דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האיזון הנכון בעבודת השיווק באינטרנט 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 1928 פעמים ]

כאשר בית עסק או ארגון רוצה לחשוף את שירותיו ברשת, עד מהרה מתגלה מספר גדול של פעולות שונות שיש לעשות לשם כך, ומומחים שונים שיש לפנות אליהם בו זמנית.

כדי לבנות תדמית לעסק יש להקים אתר אינטרנט בו מוזכרים יתרונות העסק, הייחודיות שלו והשירותים שהוא מעניק. בנוסף לעבודה הטכנית המעורבת בהקמת האתר, חשובה גם עבודת עיצוב האתר, שתיצור את המיתוג הרצוי לעסק. יש לדאוג לניהול התכנים באתר: כתיבת תכנים תדמיתיים-שיווקיים, ועדכון שוטף של תכנים באתר. יש לקדם את האתר בגוגל כדי שהגולשים ימצאו אותו בתוצאות החיפוש כאשר יחפשו שירות או מידע מסוים. כל הפעולות האלה מתחילות בחשיבה על אסטרטגיה שיווקית נכונה שתתאים לארגון ותנחה את כל הפעולות הקשורות לאתר: הפלטפורמות האינטרנטיות בהן ישווק הארגון, אפיון העיצוב והתכנים באתר ועוד.

לכל אחד מהתחומים האלה קיים מומחה שרכש את ההכשרה המתאימה והספציפית לתחום שלו. וכאן נוצר מצב מסובך - שהכשרה זו לעתים עיוורת לאספקטים האחרים בשיווק באינטרנט. לדוגמא, מקדם אתרים שמקדם את האתר בגוגל אינו מכיר את עבודתו של המעצב, והמעצב אינו מכיר את עבודתו של בונה האתרים. לא רק שהמומחים השונים אינם מכירים מספיק את עבודתם של המומחים האחרים המעורבים בשיווק: הם יכולים גם לסתור אחד את השני בצורת עבודתם.

לדוגמא, מעצב האתרים יכול לעצב את האתר בצורה שאינה מאפשרת למקדם האתרים לקדם את אותו, ובונה האתרים יכול לבנות את האתר בצורה שמגבילה את מעצב האתרים. כדי למנוע מצב כזה, דרושה עבודת תיאום רבה בין המומחים השונים. התיאום בין הגורמים השונים יכולים לעלות ללקוח בהרבה זמן, אנרגיות, וכסף. כמו כן, לא תמיד התיאום בין המומחים השונים הולך בצורה חלקה ויכול להיות מצב של טלפון שבור, כאשר הגורם המאחד את כל המומחים הוא לא אחר מאשר הלקוח עצמו, שלרוב אינו מבין בשיווק באינטרנט.

מסיבה זו, גוברת המגמה של חברות לשיווק באינטרנט, המאחדות תחת קורת גג אחת מספר מומחים מדיסציפלינות שונות. היתרונות בחברה כזו היא שהמומחים באים מתחומים שונים, הם עובדים יחד, יושבים באותו משרד, ועושים את עבודת התיאום והשילוב בעצמם, ללא צורך בהתערבותו של הלקוח. עבודת התיאום בין הדיסציפלינות השונות קלה ומהירה יותר, וגם המענה לבקשות מצד הלקוח: כאשר ללקוח יש בקשה המערבת גם את פעילותו של בונה האתרים וגם את פעילותו של המעצב, כל שעליו לעשות הוא לפנות לאיש הקשר בחברה, שידאג להעביר את המידע למומחים.

עם זאת, יש לדעת שלא כל החברות לשיווק באינטרנט בנויות באותה צורה: ישנן חברות שבהן יש דגש רב יותר על הצדדים הטכניים ועיצוביים של האתר, וישנן חברות המתעסקות יותר בקידום אתרים וניהול תוכן. ישנן חברות לשיווק באינטרנט המתמחות בקידום אתרים אורגני, וישנן חברות המתמחות בקידום האתר על ידי  מודעות גוגל.

לכן, לפני תחילתו של מערך שיווק באינטרנט, מומלץ לברר מהו בדיוק אופיין של החברות השונות ואילו שירותים הן כוללות.

כמו כן, חשוב מאד שחברה לשיווק באינטרנט תקפיד על האיזון הנכון בין האלמנטים השונים בשיווק, בצורה שתתאים לאופיו וצרכיו של הלקוח.  ישנם לקוחות שבעבודת השיווק שלהם יהיה דגש רב יותר בתחום העיצוב, ופחות בתוכן (לדוגמא, אתר של סטודיו לצילום אירועים, שנועד להציג את תיק העבודות של הצלם). וישנם אתרים שבהם יש דגש רב יותר על ניהול התוכן והפיתוח הטכני של האתר (לדוגמא, אתר של חברת השקעות בה דרושה עבודה רבה בהצגת נתונים, התממשקות בין נתונים ממקורות שונים, ועדכון תמידי של דוחות ומאמרים).

יש לוודא שהחברה שפונים אליה יכולה לתת מענה לצרכים הספציפיים של הלקוח, ולהגיע לאיזון הנכון המתאים לו. 

אלון סודרי, מנהל מחקר ופיתוח בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט אוריון - http://www.aurion.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב