דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמינים ותזונה נכונה למניעת נשירת שיער 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 13607 פעמים ]

אם אתם סובלים מבעיית נשירת שיער, אתם בטוח מכירים את זה - כל הבית מלא בשערות, כל הכרית והמיטה מלאות בשערות, כל פעם שתעבירו יד בשיער היא תתמלא שערות - כל כך הרבה שיער בכל מקום, אז למה לא במקום היחיד בו הוא אמור להיות - על הראש?

יש הבדל בין נשירת שיער לבין התקרחות

כן, אולי תמצאו את עצמכם עכשיו נושמים לרווחה, לא כל נשירת שערות מובילה לשלב הבא והלא מיוחל בכלל, של התקרחות. ישנם אנשים אצלם נשירת השיער קיימת בכל חייהם במינונים כאלו או אחרים. ישנם בעלי שיער דליל וישנם אנשים המשמשים בעל כרחם כבעליה הגאים של קרחת מבריקה ונוצצת. חשוב להבחין בין סוגי נשירה שונים וסיבות שונות הגורמות לנשירה על מנת לדעת איך לטפל בהם, כי עצירת נשירת השיער בהחלט אפשרית.

איבוד שיער אצל גברים

גברים הם הסובלים העיקריים מבעיית נשירת שיער עד למצב התקרחות. למה? כי בדרך כלל מה שגורם לקרחת הוא הורמון מסויים שמקורו בטסטוסטרון. אחרי גיל ההתבגרות כמות הטסטוסטרון בגוף הגברי עולה משמעותית, לכן רוב הסיכויים שלא תמצאו נער מתבגר עם נשירת שיער, שיער דליל או קרחת. בעזרת טיפול תרופתי כיום מניעת נשירת שיער אפשרית ואפילו ייתכנו מקרים של צמיחת שיער מחדש.

איבוד שיער אצל נשים

גם אצל נשים קיימת תופעת נשירה עד לאבדן שיער וגם אצלן המקור הוא טסטוסטרון. כמו תמיד, הגברים אשמים בהכל... זה לרוב קורה בסביבות גיל המעבר, עד אז יש אמנם בגוף הנשי טסטוסטרון אבל ישנו גם הורמון נשי - אסטרוגן - המאזן אותו. בגיל המעבר, האסטרוגן יורד בצורה דרסטית וכך נוצרת נשירת השיער. אבל אל דאגה, הטיפול התרופתי אינו מפלה בין גברים לנשים וגם עבור המין הנשי ישנן תוצאות מרשימות.

נשירת שיער שאינה התקרחות

נשירת שיער היא תופעה שמתחילה לעתים בגלל כל מיני שינויים פיזיולוגיים שעוברים על הגוף שלנו. למשל, נשים רבות מתחילות לאבד שיער אחרי ההריון. גם תקופות של מתח ולחץ עלולות להוביל לנשירת שיער או מחלה קשה. ברוב המקרים הללו אי אפשר למנוע נשירת שיער אך היא גם לא מובילה להתקרחות, כך שיש לחכות עד לעצירת הנשירה ואולי אפילו עד צמיחת שיער מחודשת.

זה יכול להיות פשוט עניין של תזונה

במקרים רבים, אם נשירת שערות מוגברת היא חלק מחייכם, יכול להיות שפשוט חסרים מרכיבים חיוניים בתפריט היומי שלכם. אם הצריכה היומית שלכם חסרה באבץ, מגנזיום, B12, ביוטין או B6, כדאי לעבור לתפריט תזונה נכונה ומאוזנת וייתכן שבעיית הנשירה תיפתר. גורם תזונתי נוסף וחשוב בעניין זה הוא חלבונים שמחסור בהם עלול גם הוא ליצור נשירה.

אז מה לאכול?

מניעת נשירת שיער אפשרית על ידי תזונה נכונה. הוויטמינים והמינרלים שהזכרנו קודם נמצאים במגוון גדול של מזונות, כך שאם נשירת שיער היא תופעה מוכרת לכם, כדאי להזדרז ולהוסיף כמה מהם לרשימת הקניות השבועית. B12 למשל נמצא בבשר (בעיקר כבד בקר), דגים, ביצים ומוצרי חלב. אבץ נמצא בעוף, בקר, קטניות ודגנים מלאים. חלבונים נמצאים בבשר בקר ועוף, ביצים, קטניות ומוצרי חלב. בכל מקרה, הסירו דאגה מליבכם: אם תזונה היא המקור לנשירת השיער אין חשש מהתקרחות, אך בהחלט כדאי לשפר את התפריט. זה גם טעים, גם בריא וגם יגרום לבעיית נשירת שיער להיות משהו מעברכם הרחוק.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב