דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המיתוג האישי היום ירוק מאוד.... 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 1572 פעמים ]

כנראה שכמו שארגונים ותאגידי ענק רבים הפנימו את העובדה שלתמיכה באיכות הסביבה וביוזמות אקולוגיות יש ערך מוסף מבחינה תדמיתית, כך גם מומחי המיתוג האישי הבינו זאת. בבלוג של מומחה המיתוג האישי וויליאם אראודה (William Arruda ) למשל, מופיעה סדרה של קרוב ל-20 פוסטים אשר המוקדשים לשילוב בין תחום המיתוג האישי ובין תחום איכות הסביבה והאנרגיה הירוקה או כפי שניתן לכנותו:"מיתוג אישי בירוק". בין הכותבים המתארחים בבלוג ניתן למצוא כמה מחלוצות המיתוג האישי, כגון: הרפ ארורה ( Harp Arora), ולרי סקולסקי ( V?llerie Sokolosky), ומג גילספי (Meg Guiseppi). פוסטים אלה מספקים מידע חשוב ומקורי כמו למשל:

את כל אלה ועוד ניתן אף למצוא ב"מדריך לקריירה בירוק" שפרסמה חברת הניו מדיה REACH בבעלות וויליאם אראודה. בגדול, מדובר כאן לא רק עלה "טיפים" מעניינים. אלא גם על שינוי דפוס חשיבה. מי שינסה להיכנס לעובי הקורה יבחין כי כל ה"טיפים" מקפידים על סינרגיה בין שני יסודות בסיסיים במיתוג אישי:
1. לשדר לסביבה את "מה שאני מאמין בו"
2. להאמין ב"מה שאני משדר לסביבה"

במדריך עצמו ובפוסטים ישנם "טיפים" ברורים וקלים יותר לשימוש כמו למשל: שימוש בשלושת ה-Reduce, Reuse ,Recycle) R) כלומר צמצום השימוש במוצרים לא מתכלים, מיחזור ושימוש בכלים רב פעמיים. ויש כאלה קצת יותר , איך לומר "נועזים" כמו: להקפיד להגיע לסניף "סטארבקס" עם ספל מאג גדול (כדי למלא עוד מנה מבלי להשתמש בכוס מקרטון). אולם, כל ה"טיפים" מכוונים לא רק לשמירה על איכות הסביבה אלא גם ניצול הפעילות הזו לצורך שדרוג המעמד וקידום המיתוג האישי. (נשמע אגואיסטי? אולי, אך תהליך מיתוג אישי לא מיועד לכאלה ש"נחבאים אל הכלים").

איך זה בא לידי ביטוי במדיה החברתית? פשוט מאוד.
כל אחת ממומחיות המיתוג האישי שציינתי, בהחלט ממליצה לנצל את כל האופציות שמציעה המדיה החברתית (דף בפייסבוק, חשבון טוויטר וכמובן נוכחות מאסיבית בבלוגספירה) . יש משהו בשיתופיות הזו שגורם להרגיש לא רק צודק או נחוש (כפי שאנשי איכות הסביבה חשים בד"כ) אלא גם פופולארי או לפחות לא בודד. ואכן, המדיה החברתית היא עולם שלם של תוכן ואפשרויות לשוחרי איכות הסביבה.

כמות הבלוגים המוקדשים לנושא היא עצומה והתוכן ברשת בנושא זה מתעדכן בתדירות מעוררת כבוד. הנה למשל, רשימה קצרה ממש על קצה המזלג:

Green blog – המתחזק גם חשבון טוויטר ובו 689 עוקבים ומפעיל על בסיס יומי קהילה מגוונת הכוללת: פורומים,עשרות פוסטים מרחבי העולם וסרטונים בנושאי איכות הסביבה והמעורבות החברתית.

Cleanergy- המתמקד בתחום האנרגיה החלופית והקלינטק. מפעיל זירות תוכן רבות מרחבי העולם ומקדם באמצעותן רעיונות ,יוזמות ופיתוחים של חברות העוסקות בהפקת אנרגיה ממקורות טבעיים. ניתן למצוא כאן עשרות מחקרים וסקירות של אנליסטים המתמחים בתחום האנרגיה הירוקה ואף קישורים לקרנות הון סיכון שמשקיעות בחברות ובמיזמים מהתחום.

Energy Balance- הבלוג של פרופסור כריס רודס (Chris Rhodes) מאוניברסיטת University Shambles בבריטניה, אשר קיים כבר

משנת 2005. רודס,פרופסור לכימיה, אשר פרסם מעל 400 מחקרים בתחום איכות הסביבה, עשה הסטוריה כאשר הוכרז לפרופסור הצעיר ביותר בבריטניה בגיל 34 בלבד ! את המוניטין הרב שלו הוא רכש בעת שהותו ברוסיה מייד לאחר אסון צ'רנוביל ופרסום שורה של מחקרים וספרים שזכו לפרסים שונים. הנוכחות המרשימה שלו במדיה החברתית ובכלל בתקשורת הפכה אותו למוביל דיעה בתחום איכות הסביבה וההשפעה של זיהום הסביבה והאנרגיה הגרעינית על האנושות.

Greenedia - קהילה מקווונת עשירה בתוכן ובעלת ממשק ידידותי להפליא. מכילה עשרות פודקאסטים,פוסטים,סרטונים ואינדקס קישורים מקיף למדי בתחומי האקטיביזם ואיכות הסביבה וגם בתחומי העסקים והמדיה הרלבנטיים. הגולשים מוזמנים להגיב,לשתף ואף ליצור ולהעלות בלוגים ופוסטים משל עצמם. בהחלט חווית תוכן גולשים ראויה לציון לא רק עבור שוחרי איכות הסביבה.

וזו כפי צייינתי, רק טיפה בים. אין ספק שאנשי איכות הסביבה השכילו לנצל את כוחה של המדיה החברתית ולדעתי יש כאן הרבה מעבר לשימוש בפלטפורמה נגישה לצורך שיתוף והעברת אינפורמציה. יש כאן, מסר חשוב: מעורבות חברתית נמדדת לא רק ברעיון שמאחוריה ובאג'נדה שלה, אלא בדרך בה היא נעשית. ערוצי מדיה שמגיעים לקהל רחב ומגוון כמו בלוגים,חשבונות טוויטר,סרטונים ביו טיוב או פליקר וכמובן דפי FANS ו- GROUP בפייסבוק גם משפיעים יותר. זה לא מספיק לשבת במעבדה או במשרד ולגלות כיצד ניתן לתעל את מי האוקיאנוס לצורך הפקת אנרגיה ובכך להפחית את השימוש בגזים רעילים, צריך גם לשתף את העולם בתובנה הזאת, לאפשר לו להגיב ולהציע יוזמות משלו, להקשיב לו ולהמשיך. אננשי איכות הסביבה הבינו זאת והם בהחלט בדרך הנכונה.

ומה בישראל? המדיה בהחלט נצבעת בירוק.
גם בישראל עושה רושם שהתחום צובר תאוצה. הצצה חטופה לפייסבוק למשל מגלה יותר ויותר דפים המוקדשים לנושא איכות הסביבה. קיימים בלוגים רבים בתחום איכות הסביבה והאנרגיה הירוקה כמו למשל: בלוג "יום כדור הארץ". אחת היוזמות המוצלחות ביותר (הזכורה לי לפחות) היתה לפני שנתיים, כאשר מערכת ה"בלוגיה" של תפוז, קראה לבלוגרים מתחומים שונים (טכנולוגיה,אוכל,תרבות,אופנה וכ"ו) לשלב תכנים בנושאי איכות הסביבה בפוסטים שלהם. ולהוסיף את תווית ," Blog Action Day" לבלוג שלהם, לרגל זכייתו של אל גור בפרס נובל לשלום על תרומתו למאבק נגד החור באוזון.

רון דותן - קופירייטינג ומיתוג אישי ברשת http://pebranding.blogspot.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב