דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופטימיזציה עבור תקן W3C 

מאת    [ 09/12/2009 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2219 פעמים ]

כל מי שהתעניין אי-פעם בתחום קידום אתרים נתקל מעת לעת במושג "אופטימיזציה". במקביל, רבים מכירים גם את תקן W3C - תקן המייצג (או לכל הפחות מתיימר לייצג) את הדרך הנכונה ביותר לכתיבת קוד אתר. לעתים קרובות חברות המספקות שירותי SEO (קידום אתרים) מציעות תהליך אופטימיזציה המשלב בתוכו התאמה עבור תקן W3C.
לכאורה מדובר בתהליך התאמה לתקן שהוא, מעצם טבעו, הכרחי וחשוב. עם זאת, לא תמיד ברור אם מדובר כאן בשיטת קידום אתרים יעילה או בעוד סעיף שנועד לנפח את השורה האחרונה של הצעת המחיר.
כדי לענות על שאלה זו קודם כל עלינו להבין מהו תהליך אופטימיזציה בהקשר של קידום אתרים, מהו תהליך התאמה עבור תקן W3C ומהו - אם בכלל - הקשר בין השניים.

אופטימיזציה בתהליך קידום אתרים


תהליך אופטימיזציה הוא חלק אינטגראלי בכל תהליך קידום אתרים שהוא. אופטימיזציה, כשמה כן היא, היא קודם כל תהליך של ניצול מרבי של משאבים - תהליך של מקסום פוטנציאל האתר שבו הקוד עובר שינוי ונכתב בצורה היעילה ביותר, מבנה האתר והטקסט משתנים בהתאם ליעדי תהליך הקידום ועוד.
במסגרת תהליך אופטימיזציה מקדם האתר עושה שימוש נרחב בתגיות שונות שנועדו להדגיש מילים מסיימות בטקסט (המוכרות ביותר הן כותרות ה-H ותגיות ה-Alt) . במקביל, מקדם האתר גם דואג לייעל את הקוד כדי לשפר את ביצועי האתר, את מהירות טעינתו ואת התאמתו לדפדפנים השונים.
יתרה מזאת, כחלק מתהליך אופטימיזציה, המקדם מתייחס גם לתקינות קוד תוך שהוא פותר שגיאות כאלו ואחרות - חלקן הגדול לא מורגש לגולש הרגיל אבל בעייתי מאוד עבור הרובוטים של מנועי החיפוש.

לסיכום...
תהליך אופטימיזציה הוא תהליך של ניצול מירבי של משאבי האתר ובמסגרת כך גם עריכת קוד האתר.

חשוב!
בתהליך אופטימיזציה המטרה היא קידום האתר והדגש הוא על יעילות, תקינות והתאמה למנועי החיפוש.

תקן W3C והשפעתו על תהליך הקידום

תקן W3C הוא ניסיון לייצר סטנדרט אחיד לכתיבת קוד ברשת. התקן עצמו חופף במובנים רבים לתפיסות המקובלות של כתיבת קוד HTML אבל הוא גם מרחיב עליהן תוך שהוא מציג מערכת דרישות נוקשה שלעתים קרובות זוכה להתעלמות מקהילת בוני האתרים.

בשונה ממה שנהוג לחשוב (וממה שרבים יספרו לכם) התאמה עבור תקן W3C אינה תורמת להתהליך קידום אתרים בגוגל.



למעשה, הסיפור של תקן W3C הוא סיפור של רעיון טוב שנחל כישלון צורם. הסיבה לכישלון היא - בין היתר - קשורה להחלטה של גוגל ומנועי חיפוש אחרים שלא להעדיף אתרים שנכתבו בהתאם לתקן. למעשה החלטה להתעלם מהתאמה עבור תקן W3C גרמה לכך שאפילו אתרי חברת גוגל עצמה לא עומדים בסטנדרט המלאכותי הזה שנקבע.
וכך,עם הזמן, הרלוונטיות של תקן W3C הופכת ליותר ויותר זניחה והיום כבר יש יסוד סביר להניח כי בעתיד הקרוב המושג תקן W3C יהפוך לקוריוז - רעיון שאפתני שלא הגיע מעולם לשלב המימוש - עוד אחד מניסיונות כושלים רבים לכפות צורת חשיבה אחידה על רשת האינטרנט, מעוז היצירתיות והאינדיבידואליזם.

כך או כך, היום כבר ברור לחלוטין כי התאמה עבור תקן W3C לא תורמת דבר לתהליך קידום אתרים. אם חברת קידום אתרים מציע שירות שכזה במסגרת ההצעה מומלץ לבחון היטב את הסיבה לכך ולהבין כמה אתם נדרשים לשלם בעבור לשירות הנ"ל.

שימו לב וזכרו!
פרסום רשמי מטעם Google מצהיר במפורש כי אין שום עדיפות שהיא לאתר שנבנה בהתאם לכללי תקן W3C.

חברת LoadSEO מתמחה ב - קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: href="mailto:info@livecity.co.ilinfo@livecity.co.il">">info@livecity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב