דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוכב נולד 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2823 פעמים ]

עוד לא יצא לי לשבת בפגישה עם מנהל שיווק או מנכ"ל שבה לא נדרשתי לתת תשובה מדויקת כולל לוחות זמנים ברורים, בנוגע למועד שבו כל הציבור ידע וישמע על השירות ו/או הפיתוח יוצא הדופן של החברה. בכל פגישה מבקשים ממני הכרישים שכבר ראו ושמעו הכל, לדעת בוודאות תוך כמה זמן אשיג להם את החשיפה התקשורתית המיוחלת ורצוי כמובן שהדבר יקרה כבר אתמול. למרות שלעוסקים במקצוע שלי יצא שם של מניפולטורים שמסוגלים במחי SMS להזיז ולשנות סדרי עולם, אני מאוד לא אוהבת לספר סיפורים.

בעצם הנה סיפור אחד. היום מתקיימת בתל אביב ועידת האינטרנט של היזם והמשקיע האמריקני ג'ף פולבר. פולבר, שישראלים רבים רואים בו היום חבר קרוב, ומזמינים אותו תדיר לאירועים שהם יוזמים או אפילו סתם לקפה, הוא דוגמה מצוינת להמחיש כיצד מתנהל באמת המשחק הזה שנקרא יחסי ציבור-תקשורת-מיתוג ותודעה.

לפני למעלה מ-3 שנים נתבקשתי ע"י קבוצת אנשים ומחשבים לטפל בחשיפה התקשורתית של VON תערוכת תקשורת גדולה. היזם מאחורי התערוכה היה ג'ף פולבר. אז איש מוערך ומוכר בעיקר ליודעי חן, אנשי קהילת הסטארטאפ, העוסקים בתחום ה-VOIP. בשיחה מקדימה עם פולבר סוכם כי לאור ניסיונו הרב הוא ישמש בעצם כדובר התערוכה בשיחות שנקבע עבורו עם עיתונאים.

על פניו היה נדמה שהרקורד המקצועי והעסקי שלו, יחד עם העובדה שתערוכה בינ"ל שהוא יוזם ומוביל בכל העולם, המגיעה גם לישראל, יהיו מספקים כדי לסקרן את כלל התקשורת הישראלית לקיים איתו ראיונות. בפועל המצב היה מעט שונה. נדרשו אינספור שיחות ופניות לעיתונאי התקשורת בארץ כדי לשכנע אותם להרים את הטלפון ולהקשיב לאיש הכ"כ מוערך הזה. הזמן שלקח לפרסום הראיונות והנפח המועט שקיבלו בדפי העיתון העידו שהחבר'ה לא ממש נלהבים.

מצד שני, השמועה שפולבר עצמו יהיה נוכח באירוע עשתה לה כנפיים, לצערי, גם בלי קשר לאותם ראיונות מועטים, וקהילת ההייטק הישראלית צבאה על הדלתות. מעט העיתונאים שהגיעו למקום שפשפשו את העיניים ואחד מהם הגדיל לעשות כשפרסם לא מתוך פרגון את הפרטים המלאים על מסיבת סיום הכנס שהיהודי האמריקני החביב מתכוון לממן מכיסו הפרטי, לחברים ומוזמנים בלבד. המסיבה, שהמקום שבו התקיימה היה צר מלהכיל, היתה אחת המדוברות שהופקו בארץ עד היום.

שנה לאחר מכן, פולבר הפך להיות יקיר התקשורת המקומית. הוא מרואיין נדרש ומפורגן בכל כתבה על יזמות, חדשנות וטכנולוגיה ישראלית שממידת ההשקעה שלו בה ניתן להבין שהוא נמנה על תומכיה. והעיתונאים, הם כבר לא מחפשים סיבה לשיחה איתו ומגיעים בהמוניהם לכל מפגש שהוא יוזם בארץ.

פולבר, כיזם, לבטח שאף להרחיב את מידת החשיפה שלו בקרב יוזמות ראשוניות בישראל ובעולם. אני לא יודעת אם להיות יקיר התקשורת הישראלית היתה מטרה מסומנת ביומן שלו, אבל היום, יותר מ-3 שנים אחרי, כשברזומה שלו גם הופעת אורח בסדרה "מסודרים", אין ספק שג'ף פולבר מוכיח לאותם מנהלים שגם המסקרנים, המעניינים ובעלי הקבלות שבהם, בתחילה לא זוכים לקרדיט התקשורתי המגיע להם. אבל אם זו אכן מטרה שמעוניינים להגיע אליה, אזי שבעבודה קשה ומתמשכת, בסבלנות ועם הבנה וסיפוק של צרכי התקשורת, הדברים קורים.

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב