דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו אדם רוחני 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 4377 פעמים ]

 

כל אחד מאיתנו מכיר לפחות אדם רוחני אחד, איש מקצוע רוחני, רבים מאיתנו נכחו בארוע רוחני, וקראו ספרים רוחניים. אנשים רוחניים מקיפים אותנו ומציעים לנו ממרכולתם הרוחנית, גם באמצעי התקשורת כבר ניתן לצפות בתוכניות רוחניות ולהפתעתנו – אפילו השכן מהבניין ממול כבר חזר מהודו והפך להיות רוחני.

המילה רוחניות הולכת ורוווחת מסביבנו והופכת להיות מושג שחוק. ואני חושבת לעצמי -  כמה רוח מסביב ושואלת את עצמי – מי הוא ומהו האדם הרוחני?  האם כמות הסדנאות בהם השתתף. או כמות הספרים הרוחניים שקרא? סגנון הלבוש שלו? כמות הנרות שהוא מדליק? או אולי מספר החודשים בהם טייל במזרח ?

בעיני להיות רוחני זה לא עוד ספר/סדנה/קורס, להיות רוחני  זה לצאת למסע לתוך עצמנו. ולאו דווקא לטיול למזרח. רוחניות זו דרך חיים, היא התנהלות מתמשכת לעבר צמיחה והתפתחות ושיפור עצמי. 

רוחניות היא חיים מתוך התבוננות מתמדת, שאלת שאלות. רוחניות היא התחברות לנשמה שלנו, היא הקשבה אמיתית לבטן שלנו, היא רצון מתמיד 'לגדול',  זה בכל רגע נתון לחיות ממקום של מודעות, תשומת לב, ממקום של שלום עם עצמנו.

רוחניות היא חיי יום יום שגרתיים בהם אנו מיישמים במציאות אהבה, טוב, נתינה ותשומת לב. רוחניות אמיתית נמדדת במעשים ובמידה שבה אנו יוצרים עולם טוב יותר למען הכלל. אדם רוחני זה אדם הבא בטוב -  המיטיב עם עצמו, זולתו וסביבתו. אדם המתנהל  מתוך הוויה של נדיבות, הכלה ופתיחות לאחר.

להיות רוחני זה לחיות מתוך הידיעה שאין להתווכח עם המציאות. זה להבין שקיים משהו מעבר לחיים שאנו חיים ומכירים, זה לא לשאול –' למה זה קרה לי '  אלא לשאול –' מה יש לי ללמוד מזה' .  מתוך הכרה שיש משהו  מעבר למה שמוכר לנו ולחשיבה שאנחנו רגילים אליה.

אני מכירה מספר אנשים שמעולם לא השתתפו באף אחת מאותן סדנאות, ולא טיילו במזרח  ובעיני הם אנשים הכי רוחניים שיש.   הם פשוט בני-אדם . 

יעל אשד , BSc, לאחר למעלה מ-20 שנות ניסיון בעבודה בדרגות ניהול שונות בארגוני היטק מובילים בארץ,בחרתי להתקרב לאנשים ולהעביר מניסיוני ומכישורי המצטברים ולהיות שותפה בעשיית שינוי בחייהם האישיים והעסקיים. כיום עוסקת ב אימון אישי , ליווי אנשים בתהליכי שינוי, אימון מנהלים ובהנחיית קבוצות אימון בשילוב חווית התנועה - ככלי לשחרור,להעצמה אישית ולבניית תקשורת עם עצמינו


/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב