. יהיה מעניין לראות את אדבוקט והאם הוא יצליח להרים את חבורת השחקנים הכשרונית הזאת מצפון הולנד ולגרום לעונה הזאת להיראות קצת יותר טוב ממה שהיא הייתה עד עכשיו. לי נותר לאחל רק בהצלחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב