דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי באטופיק דרמטיטיס 

מאת    [ 10/12/2009 ]

מילים במאמר: 920   [ נצפה 2802 פעמים ]

טיפול הומאופתי באטופיק דרמטיטיס:

מהי אסתמה של העור / דלקת עור אטופית?


בשמה הרפואי: אטופיק דרמטיטיס (Atopic Dermatitis) היא מחלת עור המתבטאת בשטחי עור אדומים ומאוד מגרדים המופיעים בעיקר בקפלי העור במרפקים, מאחורי הברכיים וסביב העיניים. במקרים קשים ובעיקר בילדים, הגרד והדלקת בעור יכולים להופיע גם בעור הפנים כפות ידיים, הקרקפת והגו. בחלק מהמקרים הגרד טורדני עד כדי כך שהוא גורם ללילות ללא שינה והפרעות בלימודים ובעבודה. לעיתים גירוד העור בידיים שאינם נקיות גורם להיווצרות זיהומים חיידקיים מקומיים המחמירים את האודם והכאב.

שכיחות דלקת העור האטופית עולה בהדרגה בעולם המערבי במהלך העשורים האחרונים, וכיום שכיחותה נעה בין 15-20% מאוכלוסיית הילדים עד גיל 5. שכיחות אטופיק בילדים מעל גיל 5 נמוכה יותר, אך קיימת בהחלט.

הגורם לדלקת עור אטופית אינו ידוע, אך מחקרים הראו כי יש למחלה בסיס תורשתי (ל-70% מכלל החולים יש היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיה כגון אסתמה נשימתית, נזלת אלרגית).

מה מציע הטיפול הקונבנציונאלי:

המלצת הרופאים הוא שימוש קבוע במשחות שומניות המכילות סטרואידים ושימוש בכדורי סטרואידים לתקופות קצרות.

סטרואידים הם חומרים שתפקידם לדכא דלקת בעור ובאיברי גוף אחרים. משחות עם סטרואידים בדרגות שונות של חוזק יכולות להפחית את האודם והגרד במקומות האדומים לזמן מה, אך אינן נותנות פתרון ארוך טווח. עם הפסקת השימוש בהן, תשוב הפריחה לצוץ ולהציק. שימוש בתרופות ע"ב סטרואידים לזמן ארוך קשור בתופעות לוואי רבות כגון: דיכוי הפרשות הורמונים חיוניים, השמנה, יתר לחץ דם, סוכרת, דיכוי גדילה בילדים, גלאוקומה ועוד.

הקשר בין טיפול תרופתי באטופיק דרמטיטיס למחלה נשימתית?

טיפול ממושך של דיכוי סימפטומטי באמצעות משחות, תרופות, מחליש את המערכת החיסונית וגורם להדחקתה של מחלת העור לאיברים פנימיים חיוניים יותר, המסלול הקלאסי הוא מהעור לריאות. ניתן לראות זאת היטב בילדים בעלי נטייה גנטית משפחתית לנושא: יש פריחה, מורחים מספיק פעמים משחה עד שהיא "נעלמת" מהעור ופתאום מגלים שיש בעיות במערכת הנשימה. רובנו לא מקשרים, אך למעשה העור והנשימה אלו הן שתי המערכות היחידות בגוף שנושמות והדיכוי העורי דוחק את הבעיה למערכת הנשימה. במקרים רבים כאשר מבררים אודות ההיסטוריה הרפואית של המטופל עולה תמונה של דיכוי בעיות עור וביטוי מחודש של המחלה במע' הנשימה. ישנם מחקרים רבים המצביעים על קשר ישיר בין היסטוריה משפחתית של אסתמה נשימתית לדלקת עור אטופית.

כיצד עובדת ההומאופתיה?

 

ישנו סימפטום המופיע על העור (פריחה אטופית). סימפטום זה מעיד על חולשה מסוימת של מערכת החיסון אשר אינה מסוגלת לגבור על גורם זה. במקום לטפל במקור הבעיה, כפי שעושה ההומאופתיה, ישנה התעסקות בסימפטום עצמו תוך ניסיון להעלמתו. אם ברכב דולקת נורת השמן, האם ננסה להעלים את הנורית כדי שלא תדלק?

בעזרת טיפול הנבחר באופן אישי ואינדיבידואלי לכל ילד, ההומאופתיה מעוררת את המערכת החיסונית להלחם בגורם המחלה ביעילות ולחולל ריפוי.

בהומיאופתיה לא מטפלים רק במחלת העור אלא תמיד מסתכלים על התמונה הרחבה, מטפלים באדם ומחזקים אותו. הניסיון הקליני מוכיח כי על מנת להגיע למצב איזון וריפוי, יש לטפל ולחזק במקביל גם נקודות בעייתיות נוספות. טיפול מקומי ונקודתי אינו מכוון למקור הבעיה ולכן אינו מהווה פתרון אמיתי.

לדוגמא, אם מדובר בתינוק הסובל מפריחה אטופית, בעיות שינה ועצירות, נטפל בעזרת הכנה הומאופתית אחת שתותאם לו ספציפית, אשר תענה על כל  מכלול התופעות. על אותו משקל, ניתן לטפל  בילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס + פחדים, בעיות התנהגות, בעיות פיסיולוגיות (דלקות אוזניים, בעיות דרכי נשימה, העדר גדילה, קשב וריכוז, בריחת שתן ועוד ועוד), כאשר לכל ילד תתואם הכנה הומאופתית בהתאם לצרכיו.

יתרונות הטיפול ההומאופתי:

  • פתרון שורשי לבעיה
  • יעיל, טבעי, בטוח וללא תופעות לוואי
  • טיפול אישי המותאם לצורכי הילד ומחזק אותו בכל המישורים הדרושים.

אשמח לענות על כל שאלה ולעמוד לרשותכם,

שרית שיינבלום RCHom

הומאופתית קלאסית בוגרת המכון הישראלי להומאופתיה

נייד. 054-8624314

אתר: www.metaplim.co.il/sarithome

 

 

שרית שיינבלום RCHom, הומאופתית קלאסית מוסמכת בוגרת המכון הישראלי הגבוה להומאופתיה קלאסית, בוגרת לימודי התמחות להומאופתים מוסמכים, חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית, לימודי פסיכולוגיה ורפואה נייד. 050-8624314 קליניקות: ת"א, רמת-החייל ופ"ת http://www.metaplim.co.il/sarithome


sarithome@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב