דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע יש צורך בתמציות פרחי ארץ-ישראל בנוסף לפרחי באך? 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 2162 פעמים ]

תמציות פרחי ארץ-ישראל ופרחי באך

מדוע יש צורך בתמציות פרחי ארץ-ישראל בנוסף לפרחי באך ?

ב 1992 למדתי קורס פרחי באך בוונצואלה, שמו של המורה שלי היה ד"ר פדרו לופז" הוא גם לימד אותי על תמציות הפרחים שהוא פיתח ובשמם "תמציות פרחי הים התיכון". כדי להשיב על שאלה זו ולתאר בדיוק ככול האפשר את דרכו של ד"ר באך קראתי שלושה מספריו המתארים את שיטתו: 12 המרפאים (Healers193612), ההרצאה ב וולינגפורד (Wallingford Lecture), ורפא את עצמך משנת 1931.

אין לי ויכוח עם ד"ר באך, קטונתי, אך מול אלה המתנגדים לתמציות הפרחים של ארץ-ישראל, בחרתי לכתוב מאמר זה.

באחת מהרצאותיי פנתה אלי אתה מהמשתתפות ואמרה לי, מדוע להוסיף עוד שיטה לטיפול בפרחים, כאשר יש לנו אחת מושלמת שנוסתה בהצלחה, ופותחה על ידי רופא?

וזו תשובתי: בספרו "רפא את עצמך" כותב באך על ארבע אמיתות יסוד. בתרגום חופשי הוא מתאר את היסוד החמישי: ".... לא משנה מה היא עבודותינו בעולם פועל או מלך בעל מלאכה או איכר, עשיר או עני, כל עוד אנו עושים את עבודותינו בהתאם להנחייתה ולהכתבתה של נשמתנו הכול בסדר...."

באך קידש את האינדיבידואליות ייחודיותו של כל אדם ואסר על התערבות בהתפתחותו, הוא אמר "על כל אחד לזכור שנשמתו יצרה עבורו עבודה ספציפית ושאם לא יבצע אותה אפילו אם הוא לא מודע לה ללא ספק הוא יוצר קונפליקט בין נשמתו לאישיות אשר מחוסר ברירה מגיבה בהפרעה פיזית".

אז מה אנו יכולים להסיק מדבריו של באך? שעל האדם לבצע את מה שהוא בא לבצע בעולם הזה, ואיך אנו יודעים מה האדם צריך לעשות? אנו רואים מה הוא עושה ואם הוא שמח מאושר ובריא, יש סיכוי רב שהוא עושה את עבודתו בהתאם להנחייתה ולהכתבתה של אישיותו.


באך קידש את האינדיבידואליזם במציאת העיסוק הייחודי שעל האדם לבצע על כדור הארץ. אחד החטאים החמורים לדבריו הוא להתערב בהחלטותיו של אדם או למנוע מהאדם לעשות את מה שהוא אוהב, על ידי כפיית רצונותיו ושאיפותיו עליו.

עד כמה שידוע לי, אני מרגיש חובה, ואחריות כאשר אני מטפל ומלמד את תמציות פרחי ארץ-ישראל ובו זמנית אני חווה שמחה ואושר על כל טיפול מוצלח ועל כל תלמיד המיישם את שיטת הלימוד שפתחתי ועוזר לאחרים.

על-פי הקריטריונים של באך, אני עושה את הכתבותיה של נשמתי, לכן תמציות הפרחים של ארץ-ישראל הן התוצאה של הכתבה זו.


ודרך אגב ד"ר אדוארד באך היה אדם חולה, בגיל צעיר הוצא מגופו גידול ורופאיו נתנו לו כמה חודשים לחיות, עד סוף חייו לא היה ד"ר באך בריא, את 26 התמציות האחרונות שהפיק, יצר כשהיה במצב פיזי לא טוב וכתוצאה מכך מסופר, שהוא ריפא את המצבים הנפשיים שנבעו ממחלתו בעזרת התמציות שרקח. הוא מת במיטתו בגיל חמישים.

הפתרון שרמז עליו באך בספרו רפא את עצמך, לשאלה הוא שחלק מהמחלות הנוחתות על האדם, נובעות מגלגולים קודמים.

מה היה באך אומר אם היה צריך לטפל בחולה כמוהו? שהוא חולה כי הוא אינו מבצע את תכתיבה של נשמתו? שהוא אינו צריך להפיק תמציות פרחים? כי מחלתו מעידה על קונפליקט בין נשמתו לאישיותו?.

קשקוש!


באך היה צריך ליצר את תמציות פרחי באך פשוט בגלל שהוא יצר אותם זו הייתה הכתבתה של נשמתו, בדיוק כפי שאני צריך הייתי ליצר את תמציות פרחי ארץ-ישראל כי זו הייתה הכתבתה של נשמתי.

העולם המערבי מעודד תחרות ומכוון את האדם לחפש את השוני בין המוצר שלו למוצריו של האחר ולנסות ולהשיג יתרון על ידי בידול, מציאת הבדלים, ומציאת יתרון פסיכולוגי של האחד על האחר. מדוע כי האדם מאמין כי אם הוא יהיה היחיד הוא יביא יותר רווחים אם יהיה לבד

אין זה מדויק.

מה שרבים לא יודעים שצמיחה עסק או שיטה, לא נובעת מניסיונותיו של האחד לסלק את השני, (עיקרון זה מנוגד למשנתו של לבאך והוא נמצא תחת הסעיף של אכזריות לזולת) אלא ההיפך הוא הנכון. חוק החברות (מלשון חבר) אומר שלא רק שהמותג המוביל חייב להתייחס למובילים בסובלנות אלא הוא צריך לקדם אותם בברכה. הדבר הטוב ביותר שקרה לקוקה קולה הוא פפסי קולה. התחרות מגבירה את הרעש, מאפשרת בחירה לצרכנים ומגדילה את המכירות.

בשוק הקמעונות, כאשר הרבה חנויות מתקבצות באותו המקום ישגשגו כולם. ניתן לראות אתחוק החברות פועל בתל אביב בחנויות האופניים המתרכזות ברחוב החשמונאים, בחנויות הרהיטים ברחוב הרצל וכו.

אז איך שאני מבין את זה באך לא היה מתנגד לתמציות פרחי ארץ-ישראל במיוחד שהוא השתמש בערכה שפרח אחד שבה הוא מטיבט, השני מאיטליה והשלישי משויצריה.

נתן אמסטר
תמציות פרחי ארץ-ישראל
http://www.holylandessences.com
טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב