דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו יאוש ומדוע הוא מתרחש? 

מאת    [ 24/12/2009 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 2580 פעמים ]

מהו יאוש ומדוע הוא מתרחש? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

ניתוק מהצרכים האמיתיים

  

אנשים מיואשים הם אנשים שמנותקים מהצרכים האמיתיים שלהם. הם נמאים במקום מסויים, אבל לא במקום שמספק להם את מה שהם באמת רוצים וצריכים.

 

ככל שאדם מנותק ממה שהוא זקוק וצריך כך הוא "מתייבש" ונעשה מריר, מתוסכל ואף מיואש מהחיים. לעומת זאת, ככל שאדם מתקרב לצרכים שלו כך הוא נעשה מלא, מסופק ושמח.

 

 

פחד לממש חלומות

 

 

יאוש יכול לנבוע מההכרה שהחלומות האישיים לא יתממשו בגלגול הזה או כתוצאה מכך שאדם פשוט מפסיק לחלום, כי הוא כבר לא מאמין בחלומות ובמימוש התשוקות שלו.

 

חלומות הם מזון נפשי שהאדם זקוק לו. ללא חלומות המניע לחיים יורד, ההתלהבות, האופטימיות וההתרגשות דועכים ומשם הדרך ליאוש ולדיכאון כרוני היא קצרה.

 

  

 

סטייה מהיעוד

 

אנשים שסוטים מהיעוד שלהם או שחיים את החיים של אחרים ולא של עצמם - מפתחים תחושות של יאוש. אדם שלא חי את החיים להם הוא נועד הוא אדם שמוצא את עצמו בעמדה מייאשת ומתסכלת ביותר.

 

היאוש יכול להתפוגג ולהיעלם רק בתנאי שבוחרים לחיות ולמצות את החיים. כל אדם יכול לחיות רק את החיים שלו, ולכן כשאדם מתחיל לחיות כפי שנכון לו ומתאים לו באמת היאוש שלו נעלם ובמקומו נובטת האופטימיות ושמחת החיים הטבעית.

  

 

 

תקווה, אופטימיות ושמחה

 

היאוש הוא תוצאה של סטייה מהדרך הנכונה ומאורח החיים המתאים והאמיתי של כל אחד מאיתנו. יאוש עמוק או דיכאון הם מצב בו ישנה של תקיעות כל כך עמוקה עד שאין עוד תקווה לצאת מהפלונטר ולהיחלץ מאורח החיים הנוכחי.

 

הדרך לנטרל יאוש ולצאת ממנו היא להבין את הגורמים ליאוש, באיזה אופן סטינו מהנתיב ומהיעוד שלנו, מה עלינו לעשות כדי לחזור למסלול הנכון והחלטה מודעת לנקוט בשורה של צעדים כדי לתקן את המעוות בחיינו ואת מה שמדכא אותנו.

   

 

וטיפ לסיום: לפעמים, יאוש הוא תוצאה של חוסר אמונה ותקווה עצמית. ולפעמים, הוא תוצאה של אדם או בן זוג שמדכא אותנו, מרפה את ידינו או לא מאפשר לנו לחיות את חיינו כפי שאנחנו רוצים.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב