דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשת חברתית בשרות הארגון. 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 878   [ נצפה 2598 פעמים ]

 

מוישה הוא קצין הרכב של החברה, יש לו צי של מזדות חבוטות ונהגים שמאתגרים אותו כל יום מחדש במעלליהם בג'ונגל האספלט הישראלי. מוישה הוא קצין בטיחות בתעבורה ותיק הראש שלו מלא כרימון ומידי פעם הוא "מוציא" מהבוץ נהגי חברה סוררים. תמיד הדברים שהוא אומר נשמעים מלאי ניסיון חיים וניסיון תעבורתי.

בתיה היא מזכירה של המנכ"ל. בתיה היא בחורה צעירה ופרובוקטיבית מאוד בכל מה שקשור ללבוש. בתיה נתפסת כבחורה קלילה ורפת דעת שמשמשת קישוט ללשכת המנכ"ל,אבל: לבתיה יש שני תארים אקדמאיים ,בניהול עסקים ובפסיכולוגיה ארגונית, ולמרות הקלילות שמשדר המראה החיצוני היא האיש הנכון במקום הנכון. אבי ,המנכ"ל, יודע את זה ועבורו בתיה היא עזרה גדולה מאוד בניהול החברה.

הצוות של דני ויונתן מתעסק בממשק למשתמש של התוכנה שהחברה מייצרת. הצוות הזה מאוד קריאטיבי והממשק למשתמש נראה יפה מאוד אבל, בכל פעם שהם משחררים ממשק חדש אנשי השיווק מתפלצים ובאים בטענות קשות על כך שהממשק מסורבל ומאוד קשה להם לשכנע לקוחות פוטנציאליים להגר לתוכנה שלהם כי הם נרתעים מהממשק וטוענים שזה של המתחרים ,אומנם איננו יפה, אבל הוא פשוט וקל לשימוש.

הצוות של אלכס היה פעם צוות המפתחים הגדול ביותר בחברה. אבל אלכס הוא טיפוס מיוחד במינו. יש לו פתיל קצר ופה שפולט את אשר על קצה לשונו מבלי לחשוב פעמיים. אף אחד לא רוצה לעבוד איתו ואף אחד לא מבין למה אבי ,המנכ"ל, מחזיר אותו בכלל שכן רב הנזק מהתועלת שבו.

אבי ,המנכ"ל, הוא מהטיפוסים הנהנתנים. הוא הקים את החברה וגרף באמצעותה הרבה כסף לביתו. הוא תמיד לבוש במיטב המותגים, נוסע במכונית מפוארת ומבזבז הרבה כספים על כל גבר שיש בו סמל סטאטוס. לאבי יש בלוג באינטרנט שבו הוא כותב את דעותיו בעיני דיומא ומסתבר ,מהבלוג, שלמרות קלילות הדעת הוא אדם דעתן ובעל עמדות מאוד מגובשות. הוא גם ,ככל הנראה, מלומד מאוד ומצליח מאוד מבחינה עסקית.

כל ערב מגיע ללובי זכריה. בחור אתיופי צנום ונעים הליכות שעושה את לילותיו בלובי של החברה על מנת להתפרנס עד שיסיים את כתיבת בתיזה שלו במד"ח. זכריה כותב את התיזה שלו על רשתות ווב 2 כאמצעי לאגירת מידע ארגוני. הקב"ט של החברה איפשר לזכריה להתחברת לרשת הארגונית, אבל זכריה ממעט לעשות כן שכן עיניו כלות כל פעם שהוא רואה ב outlook פרסום על הנחות ומבצעים שמחלקת משאבי האנוש מפרסמת לרווחת העובדים. מידי פעם זכריה שומע על בעיות שיש לעובדים בחברה ותמיד הוא שמח להביע את דעתו להפגיו את ידעותיו, לא פעם הפליא בידיעותיו את עובדים החברה ההמומים.

אומנם הדמויות והאירועים הם פרי דמיוני אבל ,בצורה זו אחרת, הדברים מתקימים בפירמות רבות. כיצד נקשור את כל הקצבות? כיצד נחבר בין הידע של ביתה מזכירת המנכ"ל לצוות של אלכס ,כותבי ממשק המשתמש, לבין מוישה קצין הרכב וביחד נייצר ארגון שמעביר מידע, משתף מידע ובעיקר הופך את הידע לכלי עבודה שגם מאתגר את המשתמשים וגם מייעל את העבודה.

פירמות רבות מתחבטות בשאלה הזו. היום ,כאשר אפליקציות ווב 2 הבשילו, וניתן להתקינן ברשת המחשבים הארגונית ולהפוך אותם לכלי שמזרים מידע לרוחבו ולאורכו של הארגון ולקשור את הצוות המידע והידע בין האנשים שבארגון, ממש כשם שצריך לקשור את קצוות הידע בין הדמויות הדימיוניות שהצגתי קודם.

השאלה היא איך עושים את זה? איך מונעים ממערכת ווב 2 מלהפוך מכלי ארגוני למערכת של הפצת שמועות ורכילות. אך קושרים את הקצוות בין זכריה לאלכס, ובין בתיה לדני ויונתן? אין מונעים ממערכת המידע מלהתעסק בהופעתה הפרובוקטיבית של בתיה ועל מעשיה ,או אי מעשיה, מאחורי דלתו הסגורה של אבי המנכ"ל ומצד שני איך מאפשרים לאבי המנכ"ל ולזכריה השומר להפגש וביחד ליצר מידע שיקדם את העסק?

רשתות חברתיות פנים ארגוניות הן כלי חדש שלאט לאט זורם לתוך התודעה הארגונית ככלי לניהול הידע והמידע בארגון. ומאידך גיסא: ישנה נטייה טבעית לחשוב שרשתות ארגוניות מסדירות את עצמן, ממש כשם שפייסבוק או טוויטר או הבילוגספירה המקומית מסדירים את עצמם. להסדרה עצמית יש מקום ברשת האינטרנט מעצם בריאתה אבל אין לה מקום בדומיין העסקי. משהבין הארגון שהוא יכול לעשות תועלת ברשת החברתית ובאפליקצית ווב 2, לצרכיו הוא ולמטרותיו העסקיות עליו להבין שיש לנהל את המערכת הזו. הניהול צריך לבוא מאדם בתוך הארגון - אבל מיהו? מה הוא צריך לדעת ומה עליו לעשות?

מנהל הרשת החברתית ,הפנים ארגונית, הוא מנהל מסוג חדש. הכישורים שלו צרכים להיות שילוב בין בלוגר בעל יכולת כתיבה ובהבעה בכתב גבוהה מאוד, ודרך אדם הבקיא ברזי עולם המידענות וכריית המידע. מנהל הרשת החברתית צריך להיות אדם המעורב בכל תהליכי העבודה הארגוניים, הוא צריך להיות איש אמונו של המנכ"ל ואיש אמונם של מעצבי דעת הקהל בארגון. הוא צריך להיות זמין ופתוח לכל אירוע שקורה בתוך החברה ומחוצה לה. מנהל רשת ארגונית שלא יודע להתבטא ,בכתב, כיאות, שלא יודע להיות בקיא בתהליכי המחשב הארגוניים, שלא מעורב בתהליכי הרכשת לקוחות. תמיכה בהם, ניהול ספקים, ניהול משאבי האנוש, לא יוכל לשאת את תפקידו.

מנהל הרשת החברתית איננו מישהו שמידי פעם עושה משהו, זוהי משרה מלאה וגדושה בממשקים לעובדים בחברה, לספקים שלה, למנהלים שלה לציבור הרחב. מנהל הרשת החברתית צריך להיות בקיא בשמועות והלכי הרוח שמסתובבים במסדרונות החברה וחשוב מכל: להכיר את כל אחת ואחת מהדמויות בחברה על מנת לדעת כיצד למצות ממנה את פוטנציאל הידע ,ללא קשר לתפקידה של הפונקציה במערכת ההירכית של החברה.למעשה, מנהל הרשת החברתית הוא מנכ"ל משותף בחברה שאיננו עוסק בניהול ובקבלת החלטות אלא עוסק באיסוף הידע, ניתוב שלו והפעלתו על פי יעדי החברה והמטרות שלשמה היא הוקמה. בלעדיו מרשת המספקת מידע עסקי שמקדם את החברה ומיצר עבורה יתרון תחרותי בשוק הרשת החברתית תהפוך לשיחת היום על חולצתה של בתיה.

 

למנחם לוריא תואר ראשון במנהל עסקים מטעם מכללת רופין במסגרת התוכנית "BA למנהלים".מנחם לוריא עסק בחקירת עבירות מחשב כקצין חקירות במשטרת ישראל. בחברת פלאפון עסק בחקירת מעשי הונאה,במסגרת זו הקים מערכות מידע שתפקידן לאתר ולסכל מעשי הונאה סלולרית. מתמחה בחקירת חוסנם של אתרי אינטרנט כנגד התקפות DOS או סוסים טרויאניים ובהשגת מידע עסקי מאתרי אינטרנט של לקוחות עסקיים. ניסיון רב בהקמת שרתי לינוקס הכוללים שרתי אינטרנט,הטמעת מערכות מידע עסקיות על גבי שרתי הלינוקס ומערכי גיבוי המבוססים על תוכנות קוד פתוח ובכלל. אתר האינטרנט Cyta




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב