דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת לפני פתיחת חברה? 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2427 פעמים ]

חברה בע"מ נחשבת לאחד מסוגי ההתאגדות (כמו שותפות או עמותה לדוגמה) המוכרים על ידי מערכת המשפט הישראלית, והיא מעוגנת בחוקי מדינת ישראל הנוגעים לניהול עסקים. חברה נחשבת לגוף משפטי נפרד ועצמאי שחלות עליו זכויות וחובות, בדומה לכל בני האדם, או התאגידים האחרים.

פתיחת חברה היא הליך פשוט, אשר רבים מבצעים בהצלחה מדי שנה. פתיחת חברה דורשת שבעלי המניות הראשונים בחברה, והדירקטורים הראשונים, ימלאו הצהרות הקשורות לכשירותם להיות דירקטורים או בעלי מניות. באופן עקרוני, כל תאגיד רשום או אדם פרטי יכולים לבצע הליך פתיחת חברה, בתנאי שהם עושים זאת בצורה חוקית ומוסרית, שאינה נוגדת את חוקי המדינה.

היוועצות עם עורך דין בטרם פתיחת חברה

גובה האגרה הנדרשת עבור פתיחת חברה ורישומה הוא, נכון לשנת 2007, 2,200 ש"ח, ו-2 ש"ח נוספים בשל כל עמוד של תקנון החברה שיוגש לרשם החברות ויחתם אצלו. תקנון החברה יחתם על ידי בעלי מניות של החברה, ובו תצויין חלוקת המניות וכן הפרטים המלאים של כל חברי המניות וחלקם בחברה. עורך דין מקצועי הבקיא בהלכות הנוגעות לנושא פתיחת חברה יאשר באמצעות חתימה את התקנון, ובמקביל - יאמת את התצהירים של בעלי המניות וכן הדירקטורים הראשונים.

פנייה לעורך דין הבקיא בדינים הרלוונטיים תבטיח שתקנון החברה שלכם יערך במקצועיות המרבית, וישקף את כל ההסכמים שקיימים בין בעלי המניות ואת הצורה שבה הם מתכננים לנהל את עניינייה הפנימיים של החברה מול בעלי המניות ומול גורמים חיצוניים.

דיווחים נוספים בגין פתיחת חברה

על פי הנכתב בחוק החברות, חברות חייבות לדווח על מספר עניינים מהותיים. בין היתר, חייבות חברות לדווח לרשם החברות אודות תמורות שחלו בתקנון החברה, שינויים שחלו בכתובתו של המשרד שרשום בטפסים, שינויים שחלו בהרכב של דירקטוריון החברה, בחלוקת מניות, על העברה של מניות ועל מיזוגים שונים.

בנוסף, חברות פרטיות נדרשות לספק לרשם החברות דו"חות כספיים שנתיים. לפי שיקול דעתו המקצועי, רשאי רשם החברות להטיל על חברות שונות קנס בגובה של 6,000 ש"ח במקרים בהם הפרה החברה חובות דיווח בהן היא מחויבת על פי חוק החברות.

פתיחת חברה אינה פרוצדורה פשוטה כל כך כמו שהיא עשויה להיראות. פתיחת חברה כרוכה בשפע של מטלות בירוקרטיות שנדרש בעל החברה להסדיר מול הרשויות השונות, בשל הצורך לדאוג לניהול תקין ולסדר בחברות. עורך דין טוב, המתמחה בדיני פתיחת חברות ודינים נוספים הקשורים לתחום, יוכל ללוות אתכם במהלך תהליך פתיחת חברה, לסייע לכם בכל השלבים, ולהבטיח שהעסק החדש שלכם יתחיל ברגל ימין.

מקרקעין, צוואה, ירושה, הסכם ממון, עורך דין, עו"ד, נעמה שלמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב