דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


די לדמגוגיה הישראלית 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2032 פעמים ]

הרבה נכתב ונאמר על החד-צדדיות של הישראלים בכל הקשור לנקודת מבט גלובלית ולאו דווקא פרו ישראלית. המחשבה שתמיד מדינות ואזרחי העולם חושבים מאותה זווית ישראלית וכל החושב הפוך יזוהה מיד כטרוריסט מוקצה והזוי היא שגויה ופסולה מן היסוד. מה לעשות, המציאות העולמית שונה לחלוטין מזו הישראלית. לשם דוגמא קלאסית אפשר להצביע על הסוגיה האיראנית, בה הישראלים רואים מוקד הרוע של האנושות, השטן בהתגלמותו, ואותה לדעת רבים מהם יש להתקיף ולהפגיז עם מיטב מטוסי הקרב החדישים ביותר תוך לחץ כללי על מדינות העולם לפעול יחד עם ישראל, כי "איראן גרעינית מסכנת את שלום העולם", אך אלו לא מתלהבים מהדיל של מלחמת עולם שלישית, והישראלים נותרים לבדם.

 

בדיון ועדת חוץ וביטחון התייחס רה"מ נתניהו למצב הביטחוני בצפון, ואמר כי "אם בעבר התייחסנו ללבנון כאל מיליציה צדדית, כיום החיזבאללה הוא צבא לבנון האמיתי ומחליף את צבא לבנון ככוח משמעותי שמתחמש ומתארגן כצבא לכל דבר. ממשלת לבנון וחיזבאללה הופכים להיות שלובים זה בזה. הם נושאים באחריות כלפי פגיעה בישראל", הבהיר נתניהו. למעשה, הפרנויה הישראלית עוברת הילוך קדימה כאשר בכיריה המדיניים וראש הממשלה בפרט, מאמינים כי "כל לבנון חיזבאללה", מחשבה שגויה, פסולה, ואף שקרית.

 

לא אחת הוכח כי יש התנגדות פנים לבנונית עזה כלפי הסגנון ודרכי הפעולה של חיזבאללה, ועל כך למדנו בבחירות האחרונות בלבנון, שם אזרחים רבים יצאו לכיכרות המרכזיים ומפגינים נגד חיזבאללה, ונסראללה בפרט. אז כאשר אומר נתניהו שחיזבאללה הוא "צבא לבנון האמיתי", הדבר רק מעצים את הבועה הישראלית המנותקת מהמציאות הבריאה.

 

יתרה מכך, נקודת המבט הישראלית השגויה, לא רק מנותקת מהמציאות הבריאה, אלא גם יוצרת אשליה בקרב אזרחים ישראלים רבים אשר באמת ובתמים מאמינים בדרך החשיבה הנ"ל בנוגע לחיזבאללה. מה שיוצר להט בין מחנות פוליטיים בישראל, ימין ושמאל. המזל הוא שהשמאל האמיתי בישראל דווקא כן יודע ליצור את ההבחנה בין נקודת מבט ישראלית, לנקודת מבט גלובלית ונכונה. חרחור מלחמות ויד קלה על ההדק הינו דבר אסור ופסול בכל אמנה בינלאומית. סגנון בועתי ושקרי הוא לא אחר מאשר נחלתם של ההמון הנבער, המיליטנטי, והמנותק מן המציאות.

 

קיריל הדר | פובליציסט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב