דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגידת הפוליטיקאים 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 1932 פעמים ]

 

בגידת הפוליטיקאים  /  נמרוד נוי

23/12/2009

 

בגידת הפוליטיקאים החלה עוד הרבה לפני שקבוצת חברי כנסת מקדימה שקלה או שוקלת בימים אלה, כך או אחרת, לנטוש את המפלגה ולהצטרף לליכוד. בגידה היא קודם כל ומעל לכל עצם בריחתם של הפוליטיקאים מאחריותם האישית והקולקטיבית לנעשה כיום בתוכנו במערכת הפוליטית והבאתה אל עברי פי פחת. בגידה היא כשלונם המובהק של הפוליטיקאים להתמודד עם דרכי התנהלותה הקלוקלת והנלוזה של המערכת הפוליטית והמפלגות במרכזן, המייצרות לנו כיום הפסדים עצומים. הסתת הציבור והדחתו, על דרך ניהול פוליטיקה של כיכרות - פופוליסטית, בלתי אחראית ובלתי מקצועית - תוך רמיסת עקרון הייצוגיות שבשיטה הדמוקרטית שלנו, היא גם כן סוג של בגידה. התכחשות הפוליטיקאים לרעיון היסוד של היותם שליחי ציבור ומשרתיו ולא נבחרים במובן של מורמים מעם, שמעתה הציבור צריך לשרת אותם וחייב להם - היא עוד סוג של בגידה.

 

ממעמקיי הואגינה הפוליטית אני מזהה בפוליטיקאים כקבוצה את הגורם מספר אחד במדינה האחראי כיום יותר מכל לצמיחתה ופריחתה הגדולה של חולשת המערכת הפוליטית בחיינו והיותה, על סמלה בניין הכנסת, מצודה של שמרנות וארכאיות בלב החברה הישראלית, הזורעת הרס ופורענות על כל סביבותייה. בגידה היא העדפת המצב הקיים ולהסתדר איכשהו בתוכו, על פני הצורך האקוטי בהחלת שינויים מרחיקי לכת בחיינו הציבורים בארץ הזאת. בגידה היא בריחתם של הפוליטיקאים אל עבר ערי מקלט ואחיזתם בקרנות המזבח של עיסוק יתר בנושאי נישה זוטרים בחיינו תוך כדי התעלמות מוחלטת משאלות היסוד שלנו כאן. בגידה היא העדפת השוטף בחיינו והימנעות מוחלטת מטיפול ראוי בעתידים המתדפקים על שערינו. הדחיינות הזו והקרבת הדורות הבאים במדינה היא בגידה אחת גדולה. הפיכת המפלגות לפלטפורמות של חמורים ורמיסת עקרונות הבסיס של חיינו הדמקורטיים, של שיתוף הרבים ועקרון עליונות התבונה הקולקטיבית, ובתוקף כך להלאים את המערכת הפוליטית בישראל ולהורגה, היא גם כן סוג של בגידה. בגידת הפוליטיקאים היא איפוא בגידה ביסודות תפקידם כשליחי הציבור במדינה ובכשלונם להביאה אל חוף מבטחים.

 

קדימה הוקמה כדי לחולל שינוי וכדי להביא לתמורת גדולות בחיים הפוליטיים במדינה. עצם קיומה והצדקתה מותנים בכך. כתבתי על כך וכתבי וכתבתי. שליחותה היסודית היא לתת תשובה הולמת לחולשת המערכת הפוליטית בישראל. לצערי המפלגה סטתה מדרכה ההיסטורית הזו ולמעשה היא בת דמותן של כל המפלגות כיום בישראל ותו לא. במובנים רבים זה סוג של בגידה דורית שקדימה אם לא תתעשת תשלם על כך בחייה. גם חולשתה הגדולה של יושבת ראש המפלגה, בכל מרכיבי המנהיגות הנדרשים, ממלאת כאן תפקיד חשוב בהיווצרותם של תהליכי נסיגה בקרבנו בקדימה. כל זאת ועוד, אינם יכולים לשמש כעילה לחברי כנסת של המפלגה לקום כך סתם בבוקר ולהצטרף לליכוד. זו אינה בגידה בקדימה זו בגידה ביסודות הכי בסיסיים של מילוי תפקידם כנבחרי ציבור. לפוליטיקאים בקדימה היושבים על הגדר אומר כך: "אם רצונכם לנהל פוליטיקה אחרת בקדימה הפעילו את כישוריכם האישיים החיוביים לעשות כן בתוך המפלגה תחת לרוץ לנתניהו ולמכור את עצמכם כמעשה אתנן". עלינו כולם להביע בוז ושאט נפש אפילו למחשבה שכזו. עלינו להתלכד במגמה לחולל תפנית גדולה בקדימה כדי שתהווה אלטרנטיבה אמיתית ויסודית לקיים כיום במערכת הפוליטית. אמן ואמן, כן יהיה רצון.

 

זה אפשרי. זה בידינו. קצת תבונה והרבה הרבה שכל טוב ומידה רבה של מקצוענות ותעוזת הרוח והשמיים הם הגבול. אני על כל פנים עשיתי כבר מזמן את שיעורי הבית שלי. הנחתי על שולחנה של המפלגה מסמך מקצועי בשם 'קדימה: יישום תוכנית אסטרטגית', ופרסמתי מספר רב של מאמרים המתייחסים כולם למכלול הדברים שהועלו כאן. כמו כן אני פועל נמרצות, גם בקדימה ובמיוחד מחוצה לה, כדי להפיץ את הדברים לידיעת הציבור הרחב, דרך נסיונות לפרוץ את מחסום התקשורת הארצית ולחבור לעמותות רלוונטיות ולאנשי מפתח שונים בחברה האזרחית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב