דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כ-300 ילדים לקויי למידה בחגיגות חנוכה במרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 20/12/2009 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1845 פעמים ]

שורת אירועים  לרגל חג החנוכה ששיאן בהפנינג מיוחד לכל המשפחה אפיינו את הפעילות במרכז וראייטי ירושלים  החודש. כ- 300 ילדים בעלי צרכים מיוחדים השתתפו בחגיגות - מאה מתוכם באו עם משפחותיהם להפנינג החנוכה המיוחד.. 

הפנינג "חנוכה לכל המשפחה" שנערך בזמן חופשת החג ריכז,כאמור,  למעלה ממאה ילדים ובני משפחותיהם. המשפחות הגיעו בהרכב מלא (כולל משפחות מרובות ילדים). מדובר במשפחות להן לפחות ילד אחד עם צרכים מיוחדים, שאינן נמנות על מקבלי השירותים בוראייטי , ובאו לאירוע יחד עם כל הילדים האחרים של המשפחה. 

יום הפעלות  בהפנינג חנוכה לכל המשפחה

כל חדרי מרכז וראייטי הועמדו לרשות אירועי ההפנינג שבמסגרתו הופעלו המשחקייה הטכנולוגית וחוגי ההעשרה השונים: ג'ודו, תנועה, מטבח, אמנות, קרמיקה ודרמה. בתחנות הפעלה אלה יכלו הילדים ליצור ולשחק. מבוקש במיוחד היה חדר הסנוזלן, שהיה תפוס לכל אורך היום על ידי המשפחות והפעילות בו התמקדה ברגיעה, התנסות באביזרי החישה וזמן איכות משפחתי. להורי הילדים ניתנה גם אפשרות ללמוד ולהתרשם ממגוון השירותים והמתקנים במרכז וראייטי  ומיכולתו של צוות המדריכים המקצועי בהפעלת הילדים. 

נחם בייטנר, רכזת חוגי אחה"צ והטיפולים בחדר הסנוזלן, שריכזה השנה את  אירועי ההפנינג, מציינת כי, בעקבות הצלחת הפעילות נערך מרכז וראייטי להפעלת חוגי העשרה לכל ילדי המשפחה בהן לפחות ילד אחד בעל צרכים מיוחדים. אשכול החוגים הפועל כיום במרכז וראייטי, כולל ילדים המגיעים ממסגרות החינוך המיוחד, ומציע לילדים אלה פתרון העשרה בשעות אחה"צ. מסגרת חוגי אחר הצהריים תקלוט ילדי חינוך מיוחד שאינם רשומים עדין בוראייטי, תאפשר להורים לרשום גם את האחים והאחיות במשפחה לחוגים אלה ולמצוא בכך פיתרון פעילות כולל לכל ילדי המשפחה. על פי התכנית, החוגים יערכו פעם בשבוע לאחר הלימודים בין השעות 16:00-19:00.  דמי ההשתתפות בחוגים זולים משמעותית מהתשלומים הנגבים בעבור השתתפות בחוגים דומים, המתקיימים במסגרות ומתנ"סים ברחבי העיר. מרכז וראייטי יסבסד חלק מעלות הפעלת החוגים. 

הפעלות מיוחדות וחגיגות לכבוד החנוכה במועדוניות חוגי ההעשרה

קודם לכן, במהלך השבוע שלפני חופשת החנוכה התקיימו בכל קבוצות מועדוניות  - חוגי העשרה של מרכז וראיייטי ירושלים, ימי פעילות מיוחדים לקראת חג החנוכה.

דפנה פלקוף, רכזת חוגי ההעשרה במועדונית, מסרה כי כל קבוצה, למעט הקבוצות ממזרח ירושלים, עברה ב- 2-3 תחנות כאשר התחנה האחרונה הייתה מסיבת החנוכה. הילדים התכבדו  בסופגניות שהכינו בחוג בישול, קישטו את החנוכייה המרכזית  בנרות שהכינו בשיעור אמנות ונהנו מהצגה שהעלו מדריכות המועדונית השונות בהנחייתן של מדריכות הדרמה. 

לעניין מיוחד זכה אירוע החנוכה של קבוצת הילדים מבית הספר "תדהר". הקבוצה מגיעה למרכז וראייטי ארבע פעמים בשבוע אחה"צ זו השנה השנייה. למסיבת החנוכה של ילדי הקבוצה התלוו הפעם ההורים, שהוזמנו להשתתף ולחגוג עם ילדיהם, וגם מנהלת בית הספר והעובדת הסוציאלית- מה שהוסיף להתרגשותם של הילדים. במהלך האירוע עברו כולם יחדיו בחדרי החוגים השונים (בישול,דרמה ואמנות) וחלקו את החוויה. "החגיגה, כמו גם ההשתתפות בחוגים הייתה מרגשת מאוד, גם מצד ההורים וגם מצד הילדים" אומרת דפנה.  "הייתה תחושה שהילדים גאים להראות להוריהם היכן הם מבלים כמעט כל יום אחרי שעות ביה"ס, ותחושה שההורים שבעי רצון מהמועדונית ומצוות המדריכים החם והמקצועי". 

מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים, אריה רוגל  סיפר בישיבת צוות המרכז, כי קיבל עבור צוות הרכזים והמדריכים מספר מכתבי תודה והערכה מהורי ילדים ומעובדים סוציאליים, על הארגון המוצלח של האירועים. אחת הרכזות אמרה בתגובה : "נחמד ונעים לקבל מכתבי תודה. אבל, עם כל הכבוד, האמת היא כי הפרס והתגמול האמיתי שלנו, של כולנו, הוא החיוך והצחוק שהאיר את עיני הילדים ופניהם, במהלך הפעילות ובסיומה, כשיצאו ובידיהם החנוכיות שהכינו".

הערה: הכותב הוא פעיל בהתנדבות במרכז וראייטי ירושלים

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב