כמיהה למתוק בדיאטה? ככה תימנעו ממנה.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כמיהה למתוק בדיאטה? ככה תימנעו ממנה. 

מאת    [ 17/11/2006 ]
מילים במאמר: 425   [ נצפה 5623 פעמים ]

 
 
כמיהה למתוק בדיאטה? ככה תמנעו ממנה

אתם מתחילים בדיאטת הרזיה ופשוט לא מצליחים להימנע מאכילת מתוקים,ומרגישים למרות כל המאמצים שלכם שאתם לא יכולים להשתלט על הדחף למתוק? הסיבה נעוצה בכך שמאכלים מתוקים מעלים את רמת האנדרופינם ,סרטונין ונוראפינפרין שגורמים לנו להרגיש יותר טוב. הבעיה באכילת דברי מתיקה היא, שסוכר נכנס מהר למחזור הדם שלנו וגורם להאצת אינסולין ביחד עם הסרטונין. כאשר ישנה עלייה של רמת הסוכר בדם האינסולין מכניס את הסוכר לתאים מהר ובכך מביא לצניחה של הסוכר ושל האנדורפינים. מצב זה גורם לנו להרגיש גרוע יותר ממה שהרגשנו בהתחלה,וגורם לנו להמשיך ולרצות לאכול דברים מתוקים כדי לשפר את מצב הרוח שלנו. כך אנחנו נכנסים למאין מעגל שאין לצאת ממנו מעגל של כמיהה לדברי מתיקה שגורם לנו להעייפות,מצבי רוח משתנים ועלייה במשקל.
אז מה עושים על מנת לצאת ממעגל הקסמים הזה?
1.עברו לצריכה של דגנים מלאים (אורז מלא ,קינואה,לחם מדגנים מלאים,דוחן,שיפון,שעורה, וכו').
2.הימנעו מצריכה של קמח לבן וסוכרים פשוטים שמתפרקים מהר בדם וגורמים למעגל הקסמים הזה.
3.הימנעו מצריכת קפה קפאין שוקולד בקיצור כל מה שמכיל קפאין,הקפאין גורם לנו לרצות יותר דברי מתיקה.
4.אכילת ירקות ופירות כתומים עוזרים לתחושת רוגע וכמו כן מונעים את הדחף לדברי מתיקה.
5.אגסים טובים מאוד במצבים אלו מכיוון שאגסים עוזרים להכניס את הסוכר לתאים בצורה מבוקרת יותר.
6.מחסור בשעות שינה גורם לנו לרצות לאכול יותר דברי מתיקה בכדי לעלות את רמת הסוכר בדם.. אם אתם עייפים לכו לישון ולא לאכול ובכך תמנעו את מעגל הקסמים של זלילה מיותרת. .
7.הימנעו ממאכלים בעלי אינדקס גליקמי גבוה.
8.אכילה של קישואים גם כן תורמת לאיזון רמת הסוכר ומונעת את הכמיהה למתוק.
9.עברו לצריכה של ממתיקים מורכבים יותר כמו: דבש ומולסה.
10.הימנעו מאכילה של דברי מתיקה בבוקר זה יכול לפתוח את התיאבון לכל היום.
11.מזונות שמחזקים את הטחול,לפי הרפואה הסינית לטחול יש תפקיד חשוב בוויסות הסוכר בגוף: פולי אזוקי,עוף,דלעת,ליצ',שיבולת שועל,גזר,סלק,דוחן,פיטרוזליה,סלרי,
שעורה,לפת,דגים,בטטות,שעועית מש,ירקות שורש,שומר,גזר לבן.

ישנם גם תוספי מזון שיכולים לעזור לנו לווסת את רמת הסוכר בדם ובכך למנוע מאיתנו את הנפילה שלנו על דברי מתיקה:
1. ספירולינה, היא אצה שמכילה תכולת חלבון גבוה יש הטוענים שהיא יכולה לעזור בוויסות רמת הסוכר בדם ובריסון הכמיהה למתוק. כמו כן היא גם יכולה לסייע לירידה במשקל.
אפשר לצרוך כמוסה אחת דבר ראשון על הבוקר.
2. כרום פיקולינט ,עוזר לווסת שינויים ברמת הסוכר בדם וכך מפחית את הכמיהה למתוק.
קחו 200 מיקרוגרם ביום עם ארוחת הצהריים והערב.
3.מזונות על ירוקים כמו עשב חיטה,אצות כחולות- ירוקות הם מכילים את הרכיבים התזונתיים הקלים יותר לעיכול גם הם יכולים לסייע גם בוויסות רמת הסוכר וכמו כן בתהליך ההרזייה,הם מכילים חומצות שומן חיוניות וחיידקים טובים שמועילים לתפקוד תקין יותר של מערכת העיכול.

רצוי להיוועץ עם דיאטן או נטורופט לפני שנוטלים תוספי מזון.



קרן שמש תזונאית קלינית טבעית מנהלת קבוצות תמיכה להרזיה ואכילה נבונה
ועובדת גם כן באופן פרטני(עבודה עם ילדים ונוער,נשים וגברים)
טלפון:0526283999
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2015
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב