דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תבחר את המעצב הגרפי שלך? 

מאת    [ 14/12/2009 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 2073 פעמים ]

בשוק תחרותי ומתוחכם הקיים היום, יש חשיבות רבה להחלטה מי יהיה המעצב הגרפי שלך. קריטריון זה הינו חלק חשוב מהשיווק והתדמית של המוצר או השרות ועבודת העיצוב הגרפי הינה גורם בעל משקל רב בתוצאה הסופית של הצלחת העסק. בסופו של דבר, עיצוב גרפי בא לשרת את המטרות השיווקיות ולשמש כלי לפרסום, לתדמית ולשיווק. חברה אשר משווקת שרותי גרפיקה בעלת נסיון וכוללת פתרונות נלווים לעיצוב, כגון הפקות דפוס, צילום, קופרייט וכו'. יכולה מאוד לעזור בהצלחת שיווק המוצרים או השרות של בית העסק ובשורה התחתונה בהגדלת מחזור המכירות.

מהו עיצוב גרפי?

ובכן, אם אתם מעוניינים בעבודה  אומנותית יפה, אני יכול לצייר לכם ציור מיוחד או לצלם תמונה מעניינת שתוכלו לתלות לכם בסלון בבית ולהנות להביט בה. זאת אומנות אבל עדיין זה לא גרפיקה. למעשה גרפיקה היא "רתימת האומנות למטרת השיווק". גרפיקאי הוא אומן שיודע להשתמש בכישרון שלו למטרות פרסומיות, תדמיתיות ושיווק. האומן הכי מוכשר ללא גישה לתחום הפרסום והשיווק, יהיה אומן אבל לא גרפיקאי. זכרו, היעד הסופי הוא למכור יותר ושבית העסק ירוויח.

זהות תאגיד או מותג.
מעצבים מקצועיים ידעו להשתמש בכשרון שלהם כאומנות ויצירתיים בכדי לבנות תדמית נכונה. עיצוב תדמית נכונה וזהות המותג יכול לקבוע אם המוצר ייכשל או יצליח. אין פה חוקיות קבועה. מה שיכול להתאים לתחום מסויים או לקהל מסוים לא בהכרח מתאים לתחום אחר ולקהל ההמתאים שלו. תוכלו לייצר את תרופת הפלא לחיי נצח, באריזה המעוצבת בצורה שגויה, אף אחד לא ישים לב אליה או שהתדמית שהיא תשדר תהיה תדמית של תרופה לא אמינה ולא בטוחה ובשורה התחתונה היא כשלון.

סיפור מהחיים
בתחילת דרכי כשהייתי מעצב גרפי חסר נסיון. נכנס למשרדי לקוח שרצה למתג מוצר חדשני שנראה יוקרתי מאוד והוא מצא תהליך שאפשר לו לייצר את המוצר בזול מאוד. אני מרוב התלהבות ניגשתי למלאכה ויצאתי מגדרי בכדי לעצב את המוצר בצורה כזו שהוא ישווק ויקודם בצורה הטובה ביותר. פרוספקט, כרזה וכמובן אריזה. העיצוב יצא מוצלח ויוקרתי מאוד. הלקוח התלהב ויאלה לדפוס. אחרי שבועיים המוצר יצא למדפים ואז הסתבר שהמכירות היו חלשות ביותר. ניסינו להבין ביחד עם הלקוח מה הסיבה ודי התקשנו. שהרי המוצר מדהים. המחיר זול מאוד. אז מה? ובכן, לא התעצלתי וביקשתי מהלקוח שיאפשר לי לבקר במספר נקודות מכירה כדי שאוכל לראות את תגובות הצרכנים. במשך יום שלם עמדתי באחת החנויות ובחנתי את תגובות האנשים למוצר. בשלב מסויים התקרבו 2 נשים למוצר, הסתכלו, התפעלו, לקחו את המוצר ובחנו אותו מקרוב ואז החזירו את המוצר למדף והמשיכו לטייל בחנות.ניגשתי אליהן וביקשתי לשאול אותן מספר שאלות. הן הסכימו ואני שאלתי את דעתן על המוצר וקיבלתי תגובות נלהבות וחמות. אז מדוע לא לקחתן את המוצר לקופה שאלתי. תשובתן היתה, שהמוצר יותר מדי יקר. ושאין להן תקציב למוצרים יוקרתיים שכאלו. תשובתן של 2 הנשים האלו מייצגת תשובות דומות שקיבלתי גם מאנשים אחרים. וכשאמרתי להם את המחיר, הם מייד חזרו למדף ולקחו איתם את המוצר לקופה. ובכן, הטעות הייתה שהעיצוב שידר יותר מידי יוקרתיות .כמובן שחזרתי מייד לשולחן האור שלי והתחלתי את כל המלאכה מחדש מבלי לחייב את הלקוח. עיצבנו תדמית למוצר ששידרה יוקרתיות יותר עממית והדגשנו את המחיר וההצלחה הייתה גדולה מאוד.

זוהי דוגמה שמייצגת את החשיבות בנסיון ובהבנה הכוללת של הגרפיקאי שלכם במכלול תחומי השיווק והפרסום. מעצב טוב הוא מי שיש לו נסיון ואת הידע המקיף של התחום. כולל הפקות דפוס, שיווק, ייחסי ציבור, צילום ועוד.

אחריות כוללת של הגרפיקאי
חברת עיצוב גרפי מקצועית מעצבת במחשבה שיווקית. עי שילוב תמונות או אלמנטים גרפיים, קביעה נכונה של גופנים והגדרות טיפוגרפייה ועיצוב המותאם לתחום הרלוונטי ולקהל הפוטנציאלי שלו. כדאי מאוד שהמעצב הגרפי שתבחר יהיה אחראי גם על שאר האלמנטים בהפקה. כמו הדפוס, הצילום וכדו'. הסיבה היא למנוע אי הבנות ושגורם אחד יהיה אחראי על כל הדברים. כמובן שבבחירת החברה המתאימה, יש לבדוק גם את אפשרויות התקציב של בית העסק שלך ואת הכימייה האישית בינך ובין המעצבים.

לסיכום: זיהוי ובחירה של מעצבים גרפיים המתאימים לחברה שלך, עלולה להיות משימה קשה שיכולה לקחת זמן. אבל ברגע שמצא את המעצב הגרפי או החברה למתן שירותי גרפיקה הנכונים לך, יש בידך כלי חשוב מאוד להשגת מטרות העסק שלך. יש לך עם מי להתייעץ ולהריץ רעיונות וסיורי מוחות. לכן, רצוי לבחון את האפשרויות ולהשקיע בכך חשיבה ועבודה רבה. כי בדרך כלל, מעצבים גרפיים זה קשר לטווח ארוך. ועבודת עיצוב נכונה ומקצועית משתלמת לטווח הארוך.

סטודיו בן עמי, עיצוב גרפי, הפקות דפוס ובניית אתרים


סטודיו לעיצוב גרפי, עיצוב קטלוג, הפקות דפוס ובניית אתרים. הנותן לך פתרון כולל לשיווק העסק שלך, מהרעיון ועד הביצוע!!, קטלוגים, חוברות, עלונים, פולדרים, אריזות, מותג ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב