דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חכם 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2840 פעמים ]

בית חכם הוא בית שיש בו ריבוי מערכות אוטומטיות מתקדמות השולטות בתאורת הבית, בטמפרטורות הבית, במכשירי המדיה השונים של הבית, מערכות אבטחה בבית, ושליטה על פעולת הדלתות והחלונות, שערים וכן הלאה, ועוד מערכות אוטומטיות מתקדמות אחרות.

בית חכם נקרא חכם בגלל שהוא מנוהל על ידי מחשב מחוכם שמנטר את פעילות הבית לאורך כל שעות היממה ובהתאם לצרכים מגיב ופועל את פעולתו. למשל, המקרר בבית חכם יכול לדעת מהו המלאי הקיים בו ובהתאם לאותו מלאי הוא יכול להציע ליושבי הבית מתכונים ואפילו מתכונים בריאים, וכמובן, להזמין מוצרי מזון שונים שחסרים מהסופר. ישנם מערכות השקייה אוטומטיות המיושמות ב בית חכם וישנם גם מערכות שדואגות לחיות המחמד שלנו בצורה אוטומטית, כולן משתתפות ומרכיבות את ה בית חכם.

 

בית חכם נשמע כמו מדע בדיוני, או לפחות איזה סרט בדיוני הולוודי, סרט בו אפשר לראות איזה רובוט שמתפקד כעקרת הבית ודואג לדיירי הבית השונים תוך כדי שהוא פונה אליהם בדיבור ומקבל מהם מטלות ולפעמים אפ מבין לליבם וחש ומזדהה עם ריגשותיהם.

 

אבל לא מדובר במדע בדיוני כשאנו מדברים על בית חכם, מדובר בטכנולוגיה אמיתית ואולי אפילו בפני העתיד של הטכנולוגיה העכשווית. טכנולוגיה שימושית. בית חכם הוא תצוגת תכלית של טכנולוגיה שימושית. טכנולוגיה שימושית היא טכנולוגיה פשוטה להפעלה הממכנת פעולות ומייתרת את פעולתו וטירחתו של האדם, כל זאת תוך כדי שמירה על מאפיין הפשטות. טכנולוגיה שימושית אינה שימושית אם לאדם הממוצע קל לתפעל אותה. בית חכם כולו בנוי ממערכות טכנולוגיות מאוד מתקדמות שנעשה בהם שימוש בכל מיני מטוסים מחוכמים וכלי נשק מתקדמים, אלא שהפעם, במקום כל הטכנולוגיה הגבוה, פשוט לוקחים ממנה כמה יישומים שיכולים להיות מאוד שימושיים בסביבת הבית הפשוט על ידי האדם הפשוט. בית כזה עם מערכות כאלו הוא בית חכם.

 

עם החדירה החד משמעית של המחשב הנייד ושל האינטרנט לכל בית, ולצד כל אלו כמובן ניצבים נאמנים הם המכשירים הסלולריים בני דור כזה או אחר המסוגלים לכל דבר ועניין טוכנולוגי והם בעצם מחשב לכל דבר, כל אלו עם חדירתם הברורה בהחלט וקביעתם את הטון בנוגע לכיוון העתיד של הטכנולוגיה, כל אלו הופכים את הבית החכם לעניין של זמן שעתיד תכף להתממש בכל רחוב ובכל בית, גם בעלויות נמוכות יחסית.

 

המנגנונים הופכים לפשוטים יותר ויותר והטכנולוגיה הופכת לזולה יותר ויותר. ההיצע גדל יחד עם הביקוש והחברות כולן מנסות להתחרות על ליבותיהם של הלקוחות על ידי חידושים וחדשנויות. אז אם בעבר השתדלו לרהט לנו את המחשב ואת הסלולרי בעוד אפשרויות וישומים מתוחכמים, הרי שתכף כל מאמצי השיווק האלו יופנו אלי הבית שלנו בניסיונות להופכו לבית חכם. ואני אומר : למה לא !


מאמר זה נלקח מקטגוריית בית חכםמפורטל עיצוב הבית - עיצוב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב