דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות פנים 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3193 פעמים ]

דריכלות פנים היא מה שמחבר בין אדריכלות לבין עיצוב פנים. לא מעט אנשים מתייחסים לאדריכלות פנים כשהם אומרים עיצוב פנים ולהיפך.

 

אדריכלות פנים היא התחום בו לומדים כיצד לממש עקרונות של ארכיטקטורה בתוך מבנה או חלל שאנשים חיים בו. אדריכלות פנים מתייחסת לקירור ומיזוג החלל, לתנאי הבטיחות של אותו חלל, לעיצוב הפנים של אותו חלל ובאדריכלות פנים לוקחים גם בחשבון את כל המכשירים השונים שיהיו בשימוש באותו חלל, כמו כן באדריכלות פנים לוקחים בחשבון גם את כל התשתיות שישנם באותו חלל ואת כל הסטנדרטים הראויים לבנייה חכמה, בטוחה ותקנית.

 

אדריכלות פנים אפשר ללמוד כמעט בכל צורה. אפשר ללמוד אדריכלות פנים כחלק מלימודים אקדמאיים או לקחת קורסים יעודיים של אדריכלות פנים. לא מעט אנשים בוחרים לעסוק בתחום זה של אדריכלות פנים וזאת בשל אפשרויות העבודה המגוונות שתחום זה מאפשר, מה גם שתחום זה הוא תחום שתמיד יש בו עבודה שכן ככל שהזמן עובר אנשים מבינים יותר ויותר את הכוח שיש לאדריכלות פנים ואת העומק השימושי והויזואלי שאדריכלות פנים של ממש יכולה להעניק לכל חלל.

 

כשאנו מדברים על חללים בהם אנשים חיים אנו מדברים כמובן על בתים, אך כמו כן כל סביבה בה אנשים שוהים, למן המשרד ועד למפעל ועד לחדר ההמתנה של הדוקטור. כל אלו הם חללים בהם אנשים שוהים במטרה מסוימת ואדריכלות פנים מטרתה להבטיח את שהותם מכל הבחינות. מטרתה של אדריכלות פנים היא לתכנן את גודל החלל בצורה שתאות את השימוש בו, תפקידה של אדריכלות פנים ליצור חלל בטוח לשהייה ולעבודה, תפקידה של אדריכלות פנים חכמה היא גם להקנות לאותו חלל את המראה שיתאים בצורה הכי טובה לשימוש שעושים באותו חלל ותפקידה של אדריכלות פנים לדאוג שהאווירה באותו חלל תהיה טובה ומתאימה לשימוש שעושים בו. אדריכלות פנים צריכה גם לקחת בחשבון את כל המכשירים השונים באותו חלל ולדאוג שאלו ימוקמו במקומות הנכונים הן מבחינת הבטיחות והן מבחינת השימוש שאנשים עושים בהם. אדריכלות פנים בעצם כי כל המלאכת מחשבת שיש לעשות בטרם אנו בונים חלל מסוים בסביבה מסוימת. אדריכלות פנים צריכה להתחיל מהשאלה מה עושים בחלל זה ובהתאם לשימוש שנעשה באותו חלל האדריכלות פנים בעצם תבנה את החלל המתאים ביותר מבחינה תכנונית ומבחינה עיצובית. אין להקל ראש בחשיבותה של אדריכלות פנים טובה וחשוב להבין שככל שנאמץ יותר ונשקיע יותר וניתן את הדעת יותר על האדריכלות פנים של החללים השונים שבמבנה שלנו – כך נוכל להינות מהם יותר אנו וכל השוהים בהם. אדריכלות פנים טובה של משרד אמורה ממה להתבטא בשורה הסופית של העסק, משרד שבנוי בצורה טובה, מתכוננת ומהונדסת היטב בהתאם לצרכים שלו, הוא משרד שנוח יותר לעבוד בו והעובדים בו הם יותר פרודקטיביים.


מאמר זה נלקח מקטגוריית אדריכלות פנים מפורטל עיצוב הבית - עיצוב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב