דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשולים לסגירת מכירה 

מאת    [ 12/12/2009 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 4954 פעמים ]

הפחד מכישלון

מספר סיבות לכך שלהגעה לסגירת עיסקת מכירה הדרך מייסרת וקשה. ראשית יש לקונה פחד מכישלון. מחמת נסיונות קניה שליליים בעבר, שעליהם אין לך שליטה, הקונים נוטים להיות חשדניים ומודאגים מנסיונות התקרבות של אנשי מכירות. ייתכן והם רוצים לקנות, אך לא רוצים שימכרו להם. הם חוששים שמא יעשו טעות. הם פוחדים שמא ישלמו יותר מדי ויכלו למצוא זאת במחיר מבצע זול יותר במקום אחר.

 

 

הפחד מבקורת

הם פוחדים שאחרים ימתחו עליהם בקורת על שעשו טעות בהחלטת הקניה. הם חוששים מקנית המוצר הלא מתאים ושיגלו מאוחר יותר שהיו צריכים לקנות משהו אחר. הפחד מכישלון, מעשיית טעות בקנותם את המוצר שלך הוא הסיבה העיקרית מדוע אנשים מתנגדים, מהססים ודוחים את החלטת הקניה.

 

 

הפחד מדחיה

מכשול שני ועיקרי למכירה הוא הפחד מדחיה, הפחד מבקורת ואי אישור שחווה איש המכירות. אתה עמל קשה תקופה ארוכה להשיג לקוח פוטנציאלי ואינך רוצה לומר דבר מה שעלול לגרום שהלקוח יצא מהמיקוד אתך וידחה אותך. השקעת רבות בכל לקוח ואם אתה לא נזהר, תמצא את עצמך מלקק הפצעים בסוף המכירה, במקום להסתכן באי שביעות רצון של הלקוח כשאתה מבקש ממנו לקבל החלטה מוצקה.

 

 

הלקוח עסוק

הסיבה השלישית שסגירת המכירה קשה היא שהלקוחות עסוקים ובעלי מחויבויות מראש. זה לא שהם לא מעונינים ליהנות מהיתרונות של המוצרים שלך. הם פשוט טרודים בעבודה ומתקשים למצוא מספיק פנאי לחשוב על המלצותיך ולקבל החלטת קניה. ככל שהם טובים יותר כלקוחות, כך הם נוטים יותר להיות עסוקים. זאת הסיבה שאתה צריך לתפוש את המומנטום בתהליך המכירה ובעדינות להוביל לסגירה בזמן המתאים.

 

 

קשה לשבור את האינרציה

גורם האינרציה הוא הסיבה הרביעית שיכולה לגרום שתהליך המכירה ייעצר ללא החלטה. הלקוחות עצלנים ולעתים נוח להם להמשיך לעשות את אשר הם בשוטף עושים. המוצר או השרות שלך ייתכן ודורש שיעשו מאמצים יוצאי דופן להתאים לשינוי או לדרך חדשה של עשיית הדברים. הם אולי מכירים בכך שיהיה להם טוב יותר עם המוצר שלך, אך הקושי וההוצאה של התקנתו נראה להם לא מצדיק את המאמץ. הם לא רואים כל צורך לוחץ או דחיפות להפסיק לעשות את אשר הם עושים ולהתחיל לעשות משהו אחר במוצר שאתה מוכר.

 

 

כל אחד קונה באותו הזמן

החדשות הטובות הן שכל אחד שאתה פוגש קנה ויקנה מוצרים ושרותים חדשים ממישהו, מתישהו. אם הם לא קנו ממך, הם יקנו ממישהו אחר. אתה צריך למצוא את הדרך להתגבר על המכשולים הפיסיים הטבעיים והפסיכולוגיים לקניה ואז מקד את כשירויותיך שתוכל למכור לכמעט כל לקוח מתאים שאתה מדבר אתו.

 

 

לסיכום

להלן שני דברים שאתה יכול לעשות מיידית ליישם את הרעיונות האלה לכדי פעולה:

 

ראשית הכר את הפחד של הקונה לעשות טעות. תן לו כל סיבה שאתה יכול לחשוב עליה שיתן בך אמון.

 

שנית, קבל את העובדה שכל אחד שאתה מדבר אתו עסוק ואתה מפסיק אותו. תמיד שאל אם זה הזמן המתאים עבורו להקדיש לך את תשומת לבו המלאה.

 

אחרת, ארגן שתיפגש אתו בזמן אחר.   

 

בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט: http://www.loveyoursuccess.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב