דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוב כחלק מתהליך LEEN 

מאת    [ 14/12/2009 ]

מילים במאמר: 944   [ נצפה 2248 פעמים ]

האצת ייצור מחממים לבריכות

 

מכבש ניקוב הידראולי 20 טון מחליף חיתוך בלייזר לפנלים גדולים תוך העלאת כמות התוצר והגברת היעילות ללקוח HAYWARD POOL PRODUCTS.

 

על מנת להישאר לצוף בתקופה הכלכלית הנוכחית חובה על עסקים להתנהל חכם יותר – תכנון הנדסי למוצר טוב יותר, וייצורו ביעילות גדולה יותר.

החברה, יצרנית בריכות שחייה מסוגים שונים, משקיעה שוב ושוב בכושר הייצור שלה. מוצריה כוללים משאבות, פילטרים, מחממים, ניקוי אוטומטי לבריכה ובקרה.

למרות שהעסק נשאר יציב בתנאי השוק הקשים, מיצבה החברה אסטרטגית את עצמה כמובילה בשוק על ידי השקעה בפיתוח מוצרים חדשים והשקעה בטכנולוגית ייצור חדשה. לדוגמה, בשנת 2001 היא תכננה מחדש את המחמם התת קרקעי לשיפור ביצועיו ויעילותו. בתכנון זה שונה גם תהליך הייצור. החברה השתמשה בחיתוך לייזר CO2 לייצור חלקים למחמם מנירוסטה. בתכנון החדש החליף אלומיניום (קשה יותר לעיבוד תרמי) את הנירוסטה.

  ייצור מחמם ללא בעיות תרמיות

לייצור החלק ביעילות גדולה יותר החברה החליפה את שיטת הייצור מחיתוך לייזר למנקבת הידראולית מהירה CNC מתוצרת חברת LVD – בלגיה.

המנקבת בעלת כוח ניקוב של 20 טון מעבירה 510 מכות בדקה לקוטר 1 אינץ' ויכולה להעביר עד 1000 מכות לדקה "ניבלינג" מתמשך. החברה מנקבת כעת חלקים מאלומיניום 25% מהר יותר מאשר בחיתוך לייזר.

"בעוד נירוסטה נחתכת בקלות בלייזר, האלומיניום מפזר את חום קרן הלייזר במהירות ולכן יש להאט את קצב החיתוך לעומת הנירוסטה", מסביר מנהל הייצור של החברה. "הרגשנו כי ניקוב החלק מאלומיניום יהיה הרבה יותר יעיל". מנהל הייצור ומחלקת ההנדסה אספו רשימת חלקים שניתן לייצרם במכבש ניקוב ובדקו אילו כלי ניקוב נדרשים. הם השתמשו במטריצת אפשרויות ויתרונות כדי לדרג מכונות שונות לפי ארבעת הקריטריונים העיקריים:

  • מהירות ניקוב – להצדיק כדאיות של קניית מנקבת חדשה יש צורך לנקב חלק ניסיון בפחות משלוש דקות. HAYWARD בחרו החלק הגדול מהמחמם הכולל עיבוד צורתי של 310 פתחי אוויר באורך 3.25 אינץ' ובארבעה כיוונים שונים.
  • תחנות אינדקס אוטומטי – HAYWARD הגדיר מינימום של שלוש תחנות אינדקס 3.5 אינץ'. כאידיאל העדיפה ארבע תחנות אינדקס גדולות ואוטומטיות.
  • גודל מכונה – HAYWARD רצה מכונה קומפקטית התופסת שטח ריצפה קטן ותתאים לסביבת עבודה עם שלוש מכופפות פח.
  • אמינות – סביבת העבודה דורשת מכונה אמינה לשמירת זמן עבודה ארוך.

המנקבת יכולה לקבל חלקים בגודל של 60*49 אינץ' ובעובי 0.25 אינץ'. המנקבת מספקת -/+ 0.004 אינץ' דיוק לחלק הגמור ו -/+ 0.002 אינץ' לחזרתיות במהירות צירים של 4700 אינץ'דקה. המנקבת כוללת צריח עם 30 תחנות וזמן החלפה מתחנה לתחנה של פחות משניה. המפעיל יכול לשנות לפי הגדרותיו נתונים שונים כגון עומק ירידה, מהירות וגובה חזרת פטיש, על מנת להגיע לקיבולת ייצור אופטימלית. ממשק עבודה ממוחשב מציע סביבה גרפית מלאה לכלי הניקוב עם תפריטי עזרה לבחירה המפשטים את תהליך הכנסת נתוני כלי ניקוב.

 

דרך חכמה ו"רזה" לנקב ולעבד צורה

המנקבת ההידראולית כוללת תכנון מהלך מלא לכל שלבי הניקוב וכוללת את ה"מכה חכמה" של LVD. במכה חכמה זו מחושב אוטומטית גובה הריחוף בהתאם לעובי פלטת חומר הגלם ומרחק בין החורים. מכה חכמה זו מעניקה יתרון גדול ל - HAYWARD בשל מספר עבודות צורתיות עליו לייצר הכוללות רפפות אוורור, חורים משוכים, גזירה והבלטות.

תפסניות פח מתכווננות במנקבת מאפשרות לבצע אופטימיזציה לניצול מלא לחומר. "המכונה הייתה היחידה ברמתה עם תפסניות ניתנות לתכנות, גורם מפתח השומר את התפסניות מחוץ לאזור צריח הניקוב" מציין מנהל הייצור.

המנקבת מתאימה לגישת הייצור ה"רזה" של HAYWARD, המאפשרת לחברה לעבוד בשיטת זרימה של חלק אחד לייצור ולייצר רק את הכמות המבוקשת בתנאי הזמנת הלקוח. מאז 1999 בה החלה החברה לייצר בשיטת ייצור "רזה" קטנו כמויות חומרי הגלם והוטב סוג השירות ללקוח על ידי הקטנת זמן המחזור לאספקת החלקים. החברה מחזיקה במעל ל-99% מסירת חלקים לפי זמן האספקה המקורי, דבר המהווה הישג חשוב ומציב את שביעות רצון הלקוח על רף גבוה.

" אנו נתקלנו בבעיות בעת שימוש במערכות אוטומטיות בשיטת הייצור ה"רזה"". אומר מנהל הייצור. "חלק מהבעיות כולל כושר ייצור גדול מדי, פסולת גדולה מדי בשל גיאומטריית חלקים רבים שונה ואי יכולת לנצל במלואה את פלטת חומר הגלם בעת ביצוע הקינון (NESTING). בפילוסופיית הייצור הרזה שלנו, אנו מייצרים בדיוק מה שאנו זקוקים בכמות המבוקשת ובמחיר הנמוך ביותר שניתן. ביצוע קינון לכן אינו מתאים לנו. במקום זאת אנו עובדים בשיטה של תאי עבודה, חלק מנוקב עובר ישירות למכופפת הפח הקרובה."

 

שמירת קצב מוגבר בייצור

המעבר למנקבת CNC הקנה לחברה יכולת לייצר חלקים בבית שיצאו לעבודות חוץ עד כה. יכולת זו תרמה לניצול ידע ומקצועיות פנימיים לייצור, ונתנה לחברה שליטה מלאה על כל תהליך הייצור.

בעבר החברה נאבקה לעמוד בקצב הייצור המוגדל בנקודת השיא של חודשים ינואר עד יולי. כתוצאה הוציאה החברה כ-10% מעבודות הניקוב לקבלני משנה. המנקבת החדשה מאפשרת לייצר הכל במפעל ורק חלקים בעלי גודל או צורה מיוחדים מוצאים לקבלן משנה לחיתוך בלייזר.

בפחות משנה החזירה החברה את ההשקעה במנקבת. לפי דברי המנהל ההחזר נובע מהעלאת קצב הייצור ויעילותו. הוספת המנקבת חיזקה את משימת HAYWARD לספק איכות גבוהה עם ערך גבוה של מוצרים ללקוחותיה ושמירה על מעמד של ספק מקור יחיד לציוד לבריכות.

ישראל גרינברג מהנדס תעו"נ  ג'י.אמ.טי גרינברג מכונות כלים בע"מ http://www.gmtweb.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב