דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקי קניין רוחני- חדשנות ופיתוח הגדרות החוק 

מאת    [ 23/11/2006 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 6190 פעמים ]

היות ותחום המשפטים מיוצר ומנוסח ע"י אנשים ברי דעת שיכולתם ההבנתית מוגבלת לתוצרי ניסוח של הבנות באמצעות מחשבות ,ידע וביצוע פעולות הגדרתיות -משפטיות שתוכלנה להיות מובנות על ידי כל אדם ממוצע - הרי שעומק הפיתוחים האפשריים של ההבנות ,וכמותן גם נשיאת כל פיתוח "הידע ההבנתי" קדימה נעצרת ונחסמת בגבולות של היכולת לנסח במילים או בדימיון ההבנה את קווי המיתאר האפשריים הארכיטקטוניים של גבולות עומק ויופי ההגנות האפשריות על נכסים שאינם ברורים בחומריותם.

מומחים בעלי שכל חריף והבנת עומק של חיזוי צעדים קדימה ואף "פנימה"(כדוגמת שחקני שחמט מפורסמים,אנשי אנליטיקה ופיתוח) עשויים בהפעלת מצלמות הבנתם ל"התביית" על מיבני ידע משפטיים קיימים בעזרת כלי מחשבה עצמאיים ש"צמחו" במחשבתם וש"הושקו" אינטלקטואלית מניסיון ניתוחי רב ועמוק.כאשר כלי מחשבה רבי עוצמה ודייקניים אלו מופעלים על מצבי החוק הקיים ועל הגדרותיו הניסוחיות ועל נופי ארכיטקטורת המיבנה הפיזי - המדומיין שלו (מרחב וירטואלי שיפוטי) הרי שהידע הקיים עלול להיות מוחרב על נקלה עד כדי קריסה מוחלטת מתוקף היווצרות דבש כוורות חשיבה חדש פיתוחי - הבנתי העשוי להציב אתגר הבנתי עז ,שמפתח ונושא את זוויות בחינת החוק הקיים כמעט עד לתום סחיטת רוויה.

בביצוע "חדשנות "(תהליכים ושיטות של חידוש והמצאה) על חוקי הקניין הרוחני הרי שניתוח מיטבי של המתקיים מבחינת "קיום עצמים" בשדה המשפטי של הקניין הרוחני יכלול את הדברים הבאים:

א. הדבר עצמו (שעליו נגן) - שעה שהוא מובן לנו בצורה,בניסוח,בשרטוט -ע"י הבנה ממוצעת
ב. ארכיטקטורת הדבר עצמו.
ג. האדם שהינו "בעל הדבר"
ד. המעברים של ה"דבר" במרחבים וירטואליים אפשריים וקיימים (מרחבי שיחה אודות הדבר,צורות העברה שונות של הדבר כלפי שיתופי פעולה פיתוחיים וכן הלאה)
ה. נגיעות אפשרוות של הדבר והשקה לתחומים אחרים המצאתיים ויצירתיים שבהם גם עשוי להתקיים "דבר דומה"
ו. תנועות המעבר של ה"דבר" מתוך ה"ישות הפסיכולוגית" של הממציא "אל תוך" ישות פסיכולוגית העשויה ל"הכיל" את "הדימיון המקביל המתפתח של הדבר המשוכפל".
ז. צירי תנועה שיוויונית מקבילה ומתואמת של "דברים דומים" כלפי ההגנות המשפטיות.
ח. המשך השייכות של "הדבר" לאחר שבעליו המקוריים אינו נחשב כבר ל "בעל הדבר"
ט. הבנה מתוך אילו מבני יישות "הדבר" יצא ולמה הוא שייך.
י. שיפור הבנה והגדרה מתוך אילו מבני המצאה "הדבר" נולד וכיצד.
יא. שיפור הבנה והגדרה מתוך אילו שיטות (שהן בהגדרתן גם "עבודה ועיסוק") ה"דבר" נוצר.
יב. שיפור הבנה למה ה"דבר" קשור ובאילו עוד "דברים" המצאתיים הוא נוגע מצידו של הממציא/יוצר- גם אם זה עדיין רק רעיון מיסחרי.

כל המושגים הנזכרים הינם מושגים מתחום החדשנות ההמצאתית ואינם מתחום הגדרות המשפט.יש להניחם ממבט היטל -על (כמפה) על נקודות ייחוס מפת הידע המשפטי המתאים תוך התאמתם וסיבובם המיטבי כך שיונחו רעיונית על אותן הנקודות המתבקשות המובנות למשפטנים כיום.

ע"י שימוש בטכניקות הבנה מסוימות של סידור רעיונות וייצוגם כנקודות במרחב,ואח"כ ביצוע של מתיחת קווים מהם ואליהם וחיצים מהם ואליהם - ייחשפו תחומי פיתוח והמצאה של הגדרות ידע חדשות בתחומי ההגנה על זכויות ושיוך הבעלויות של הקניין הרוחני ואף של הבנת העומק של הגדרתו המיטבית.דברים אלו עשויים להחשף אט אט באופן טיבעי לקראת שנות האלפים המתקדמות יותר.כל דבר בזמנו הנכון.ישנם המבינים את הדברים כבר כעת אולם עדיין קטנה מסוגלות ההושטה של יד ההבנה של משפטני תחום הקניין הרוחני להגיע למלוא המצאת התחום - שכן הם בעלי השכלה משפטית בעיקרה ואינם ממציאים.וגם אין עדיין צורך מלא בכך. התחום מפותח יפה מספיק וחידושים מרחיקי לכת וחדשים אינם נחוצים עדיין.ייתכן ותהיה טעימה "על קצה המזלג" מן הדברים הנזכרים פה עם הקמתו של בית יוצר רעיונית ישראל תחת החסות של הישות המשפטית של ד.ב.ש כוורות מחשבה ושל איקרוס סילנסנולד'ג (הידע השקט של איקרוס - חברת ידע שקט).
אוטודידקט (מלומד עצמי) - 10 שנות לימוד בתחומים: אסטרטגיה וטקטיקה,משא ומתן,מכירות,כישורי שיחה ורטוריקה,תדמית,שפת גוף,ניתוח המצאות,ניתוח כתיבת הומור,כתיבה שיווקית,קופירייטריות,ניתוח המצאות רב תחומי ויצירת חדשנות.
אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב