דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


NLP והניהול החדש 

מאת    [ 08/12/2009 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2341 פעמים ]

שיטת NLP אמנם פותחה עוד בשנות השבעים אך רק כיום מבינים את החשיבות שלה לעולם העסקים. כאמור, עם התפתחות האינטרנט והכלכלה הגלובאלית היה צורך בשיטה אשר תאפשר תקשורת רחבה החוצה תרבויות ומקומות.

שיטה זו אינה יכולה להיות השפה. הנסיון האירופי להחדיר את האספרנטו כשפה אחת לכל אירופה נכשל כישלון חרוץ. השפה המילולית קשורה לתרבות ולמקום שלה ואין שום יכולת לשנות אותה. מה גם ששפת המקום היא בבחינת הגדרת זהות לאומית ופוליטית.

התשובה אם כן, נעוצה בשפה הלא מילולית. זו בדיוק מה ששיטת NLP עושה. היא חודרת מעבר לשפה המילולית ויוצרת שפה המתבססת על חושים ואסוציאציות. היא בונה על המכנה המשותף של תגובה לחושים המייצרים מחשבות מסוימות.

בצורה זו יכול האדם המתרגל NLP לדעת את המפה האסוציאטיבית של העומד מולו ולהתאים את עצמו לפיה. אין צורך לציין כמה שיטה זו עוזרת מבחינה עסקית. פגישות של אנשי עסקים ממקומות שונים ותרבויות שונות הן עניין שבשגרה בעולם הקטן שלנו. תקשורת טובה שווה סגירת עסקאות בלחיצת יד.

קוראים לזה "הניהול החדש," המבוסס על תקשורת ופחות על פיקוח. מידור המידע גורם למנכ"לים של חברות גדולות למנות מנהלי מחלקות מומחים בתחומם ולהאציל עליהם סמכויות רבות, לייעץ ולקבל החלטות אך לא להיות מעורבים בצורה טוטאלית.

בצורה זו, מתפנה המנהל ליצירת קשרים חדשים ולתכנון מהלכים עתידיים שיצעידו את החברה קדימה. קורס NLP בכל מקום בעולם יכול להקנות כלים עוצמתיים לכל מנהל בעת משא ומתן ופגישות עסקיות.

NLP מגיע, בדרך כלל, צמוד לטכניקת דמיון מודרך. שתי השיטות האלה משלימות אחת את השנייה ויוצרת אדם מאוזן מבחינה נפשית אך בעל כלים להתמודד עם המציאות העסקית והדינמית.

דימיון מודרך משתלב ברעיון הניהול החדש מפני שהוא עובד על גישה חיובית לחיים ואינטואציות. מנהל כיום, הוא בעיקר האדם המחליט את ההחלטות החשובות, בסופו של דבר. שימוש בטכניקות של דמיון מודרך מחדדת את המחשבה, את האינטואיציה ואת הריכוז.

בנוסף, דמיון מודרך גורם לאדם להתנהל בנינוחות תוך שלווה פנימית ואמונה בדרך. בצורה זו הוא מחדיר את הגישה הזו אל המנהלים והעובדים והמערכת עובדת בשקט וביעילות.

הניהול החדש היא תפיסה הוליסטית, כללית, המתמקדת ביכולת המנטלית להוביל את העסק קדימה. נגמרו הימים של סגירות, משמעת וריכוז כל הסמכויות. חברות כיום הן מסועפות יותר ורחבות יותר. יש צורך בניהול בעל מחשבה רחבה. שיטת NLP בשילוב עם דמיון מודרך מטמיעה את הגישה הזו בהצלחה יתירה.

GreenWeb כותבים על NLP, דמיון מודרך ועל קורס NLP. GreenWeb כותבים על עוד מגוון נושאים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב