דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי בעצם אהבה ומדוע אנשים אינם מצליחים להבין אותה? 

מאת    [ 12/12/2009 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 2736 פעמים ]

מהי בעצם אהבה ומדוע אנשים אינם מצליחים להבין אותה? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

אהבה במובנה הפשוט ביותר 

  

אהבה במובנה הפשוט ביותר היא מענה מקיף על הצרכים האמיתיים של האדם. אדם אהוב הוא אדם שקיבל בילדותו מענה לצרכיו, קשב לתהיותיו ושאלותיו, תשובה לרצונותיו והתחשבות בכבודו ובבחירותיו.

 

חוסר אהבה הוא מצב בו אדם מרגיש חסר. הוא אינו מקבל מסביבתו או מבני זוגו את מה שהוא צריך או את כל מה שהוא צריך ולכן הוא מרגיש חלקי, חצוי, לא שלם, לא מסופק וגם לא באמת אוהב או אהוב.

 

 

למה אני באמת זקוק?

 

 

לכל אחד ישנם צרכים שונים, דגשים שונים, נטיות שונות ודברים שהם קווים אדומים. אם אנחנו לא אוהבים מישהו, אם אנחנו שונאים מישהו, אם אנחנו לא מתחברים למישהו - סימן שהוא אינו מצליח לספק לנו את מה שאנו באמת זקוקים.

 

אהבה מתגלה כאשר אנחנו באים במגע עם מישהו שעונה לנו על כמה צרכים מאוד מרכזיים וגורם לנו לחוש שלמים מחדש. למשל, צורך מרכזי יכול להיות משיכה מינית, התלהבות רגשית, התחשבות ואמפטיה, מבנה וצורה חיצונית, גישה אסטטית לחיים, חכמה, תמיכה, נטיות או נושאי עניין משמעותיים משותפים או כל צורך אחר.

 

  

 

מה אני באמת מסוגל לתת?

 

אחת הסיבות שקשרים זוגיים אינם מצליחים בכלל או לאורך זמן, היא שאחד מבני הזוג אינו רוצה או אינו מסוגל לתת לצד השני את הצרכים החשובים לו. 

 

כתוצאה מכך, הצד השני בסופו של דבר לא מאפשר את העמקת הקשר או פשוט עוזב את הקשר. אנשים שנעזבו או ננטשו בחייהם חייבים להבין שהסיבה לכך היא בדרך כלל חוסר היכולת שלהם לתת מענה אמיתי לצרכים של הצד השני. כתוצאה מכך ננטשים על ידי הצד השני שפשוט מחפש אחר אדם אחר שייתן מענה לצרכיו.

 

   

 

האם מה שאני מקבל מתאים לי? האם מה שאני נותן עונה על הצרכים של הצד השני?

 

אם אינכם מקבלים מבני הזוג שלכם באמת את מה שאתם צריכים - לא תהיו מאושרים ואוהבים כלפיהם כפי שאתם יכולים להיות בצורה שלמה ומלאה, ומרבית הסיכויים שתעזבו את הקשר לבסוף או לכל הפחות תיצרו יחסים מלאכותיים המבוססים על העמדת פנים ואילוץ.

 

אם אינכם מספקים לבני הזוג שלכם את הצרכים האמיתיים שלהם, אם אינכם מסוגלים להעניק להם צרכים אלה או אם אינכם מוכנים לתת להם את הצרכים החשובים להם או אם אתם מתקשים לזהות מהם הצרכים האמיתיים של בני הזוג שלכם - בסופו של דבר הזוגיות שלכם תדעך, האהבה לא תשרור ביחסים שלכם ומרבית הסיכויים שתיפרדו.

  

 

 

איך לאהוב? איך להיות נאהב?

 

כדי להיות נאהבים עליכם לדעת לזהות את הצרכים האמיתיים של בני הזוג שלכם ולספק להם אותם אם אתם מסוגלים. אם תצליחו לתת להם את מה שהם באמת זקוקים - הם יאהבו אותכם ויפגינו כלפיכם אהבה גדולה.

 

אם אינכם מצליחים לעשות זאת כי אינכם מסוגלים לתת להם את מה שהם זקוקים או כי אתם פשוט לא מסוגלים לזהות את זה - לא תקבלו אהבה מבני הזוג שלכם אלא המון דחייה, תסכול, כעס, חוסר הבנה ותקשורת לקויה. כי לאהוב באמת זה לתת בדיוק מה שהצד השני רוצה ולהיות נאהב באמת זה לקבל בדיוק את מה שאתם זקוקים לו על ידי אדם אחר. 

 

  

וטיפ לסיום: אהבה אינה מושג מופשט. זהו מושג פשוט ואפילו טכני במידה רבה, והוא ניתן למדידה לפי השאלה הפשוטה: האם אני מקבל מבן הזוג שלי את מה שאני באמת זקוק לו והאם אני נותן לבן הזוג שלי את מה שבאמת חשוב לו? שתי השאלות הללו קשורות אחת בשנייה וכדי שתהיה אהבה שתיהן חייבות להיענות בחיוב.

 

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב