דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אביזרי תנועה לקשישים 

מאת    [ 09/12/2009 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2978 פעמים ]

אחת הבעיות הנפוצות בגיל הזהב, היא בעיית הנפילות. אומנם כל אדם נמצא בסיכון ויכול למצוא עצמו מועד ברחוב, אך בשל השינויים הפיזיולוגים והנפשיים המרובים המתרחשים בגיל הזהב,כגון: מחלות כרוניות הגורמות לתשישות, עייפות, איבוד שיווי המשקל והיציבה. חוסר ריכוז, קטרקט, דלקות פרקים, תופעות לוואי של תרופות, בעיות בירכיים, בעיות בברכיים, אוסטיאופורוזיס, בעיות ריכוז עקב מחלות נפש, אלצהיימר וכדומה,  הם נמצאים בקבוצות סיכון גבוה יותר לנפילות. את בעיית הנפילות ניתן למנוע במספר דרכים: לוודא שהבית והכניסה לבית מוארים מספיק, להתקין תאורת לילה בכל חדרי הבית, כניסה לבית, חדר מדרגות, להצמיד או להדביק שטיחים, להתקין מאחזי אחיזה באמבטיה, בשירותים ובמדרגות, לשים את החפצים הדרושים ליומיום בהישג יד ולא בארונות גבוהים או נמוכים מדי, לנעול נעלים בעלות סוליות נוגדות החלקה ולהשתמש באופן קבוע ויומיומי באביזרי תנועה אשר יעזרו לקשיש גם לנוע ממקום למקום וגם יתנו לו תמיכה ומניעה מנפילות.

אביזרי תנועה לקשיש, מיועדים למניעת נפילות ומעידות אך גם מיועדים לקשישים אשר מתקשים ללכת לזמן רב וזקוקים לתמיכה חיצונית, לקשישים אשר מתעייפים מהר, לקשישים אשר חולים המחלות כרוניות המונעות מהם ללכת ללא עזרה חיצונית. בשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות הקשישים (כ-24% מהאוכלוסייה הכללית), אשר פונים לקבלת עזרה וסיוע במציאת אביזרי תנועה. נמצא כי שימוש קבוע באביזרי תנועה לקשישים מעלה את תוחלת החיים ואף מסייע לקשישים רבים להמשיך לחיות חיים איכותיים ולנוע בכבוד.

הליכון ורולטור הם אביזרי תנועה  לקשישים המיועדים לעזור להם בבעיות התנועה ולהפוך כל משימה קשה למשימה קלה, נוחה ונעימה בעזרת ההליכון או הרולטור.

ההליכון: קיימים מספר סוגים שונים של הליכונים, חלקם עם גלגלים, חלקם ללא גלגלים, מתקפלים ועוד. ההליכון נועד לשימוש בבית ובסביבה הקרובה. בקניית הליכון יש לשים לב למספר פרמטרים חשובים, ההליכון צריך להיות מכוון בגובה, ככה שהמרפקים יהיו מכופפים רק מעט. במרבית ההליכונים ניתן לכוון את הגובה בהתאם למבנה הגוף של הקשיש. כמו כן, חשוב שההליכון יוכל לתמוך במשקל גופו של הקשיש וכיום ניתן למצוא הליכונים התומכים ממשקל 150 ק"ג ועד 500 ק"ג. על מנת להקל על הקשיש, ניתן לקפל את מרבית ההליכונים בזמן שאין הם נמצאים בשימוש וכך גם ניתן לקחת את ההליכון בזמן נסיעה ברכב.

הרולטור: הרולטור הוא כמו הליכון רק משוכלל יותר ומיועד לשימוש בבית ומחץ לבית. הרולטור יותר קל ונוח ועוזר לאדם להמשיך לחיות חיים שגרתיים ונורמאלים. לרולטור יש גלגלים ובלמים והוא עוזר לשמור על שיווי המשקל ללא חשש מאיבוד שליטה ונפילות. כמו ההליכון, גם הרולטור קיימים במספר סוגים שונים בהתאם לצרכיי הקשיש. גם בבחירת רולטר, יש צורך לשים לב למספר פרמטרים חשובים, כגון: גובה ידית האחיזה, המרחק בין ידיות האחיזה בהתאם לגופו של הקשיש, מומלץ לבדוק שהרולטר עובר בין דלתות הבית, וכמובן לבדוק שהרולטר לא כבד מדי וקל לנשיאה. בנוסף, הרולטר צריך להיות  חזק מספיק בכדי לתמוך במשקל גופו של הקשיש.

חשוב לדעת, לאחר רכישת הליכון או רולטור, מומלץ להתאמן מספר ימים על מנת להתרגל להליכה החדשה עם ההליכון או הרולטור.

 

הקניון הוירטואלי www.bari-p2.co.il "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאותhttp:www.bari-p2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב