דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אימון אישי מאפשר ללמוד איך להצליח? 

מאת    [ 12/12/2009 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 3194 פעמים ]

האם הצלחה היא מיומנות? האם אפשר ללמוד אותה? האם כל אחד יכול ללמוד אותה? אם היא מיומנות שכל אחד יכול ללמוד, אז מדוע מרבית האנשים לא נמצאים שם?

בעולם האמונות שלי הצלחה היא מיומנות, כמו כל מיומנות אחרת. כל אחד יכול ללמוד אותה. זה קל, פשוט ומאוד מהנה. אבל...מרבית האנשים לא נמצאים שם וגם לא יהיו שם. למה? מפני שהיכולת להיות שם במקום הזה שנקרא הצלחה, מותנת במוכנות של אדם ללמוד. ללמוד מה? ל-ה-ש-ת-נ-ו-ת! מרבית האנשים לא מודעים כלל לאפשרות הזו הקיימת עבורם, וממילא גם לא הולכים ללמוד כיצד לעשות זאת.

לפני שנתקדם, שאלה: הצלחה, מה זה? מה פרוש המושג הזה? בכל פעם שעמדתי מול קבוצות אנשים ושאלתי, מי רוצה להצליח, מרבית האנשים הרימו יד ואמרו "אני". לעומת זאת, באין ספור הפעמים שביצעתי סבב בין המשיבים במהלך הסדנאות שלי, עולה תופעה מוזרה. מרבית האנשים אין להם באמת מושג מה זאת הצלחה עבורם.

מרבית האנשים רוצים משהו, שהם לא ממש יודעים מהו. הם רוצים להגיע למקום הזה שנקרא "הצלחה", מבלי שהם יודעים לאן הם הולכים?! מוזר לא?! וכאשר אדם לא יודע לאן הוא הולך, הוא כנראה לא הולך לשום מקום.

הנה מספר דוגמאות מתוך תשובות שקיבלתי מתלמידים לגבי השאלה, מהי הצלחה עבורם. אצל רבים הצלחה היא כסף. הרבה כסף. מאידך, כולנו מכירים דוגמאות של אנשים עתירי ממון שרע להם בחיים. האם זה מה שאנחנו רוצים? משער שלא. אצל אחרים זה פתיחת עסק, השלמת תואר, מציאת בן זוג. האם פתיחת עסק מבטיחה הצלחה? ותואר? האם פגשנו מקרים של זוגות שבחלוף חודשים או שנים הם מצאו עצמם נשואים אבל...לבד? אז מה זו הצלחה? איך אדם אמור להגיע למקום אם הוא לא יודע לאן הוא הולך?

הצלחה יש לה שתי רגליים, רגל אחת ארוכה והשניה קצרה. בארוכה יש את כל הפרמטרים המדידים של הצלחה, שכולנו מכירים מאנשים המוגדרים ככאלה: כסף, אוטו, בית, אישה/בעל, השכלה, תפקידים, חליפות, תארים. אלה הם המדידים. האם כל אלה לבדם מספיקים? אני מכיר אנשים שבהיבט הזה יש להם הכל, אבל רע להם. זה לכשעצמו לבדו לא מספיק.

ישנה הרגל השניה, הקצרה. שם יש מילה אחת בלבד: סיפוק או הגשמה. זה פרמטר בלתי מדיד. מהו אותו הדבר שמייצר לאדם סיפוק בחייו? יש אנשים ברי מזל שיש בידם את התשובה. יש אחרים שיודעים שאין להם ומחפשים אחריה, ויש כאלה שיעברו מסע חיים שלם מבלי לדעת. רק אתם יודעים את מידת הסיפוק שיש לכם בחייכם. בפרמטר הזה גם אי אפשר למכור סיפורים. אפשר לספר סיפורים לעולם, אבל אדם לא יכול למכור סיפורים לעצמו.

בהתנהלות השוטפת, היומיומית, איזה מבין שתי הרגליים דומיננטית יותר?
הרגל הארוכה. כלומר, מרבית האנשים שמים לעצמם מטרות הלקוחות משם. אומרים לעצמם: אילו רק יהיה לי עוד כסף, כאשר אסיים ללמוד, אם רק אקבל את התפקיד, או אמצא לי בת זוג אז אני אהיה משהו. אהיה מסופק, מצליחן, חכם, מאושר. זו הגישה הרווחת והיא בעייתית ומזמינה צרות.

למה? האם יש גבול לכמה כסף יכול שיהיה לאדם? האם יש גבול לכמה דברים שאדם יכול לעשות? לא, אין גבול. התוצאה היא שאדם מוצא עצמו במרדף אין סופי אחרי משהו, מבלי לדעת מה.

מה שאני מלמד בתהליכי אימון אישי שלי ליצירת תוצאות, זה להפוך את הסדר. כלומר, לשים את הסיפוק וההגשמה בראש סדר העדיפויות, ולהפוך את כל שאר הפרמטרים המדידים לתוצר לוואי. אתן דוגמה. נניח שאדם מצליח לזהות ולהגדיר לעצמו מהו אותו הדבר שיוצר לו סיפוק בחיים או במילים אחרות, מה המטרה שלו בחיים?

מה זה יעשה למוטיבציה שלו ללמוד איך להגשים את המטרה? איך תראה העשיה שלו? מלאת תשוקה. כאשר אדם עושה משהו שהוא אוהב, הוא פשוט עושה אותו טוב. התוצאה היא שאנשים אחרים מביטים בו ומעריכים. התוצאה היא שמוכנים לשלם לו כסף, בדרך כלל הרבה יותר כסף, על המוצר או השרות שלו. מה היה לנו? אדם שהולך עם הסיפוק שלו, ותוצר הלוואי הוא כסף, הערכה, כבוד. יפה לא?

אני חוזר אל שאלת הפתיחה: האם הצלחה היא מיומנות והאם אפשר ללמוד אותה? השאלה היותר חשובה היא, בהנחה שיש אדם שיודע ללמד אתכם את המיומנות הזו, האם אתם מוכנים ללמוד? מהרגע שיש פתיחות להקשיב ומוכנות ללמוד, הכל אפשרי. והשמים הם רק שמים. אנחנו קובעים את הגבול.

אחד הדברים הראשונים שאדם יצטרך ללמוד בדרך לשם היא מיומנמויות חדשות? המיומנות של להשתנות היא אחת המיומנויות החשובות ביותר במאה הזו. רובין שארמה אמר משפט יפה: "אם תמשיך לעשות את מה שעשית, לעולם תגיע רק לאן ש...הגעת".

כלומר, אם אדם רוצה להגיע למקומות אחרים, אדם צריך ללמוד לעשות דברים אחרת, וכדי לעשות דברים אחרת, הוא צריך ללמוד לחשוב אחרת. עליו ללמוד לעשות משהו שאנשים מסויימים מוצאים אותו כמפחיד או בלתי אפשרי: להשתנות! האם אדם יכול להשתנות? השאלה החשובה היא, בהנחה שיש אדם שמוכן ללמד אתכם להשתנות, האם תהיו מוכנים ללמוד? כמו שנאמר, אם יש פתיחות להקשיב ומוכנות ללמוד, הכל אפשרי.

אסיים בשאלה לחשוב עליה. האם יש הבדל בין הצלחה בעסקים להצלחה בחיים הפרטיים, להצלחה בזוגיות למשל? האם אפשר ללמוד משהו מתוך השאלה הזו לגבי השאלה, מה ההבדל בין אימון אישי לאימון עסקי? שאלה מסקרנת למאמר אחר.


בהוקרה והערכה
רובי שטיינר

 

אימון אישי ואימון עסקי להגשמה עצמית ולתוצאות יוצאות דופן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב