דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפכא מסתברא 

מאת    [ 17/12/2009 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 2681 פעמים ]

17 דצמבר 2009

איפכא מסתברא

לכאורה התקפתו המרושעת והאווילית של שר הביטחון כנגד ישיבת ההסדר ורבה בהר ברכה מכוונת כנגד "ההסתה" (שוב, לכאורה) של רב הישיבה ותלמידיה לסרבנות שרות בצה"ל.

כיום כבר ברור למעלה מכל ספק כי לא רק שאין ולא היתה הסתה כנגד השרות בצה"ל בישיבה זו אלא נהפוך הוא, הישיבה ומנהיגה עודדו במפורש את השרות בצה"ל וההקרבה למען המדינה והעם.

ומכאן עולה תמיהה גדולה.  קשה להאמין כי הנאמר לעיל לא היה ואינו ידוע לראשי מערכת הביטחון.  קשה להאמין כי ניסתרה מעיני הרמטכ"ל, סגן שר הביטחון מתן וילנאי ושר הביטחון אהוד ב' ההקרבה והמסירות יוצאת הדופן של מגוייסי ישיבות ההסדר ומגויסי ישיבת "הר ברכה" בינהם.

על אף כי הדברים שרירים, קיימים וידועים השתלח שר הביטחון בעידודו של הרמטכ"ל, בישיבה וראשה במרוצת אמוק מטורללת אשר קשה להסבירה אך בכוונה פוליטית ריקנית וצבועה (אשר אכן קיימת) מצידו של שר הביטחון.  אפשר ועלינו לחפש את המטבע הרחק מהפנס.

 

אין זה סוד כי גיוס בחורי ישיבות ההסדר לצה"ל הינו לצנינים בעיני ציבורים מסוימים, אמנם מיעוט אך מיעוט רעשני ומקושר היטב במחוזות המדיה והמשפט.  ציבורים אלו אשר שר הביטחון אהוד ב' נימנה עליהם ואשר דומה ונוטשים אותו ומפלגתו במספרים הולכים וגדלים, אינם יכולים לעמוד מול מראה אשר משקפת בפניהם את חולשתם הם עצמם, את נהנותם, התיוונותם, סרבנותם לשרות, הכפשתם את מדינת ישראל בראש חוצות.

בחורי ישיבות ההסדר הינם לצנינים בעיני המחנה השמאלני קיצוני דווקא ומשום מסירותם ונכונותם להקרבה בעבור כלל הציבור, נושא אשר זה מזמן הינו בזוי ומאוס על השמאל הקיצוני.

 

גם עצומות הסרוב המופצות חדשות לבקרים על ידי מאות מרצים  אינן מזעזעות את אמות הסיפין במערכת הביטחון. האוניברסיטאות בישראל מעבירות תכניות אקדמיות לקציני צה"ל מכל החילות ולמרות זאת ממומנות ת"ק מונים, באורח מוחלט ויחסי, בהשוואה למימון משרד הביטחון את ישיבות ההסדר.  כל אלו אינם מדליקים נורה אדומה ובוהקת בפני שר הביטחון ומשובטיו, האומנם? 

המסקנה המתבקשת היא כי הללו מתעלמים בכוונת מכוון מנורות האזהרה וצילצולי הפעמונים מחרישי האוזנים של עשרות אלפי המשתמטים והסרבנים ומאות מדריכיהם ו"רבניהם האקדמים" המסיתים נגד השרות בצבא ונגד קיום מדינת ישראל, דבר יום ביומו.

 

מאידך גיסא קיימת אפשרות הניראית במבט שיטחי ראשון כמופרכת, אך השתלחותו המתלהמת, חסרת ההגיון, חסרת שכל הישר לכאורה, של אהוד ב' מעלה את החשש כי מסעו כנגד ישיבות ההסדר אינו מכוון אך ורק כנגד הישיבה ב"הר ברכה" ואינה מכוונת כנגד הסרבנות שם (באשר אין ולא היתה קיימת סרבנות שם), אלא באה בכוונת מכוון ובמודע להכפיש את כלל ישיבות ההסדר ולצמצם שרותם הצבאי בצה"ל וזאת על מנת שלא להפוך את הצבא ל"מתחרד" רחמנא ליצלן.

 

בכך ממלא אהוד ב' את משאלות השמאל הקיצוני וחברים במפלגתו הששים להיפטר מחיילי ישיבות ההסדר מהטעם הפשוט כי הללו בנאמנותם, נחישותם והקרבתם מחזקים את צה"ל שנוא נפשם.  נעיר כאן בנוסף כי חלק ניכבד ביותר של בוחרי מפלגת העבודה  נימנים על הסקטור הערבי (יש הטוענים כי בוחרי המגזר הערבי כבר מונים מעל חצי ממנין חברי "העבודה"), ואפשר כי התרומה הגדולה כיום ובוודאי המכריעה בעתיד הקרוב של בחורי ישיבות ההסדר לצה"ל, בכך כי הללו עומדים בפרץ (יחד עם חיילים מסורים מכלל העם), ואינם מניחים לצבא להתדרדר עוד יותר, מעבירה באותם בוחרי שמאל קיצוני וערבים שוטמי המדינה, חיל ודאגה.  חוסנו וחוזקו של הצבא מפריעה לרבים ורעים בסקטור זה הרואים במדינת ישראל רעה חולה שיש לחסלה כאשר הדרך לכך כמובן עוברת דרך החלשתו של צה"ל.

 

יותר ויותר עולה התחושה כי ההשתלחות משוללת הרסן של מערכת הביטחון וראשה בישיבות ההסדר באה ממניעים פסולים, שאינם שייכים לענין, אשר אינם רואים את טובת מדינת ישראל עין בעין עם כולנו (נו טוב, רובינו).  ובמדה וכך הדבר, הרי ידיו של ראש הממשלה נתניהו חייבות לקחת המושכות ולמשוך ברסן היטב ולא יבולע לכולנו.

 

אהרון רול

amroll@sympatico.com

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
http://www.aaronroll.com
http://www.global-report.net/aroll/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב