דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת בדק בית וביקורת מבנים 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2544 פעמים ]

"חברת בדק בית", ביטוי שאנחנו שומעים הרבה בשנים האחרונות בהקשר של ביקורת מבנים, אולם נשאלת השאלה האם אנשים שעושים שימוש בשירותיה של חברת בדק בית מכירים את מקור המילה?. ובכן מקור המילה בדק בית טמון בהיסטוריה היהודית וקשור בקשר הדוק לבית המקדש. פירוש ביטוי זה רכוש אשר שייך לבית המקדש. איך כל זה מתקשר לשירותי בדק בית של ימינו בוודאי תשאלו. התשובה היא פשוטה בדק בית נעשה כאשר הכוהנים גבו כסף לצורך שיפוץ המקדש.

כיום, אדם שיזמין חברת בדק בית למעשה מזמין אנשי מקצוע מיומנים כגון: מהנדס או שמאי מקרקעין שיבדקו את טיבו ההנדסי של נכס.

מי זקוק לבדק בית?

בדק בית זהו שירות מקצועי שמגוון רחב של אנשים זקוקים לו. כך למשל אנשים שעוברים לדירה חדשה מקבלן. במקרים אלו יש צורך לפקח על עבודות הבנייה מראשיתן ועד סופן ורצוי שיהיה אדם בלתי תלוי שיפקח על תהליך הבנייה, שכן ישנם לא מעט מקרים שבהם גם בבתים חדשים לגמרי, שזה עתה נבנו ישנם ליקויי בניה. אם בגלל שהקבלן עשה שימוש בחומרים שאינם איכותיים או אם בגלל שהקבלן השתמש בשירותיהם על אנשי מקצוע בלתי מיומנים.

אך חברת בדק בית מספקת שירות הנדסי מקיף גם לאנשים שעוברים לדירות מיד שנייה. מטבע הדברים, דירות מיד שניה הן ישנות יותר וצפויות להיות בעלות ליקויי בניה עקב בלאי. כך למשל, בוודאי לא הייתם רוצים להיכנס לבית חדש, אך מיד שנייה, כשהאינסטלציה אינה עובדת כשורה. זה ישפיע על איכות החיים שלכם באופן יומיומי. אך ליקוי שכזה יכול להתגלות אך ורק על ידי חברת בדק בית, ועל פי רוב  האדם הבלתי מיומן - לא יבחין בליקויים אלו.

גם כאשר עומדים לעבור למשרד חדש (או מיד שניה ובוודאי מיד שלישת), מומלץ מאוד להזמין חברת בדק בית, ואם עוברים לבניין חדש - גם אז ראוי לבדוק הן את הדירה אליה עומדים להיכנס והן את מצבו של הבניין כולו.

למה חברות בדק בית?

למעשה חברות בדק בית בודקות את הנכס שאליו שואפים לעבור ומספקות תמונת מצב אמיתית של מצב הנכס. זוהי תמונה שיכול לצייר רק איש מקצוע: מהנדס או שמאי מקרקעין, שכן רק להם יש את כל הידע ההנדסי הדרוש לאיתור ליקויי בניה.

ביכולתה של חברת בדק בית לאתר ליקויים שישפיעו באופן ישיר על איכות החיים של הדיירים החדשים, החל בליקויים במערכות חשובות בכל בית כגון חשמל, מים, גז ואינסטלציה ועד רטיבויות, בעיות איטום ואיתור גז ראדון שכידוע הוא לא נדיר במבנים רבים וההשלכות של אי גילויו יכולות להביא לתופעות לא רצויות כגון סרטן.

גילוי מוקדם של ליקויים בנכס יכולים לתרום בכמה מובנים. ראשית, גילוי ליקויים אלו יכול להביא לירידת ערך הדירה, כך שתשלמו פחות כסף לקבלן או לבעל הבית הקודם של הנכס. לסירוגין גילוי מוקדם של ליקויי בניה יכול להטיל את האחריות לתיקון הליקויים על הקבלן או על בעל הבית. שנית, חברת בדק בית והדו"ח המקצועי שהיא מפיקה יכולה לשמש כעדות בבית המשפט כאשר מתגלים חילוקי דעות באשר לאחריות הליקויים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט. http://www.seoisrael.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב