בתאריך העשרה בספטמבר פרסם משרד האוצר הודעה על כך שמחירי מכוניות חדשות עומדים לרדת החל מינואר 2009. כבר קודם לכן נשמעו בחדשות ידיעות רבות על שינוי בקבוצות שווי שימוש ועל רפורמה מקיפה בשוק הרכב.
מרגע ההודעה פסקה רכישת המכוניות בשוק הרכב בארץ והחלה המתנה של הצרכנים לתחילת 2009 כדי לרכוש רכב חדש.
המשבר בכלכלה העולמית והישראלית, שהחל בחודשים האחרונים ולא ברור מתי יסתיים, אף החריף את המשבר וקניית הרכבים בחודשים האחרונים איטית ביותר.
הנפגעים הראשונים מירידה במחירי הרכב בישראל הינם יבואני הרכב, אשר נפגעו השנה מירידת הדולר הפרועה וכעת מפחדים להינזק שנית מירידת מחירי המכוניות בישראל. קבוצה שנייה אשר הינה בעלת עניין רב במחירי הרכב בישראל בשנה הבאה, הינה חברטות הליסינג אשר המשך קיומן עשוי להיות תלוי בשאלה האם משרד האוצר אכן יממש את הבטחתו או שמא הוא ישאיר את מכירי המכוניות כפי שהיו, ובתקווה אפילו יעלה אותם מעט.
חברות הליסינג, אשר מושפעות ככל שוק הרכבים מהירידה בביקוש הרכבים, עלולות להינזק פעמיים: קיים חשש כי הירידה במחירי הרכב, תוזיל גם רכבים מיד שנייה.
הוזלה משמעותית כנראה שלא תתרחש. אמנם מס הקנייה על רכב חדש עומד לרדת בשלושה האחוזים ( מ78% ל 75%), אולם הדבר עשוי להתקזז עם התחזקות הדולר - עובדה המייקרת את רכישת הרכב עבור היבואנים. הערך האבסולוטי של דמי "שווי השימוש" שמשלמים כל המקבלים רכב ממקום העבודה, שווה כעת פחות ביחס למחיר הרכב ולכן כנראה שלא יפחיתו אותו.
מכירת רכב | ליסינג תפעולי | דומיקאר בע"מ