דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצוף שבריצוף 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2614 פעמים ]

הדירה ממוקמת בקומה השנייה של המגדל בנווה צדק, קרוב מספיק כדי לעמוד על המרפסת ולראות את האנשים ברחוב, לשמוע את רעשי העיר, להריח את הריחות ולשמור על קשר עם הסביבה והשכונה. נוף הים והגגות האדומים של השכונה ניבט אלינו דרך קיר המסך והמרפסות וממלא את חלל הדירה בצבעים עזים. כאשר סוגרים את דלתות המרפסות, ההרגשה היא של תצפית מקומה גבוהה הרבה יותר. כשקיבלתי לתכנן את הדירה, כדירת נופש עבור משפחה הגרה בחו"ל רוב השנה, חשבתי איך אפשר יהיה ליהנות מהנוף עוצר הנשימה מכל נקודה בדירה, אפילו מחדר הרחצה. למזלי, הקירות הפנימיים והריצוף בדירה טרם נבנו. הקבלן, מתכנן המיזוג ומתכנן החשמל היו מוכנים ללכת לקראתי עם רוב השינויים שביקשתי. מהתכנון המקורי לא נשאר הרבה, והתכנון החדש אכן מעלה את הנוף לדרגת חשיבות עליונה.

הדירה, 90 מ"ר שטחה, בנויה משני מפלסים: מפלס הכניסה הכולל את מבואת הכניסה, שירותי אורחים, סלון עם תקרה בגובה 6 מטר, פינת אוכל ומטבח, חדר שינה לילדים וחדר רחצה צמוד אליו. מפלס הגלריה כולל חלל פתוח עבור פינת משרדישיבה,ריצופים באבן, מכונת כביסה ומייבש בתוך נישה, חדר שינה הורים וחדר רחצה הורים צמוד. הנוף המרהיב של שכונת נוה צדק, יפו והים יוצר סביבה אורבנית עירונית כתפאורה מושלמת לדירת ה"לופט". החלונות שגובהם כמעט 6 מטר, ומהם ניתן לצאת לשלוש מרפסות, מדגישים את הניגודיות שבין העיצוב המודרני של פנים הדירה והמגדל אל מול יפו והבתים הנמוכים של השכונה. מפאת שטח החלונות הענק הפונה ברובו דרומה ומערבה, חייבים היינו להתקין וילונות חשמליים הבנויים מ-2 שכבות. שכבה דקה, לבנה, מכותנה ומשי, המכניסה אור רך ועדין, ומשתובבת עם הרוח הנעימה והשקיעה של אחר הצהריים, ושכבה עבה- מבד אטום וקטיפתי, שאינו מחדיר אור, על מנת ליצר תנאי חושך לשינה ולהגנה על רצפת העץ והריהוט מפני השמש היוקדת.

הרצפה בקומת הכניסה מרוצפת אריחי שיש חלילה בגודל 30X60 מלוטשים ומרוחים בסילר "מראה רטוב". הריצוף עוקב בקווים אלכסוניים אחרי הגיאומטריה של הקירות ויוצר אפקט מודרני ומאופק של תנועה וקצב. רצפת חדרי השינה בקומת הכניסה ובקומת הקרקע בגמר פרקט בגוון חום כהה ועשיר על מנת ליצור עומק, בסיס וניגוד לקירות ולתקרה הצבועים בלבן.בחרתי פריטי ריהוט מודרני ומעוצב וגופי תאורה גדולים במיוחד היוצרים אפקט דרמטי. בקיר הסלון הותקנו ספוטים משולבים המאירים נקודתית את הוילונות, התמונה, והגלריה.גופי תאורה בלתי ישירה, המותקנים על הקירות עשויים חרס הניתן לצביעה ונטמעים בגוון הקיר.המטבח ופינת האוכל הינם שילוב של פורניר חום כהה עם שילוב נירוסטה ומתכת בסגנון מודרני ונקי.

התוצאה הינה דירה ייחודית ומרגשת מבפנים ומבחוץ, לכל ימות השנה.


מאמר זה נלקח מקטגוריית ריצופיםמפורטל עיצוב הבית - עיצוב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב