דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סחר בנשים - תופעה כלל עולמית 

מאת    [ 10/12/2009 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 6353 פעמים ]

תופעה כלל עולמית

ישראל לצערי, היא מדינה שבה סחר בנשים הוא שכיח ונפוץ מאוד. ההערכות הן כי בעשר השנים האחרונות הוברחו לישראל יותר מעשרת אלפים נשים, על מנת לבצע בהן סחר בנשים למטרות של העסקתן בזנות.

מהו בדיוק סחר בנשים?

סחר בנשים הינו חלק מסחר בבני אדם והוא מוגדר בחוק כמצב של קבלת נשים, העברת נשים או גיוסן של נשים לשם ניצולן המיני. עבירות פליליות של סחר בנשים כוללות חטיפות, איומים, הונאות, ושימוש בכפייה או בכוח. מדובר במעשה שפוגע פגיעה קשה בזכויות האדם ובאפשרותו של האדם לבחור, בזכותו לפרטיות, בכבודו של האדם ובשלמות גופו.

המאפיינים של שוק סחר בנשים

מאז ומעולם ישנו ביקוש לזנות, בעיקר ממין נקבה. המדינות שמהן מגיעות הנשים שנסחרות לזנות, הן מדינות נחשלות לרוב, מדינות שבהן מעמד האישה סובל מנחיתות יחסית לגברים, מה שגורם לנשים אי יכולת לשלוט בחייהן. תוסיפו לכך את העובדה, כי מדובר בנשים שחיות במצב כלכלי רע בדרך כלל, ותקבלו תמהיל מסוכן שגורם לשכיחות התופעה, שבה נשים מסורסרות לעיתים קרובות על ידי קרוביהן בתמורה לכסף.

הנשים מועברות למדינה אחרת שבה הן אין להן אזרחות והן הופכות לשוהות בלתי חוקיות לפי החוק. הסרסור שלהן מקבל עליהן שליטה בלעדית ומלאה, לרוב באמצעות אלימות קשה. הן נכלאות במרבית המקרים בבית בושת בו הן מועסקות, ואין להן יכולת לברוח. נשים אלו מאופיינות בבריאות לקויה ביותר, ועבירות של סחר בנשים בדרך כלל כרוכות באלימות פיזית ומילולית חריפה כלפי הנשים, מצידו של הסרסור ומצידם של הלקוחות. שני אלו מייצרים השפעה מנטאלית קשה, שכוללת דיכאון קליני, טראומות וכדומה על הנשים הנסחרות.

ארץ זבת חלב, דבש וגם סחר בנשים

המהפכות הפוליטיות שחלו בשנות התשעים בברית המועצות הביאו לפריחתו של סחר בנשים בארץ. הפירוק של ברה"מ הביא לירידה קשה במצב הכלכלי והחברתי של חלק מהמדינות, מצב שהביא נשים ונערות רבות לידי הפיתוי להגיע לישראל, לא תמיד תוך ידיעה כי מדובר בעיסוק בזנות. לצערנו, התופעה רחבת ההיקף לא זכתה ליחס הראוי מצדן של רשויות המדינה, וכך הלכה והתפתחה התופעה.

ישראל תוארה בדו"ח אמנסטי משנת 2000 כמדינה שאינה נוקטת באמצעים ההולמים כדי לעצור את התופעה העצומה של סחר בנשים המתרחשת בה. הדו"ח היה סימן אזהרה וצלצול השכמה למדינה, שבעקבותיו הוקמו ועדות חקירה וועדות מנכ"לים מיוחדות שמטרתן היא טיפול בתופעת סחר בנשים בישראל וחקיקה בנושא והפסקת ביצוע עבירות מין מסוג זה בישראל. בנוסף חתמה ישראל על 2 אמנות המתנגדות לסחר בבני אדם, בניסיון לשים סוף לתופעה הנוראית.

 סחר בנשים זה עבירה פלילית לכל דבר!

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב