דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידוד תרמי בחלונות אלומיניום 

מאת    [ 21/12/2009 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3232 פעמים ]

חלונות אלומיניום הם סוג החלונות הנפוץ ביותר בארץ. לחלונות אלה יתרונות רבים מבחינת בידוד מחום וקור אך במידה ואתם משפצים את ביתכם עליכם לדעת מה לבקש ועל מה לשים לב בכדי להמנע מחדירת קור לבית בחורף ובזבוז אנרגיה בקיץ.

קר מדי בבית
ככל שקיים הבדל טמפרטורות גדול יותר בין פנים הבית לחוץ כך אנו נדרשים להשקיע יותר אנרגיה בכדי להביא את הבית לטמפרטורה המועדפת עלינו. אנרגיה זו יכולה להתבזבז במידה ומעטפת הבית מאפשרת בריחת חום החוצה. התלונות מתחלקות לשניים:

"החלון לא סגור טוב, נכנס אוויר קר"- התלונה הזו נשמעת בדרך כלל כשמסגרת החלון אינה אטומה, מרגישים אויר קר שנכנס מסביב לחלון.

"הכל סגור ובכל זאת קר פה נורא" ? התלונה הזו נשמעת כשהחלון אטום אבל לא מבודד. כלומר לא נכנס אוויר קר אבל החלון עצמו, הזיגוג, קר ומקרר את הבית.

חם מדי בבית
בארץ, בה עיקר הזמן חם משאנחנו רוצים, אנחנו ממזגים את בתינו. בנקודה זו אנו נתקלים שוב בדיוק באותן בעיות כמו בחימום אבל הפעם נוספת לנו עוד בעיה לא פשוטה ? קרינת השמש.

"אחרי הצהריים אפשר למות פה מחום, המזגן לא מצליח לקרר את הבית." - התלונה הזו נפוצה מאחר והתופעה מורגשת בארץ בעיקר בחלונות מערביים הפונים לשמש הנמוכה בקיץ. קרינת השמש חודרת ישירות למבנה ויוצרת "אפקט חממה".

 

פתרונות

מאחר ומדובר בשלוש בעיות שונות, גם הפתרון מורכב משלושה דגשים שונים:

איטום החלון מפני מעבר אוויר
חלונות האלומיניום טובים רק במידה והם מדויקים, המסגרות שלהם חופפות בדיוק, והאטמים מורכבים בהם כפי שצריך. בכדי שחלון יהיה אטום צריך לכלוא את האוויר בין שני קווי אטמים לפחות. מרבית החלונות בארץ עשויים כך אך אם אתם רוצים איטום מעולה, בקשו איטום כפול ? איטום בין שלושה קווי אטמים. ניתן להשיג חלונות כאלה בכל העיצובים בחברת אקסטל, אפילו בפרופיל החלון הבלגי הצר.

בידוד הזכוכית
שימוש בזכוכית רגילה, זכוכית מונוליטית, אינו מבודד את החלון כפי שצריך. זכוכית טריפלקס בה שתול לוח פלסטיק בין שתי שכבות זכוכית, ויותר מכך שימוש בזכוכית בידודית בה יש שכבת אוויר כלוא בין שתי לוחות זכוכית, הם הפתרון הנכון לבעיה זו.

מניעת אפקט חממה
חסימת הקרניים האולטרא-סגוליות המחממות את הבית יכולה לעשות במספר דרכים: וילון פנימי, תריס חיצוני או צילון, אלמנטים של הצללה והסתרה, או פילם כהה עם מסנן קרינה המודבק על החלון. אין בנושא זה פתרון אחד מאחר ושיקולים נוספים כרוכים בהחלטה. יהיו בתים בהם הפתרון יהיה על ידי צמחיה שתחסום שמש נמוכה, בתים שישתמשו בפילם אנטי-סאן ואחרים שישתמשו בצילונים.

סיכום
לפני שאתם רוכשים חלונות לביתכם כדאי שתשקלו גם את הנושא האקלימי והכלכלי. השקעה בחלונות מעולים ומבודדית מוכיחה את עצמה ואף חוסכת כסף לאורך זמן. חלונות אלומיניום הם מרכיב בבית שאינו מוחלף לעיתים קרובות, עדיף לבצע אותם בצורה הנכונה מתוך היכרות של הפתרונות הקיימים בשוק ובחירה מושכלת.

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב