דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד למנוע רשלנות רפואית? 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2429 פעמים ]

אם אתם עומדים עכשיו לפני ניתוח, עוד דאגות הן בטח לא מה שחסר לכם. אך בכל זאת, רשלנות רפואית היא משהו שחשוב לדעת עליו על מנת להיזהר ממנו. עד כמה שלא נוח לחשוב על זה ככה, גם רופאים הם בני אדם וגם הם עושים טעויות. אבל במקצוע כמו שלהם מותר להם בכלל לטעות? ומתי הטעות הופכת לרשלנות?

רופא הוא לא בנאדם

קודם כל, למרות שכבר ציינו שחשוב לזכור שרופאים הם בני אדם– אז זה לא בדיוק נכון... ביקורת על רופא נעשית על פי מקרה ספציפי ולא על סמך הסתכלות על כל הקריירה שלו. אי אפשר להגיד "אה, הוא טעה רק פעם אחת אז לא נורא" – הטעות הזאת עלולה לעלות בחיים של מישהו.

מה החוק אומר לגבי רשלנות רפואית?

בחוק אין הגדרה נפרדת למצב של רשלנות בתחום הרפואה. אל רשלנות רפואית מתייחסים על פי חוק בדיני נזיקין המגדיר באופן כללי רשלנות, לגבי כל אדם מהיישוב. החוק קובע כי אם בסיטואציה מסוימת מישהו פעל בצורה אחרת ממה שאדם סביר ונבון היה פועל וכתוצאה מכך נגרם נזק לאדם אחר, אז זוהי רשלנות.

תחום האחריות של הרופא

אבל אחריות רפואית לא מסתכמת רק בניתוח. אחריות רפואית מתחילה ברגע המפגש הראשון עם הרופא, באבחון נכון של הבעיה. משם עליו למצוא את הטיפול המתאים ביותר למקרה ולבצע אותו על הצד הטוב ביותר, ולהבטיח מעקב אחר התאוששות תקינה של המטופל. בכל אחד מהשלבים האלה, אם הרופא התנהג בצורה שאינה אחראית או זהירה, התנהגותו תיחשב רשלנות רפואית.

ואם, חס וחלילה, נגרמת רשלנות רפואית?

בספר החוקים נזק מוגדר כאובדן חיים, נכס, נוחות גופנית, רווחה או שם טוב. מפחיד לחשוב על זה, אבל רופא אחד שלא טרח למלא את תפקידו כראוי עלול לגרום להחמרת המצב הקיים של החולה, לאי נעימות, נזקי גוף ונפש וישנם אף מקרים בהם רשלנות הובילה לאבדן כושר עבודה, לנכות ואפילו למוות.

תביעות רשלנות רפואית

נקווה שלא תצטרכו להשתמש במה שייכתב בפסקה זו, אך ישנם דברים שחשוב לדעת. בחיפוש אחר עורכי דין רשלנות רפואית חייבת להיות התמחותו העיקרית שכן זהו תחום הדורש ידע וניסיון עצומים. מגיש תביעת רשלנות רפואית חייב להוכיח על ידי חוות דעת רפואית שקיים קשר סיבתי בין הנזק להתרשלות, כלומר שללא התרשלות הרופא במקרה זה, לא היה נגרם הנזק למטופל.

ואיך נקבעים פיצויים במקרה של רשלנות רפואית?

פיצויים נקבעים בכל מקרה לגופו, כיוון שיש המון גורמים שנלקחים בחשבון כמו מה הנזק שנגרם לתובע, גילו, מצבו המשפחתי ועוד, כאשר מלבד נזקי גוף החוק מכיר גם בנזקים הנפשיים שנגרמו לתובע. העיקרון המנחה בקביעת פיצויים הוא עיקרון השבת המצב לקדמותו, כדי שלתובע לא ייגרם הפסד כספי בשל מצבו החדש.

אז איך בכל זאת אפשר למנוע רשלנות רפואית?

בואו נהיה כנים – השליטה אינה בידינו. אין דרך להיות בטוחים במאה אחוז מפני רשלנות רפואית. אך אין זה אומר שעלינו לעצום עיניים ורק להתפלל שיעבור בשלום. קודם כל אספו מידע. חקרו, בררו, שאלו לגבי כל שלב ושלב בתהליך. היו ערים לכל הסיכונים הנלווים להליך הרפואי, בדקו אפשרויות חלופיות ואל תהססו לבקש חוות דעת נוספת. העירנות שלכם  היא הדרך היחידה לנסות ולמנוע רשלנות רפואית ועשויה לחסוך מכם סבל רב ואף להציל את חייכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט והפצת מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב