דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות הפרמצבטיקה מגלות את הניו מדיה ! 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 1072   [ נצפה 2429 פעמים ]

מה משותף לעשרות סרטונים ביו טיוב העוסקים בשימוש באמצעי מניעה? לפוסטים בנושא חישוב קלוריות גם במהלך יום עבודה במשרד ולדף פייסבוק בו ניתן לצפות בהמלצות להכנת אמבט לתינוק? חברות הפרמצבטיקה שעומדות מאחורי חווית התוכן הזו פשוט החליטו לחשוב ניו מדיה. (האמת, זה בהחלט צעד נבון עבורן...)

בשבוע שעבר הגישה חברת "טבע" ל-FDA (רשות התרופות האמריקנית) בקשה לשווק את XMO2, שהיא גירסה גנרית לתרופה Neupogen שפותחה על ידי חברת אמג'ן ומיועדת להגברת ייצור כדוריות דם לבנות בחולים שעברו טיפול כימותרפי נגד סרטן.  מדוע המידע הזה צריך לעניין אותנו? משום שהוא מדגים כמה סבוך ומורכב ענף התרופות הביו גנריות והגנריות ובכלל תחום הפרמצבטיקה. מדובר על תחום שמצד אחד נחשב לביקוש קשיח. אולם, המשווקים נדרשים להתמודד מול תחרות קשה, אנטגוניזם מסויים מצד הצרכנים (כפי שקורה בד"כ במצבי ביקוש קשיח) ובעיקר מגבלות רבות של הרשויות הרגולטוריות : ה-FDA האמריקאית וה-EMEA – האירופית.

התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן והחשיבות של פיתוח נאמנות למותג הפכו במרוצת השנים את חברות הפרמצבטיקה לשחקניות דומיננטיות ביותר בזירה השיווקית וההשקעה בפעילות שיווקית (בעיקר ב-PR וב-BTL ) היתה גבוהה ביותר. אולם, לאחרונה, אנו עדים ליותר ויותר חברות פרמצבטיקה שמרכזות מאמץ במדיה החברתית ומנסות לנהל פעילות שיווקית באופן שונה מהמקובל. יותר דיאלוג ופחות "שכנוע", יותר הקשבה ושיתוף במידע ופחות "הטפה או שטיפת מוח".

פוסט מעניין למדי של חוקר הניו מדיה דניאל סידל (Daniel Siddle) מספק כמה תובנות על הפוטנציאל הרב שיש לחברות פרמצבטיקה במדיה החברתית על והערך המוסף שהן יכולות לספק לצרכני המדיה החברתית. לדברי סידל: מדובר על עולם תוכן עשיר ומגוון (מחקרים, מאמרים של מומחים בעלי שם עולמי,CaseStudies, שאלות ותשובות ועוד). יצרניות התרופות לא צריכות למעשה, להתאמץ כיום כדי לנהל דיאלוג פורה עם הצרכנים. הן רק צריכות להקשיב ולספק את האינפורמציה העצומה שמאליו טמונה אצלן.

 סידל מאתר 3 גורמים עיקריים לסיבה שחברות הפרמצבטיקה נוטות לעשות שימוש נרחב בניו מדיה, לדעתי אלה הגורמים שמעניקים לניו מדיה יתרון על פני המדיה המסורתית:


    • העלויות הדרשות עבור פעילות שיווקית של מוצר פרמצבטי במדיה המסורתית הינן גבוהות ביותר (הפקות דפוס, רכישת מדיה, נוכחות בכנסים ותערוכות מקצועיים וארגון כנסים, תוכן שיווקי וכ"ו)
    • ההון האנושי בחברות הפרמצבטיקה הינו גבוה ביותר (מדענים,רופאים ומחלקות מו"פ עתירות משאבים) ומהווה קרקע עשירה לפעילות ניו מדיה אפקטיבית (זירות תוכן, קהילות מקוונות, בלוגים מקצועיים, דפי Group ושימוש באפליקציות פייסבוק רלבנטיות,
    עדכוני טוויטר, פודקאסטים, מדריכים מצולמים ומצגות ביוטיוב ופליקר ועוד)
    • הדרישות הרגולטוריות של הגופים הרלבנטיים (FDA, EMEA, NDA ) סבוכות למדי ולעיתים השקת מוצר חדש עלולה להימשך שנים ולעכב את הפעילות השיווקית, בעוד שפעילות הניו מדיה נמשכת לכל אורך השנה.

גם בפוסט של סידל וגם במחקר מקיף שהכינה חברת "Label" המתמחה בפעילות ניו מדיה ו-ON Line Marketing ניתן לבחון כמה דוגמאות מעניינות לפעילות ניו מדיה של מותגי פרמצבטיקה גדולים:

 GLAXOSMITH של ALLI - לרדת בגדול בגרסת הניו מדיה
ALLI DRUG למשל המחזיקה במותג GLAXOSMITHKLINE (תרופה המסייעת לירידה במשקל) מתחזקת באופן שוטף קהילה מקוונת בשם: My ALLI שם ניתן למצוא עשרות סרטונים,פודקאסטים,פוסטים וקבוצות דיון העוסקים בירידה במשקל, תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא. הגולשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות און ליין ממומחים וכן לשתף אחד את השני בתובנות ובסיפורם האישי. בהחלט ערוץ קשר ייחודי עם הצרכן ודרך מעניינת לפיתוח נאמנות למותג והפחתת הדיסוננס והחשדנות הקיימים כיום. בנוסף, דואגת ALLI DRUG לגבות את פעילות הניו מדיה באמצעים מגוונים נוספים כגון:

רון דותן - קופירייטינג ומיתוג אישי ברשת http://pebranding.blogspot.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב