דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרן 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 753   [ נצפה 1959 פעמים ]

 מקרנים

 

בסרטים רבים רואים חברים ובני משפחה היושבים יחדיו, וצופים בתמונות שלהם מהטיול השנתי או מהאירוע האחרון הבלתי נשכח. נראה שיש משהו רומנטי ומלכד בישיבה מעין זו בחושך, כשרק אורות מסוימים עולים מתאורת המקרן ומהמסך עצמו. יש אמנם אנשים החיים בסרט ועדיין משתמשים במקרן הביתי על מנת לצפות בתמונות, אך עיקר השימוש במקרנים של היום, הוא צפייה בסרטים. אם אתם חושבים לרכוש מקרן ומתלבטים בין הסוגים השונים, ומתלבטים במה לבחור, מאמר זה נכתב עבורכם.

 

למה לקנות מקרן?

  • בגלל המחיר - יחסית לטלוויזיית פלזמה או לטלוויזייתLCD , מקרן נחשב למכשיר חשמלי שאינו יקר. אפילו שיש לרכוש עמו אביזרים נלווים חיוניים כגון: עדשות, מנורות מיוחדות וכדומה, צריך להשקיע בו תקציב מועט.
  • קטנים – המקרנים הם מכשירים חשמליים קטנים וניידים. קל להזיז אותם ממקום למקום, ומשקלם אינו רב. מקרן ממוצע יכול להגיע לעשרה קילוגרמים בלבד.  
  • בגלל גודל המסך והרזולוציה – סרטים במקרנים יכולים להיות משודרים על גבי מסך גדול עם רזולוציה גבוהה. לעומתם, מסך פלזמה (אפילו הגדול ביותר) קטן יותר.
  • בגלל האווירה - מקרנים נותנים אווירה מושלמת של קולנוע ביתי. בקולנוע רגיל שורר חושך באולם והסרטים מוקרנים באמצעות מקרן המיוחד לכך. מקרנים ביתיים מוקרנים גם כן בחושך בחוויה קולנועית. רק לפני שאתם רוכשים מקרן, שימו לב, שקיימים סוגי מקרנים המשמשים להצגת מצגות, ומקרנים אחרים המשמשים לצפייה בסרטים. לאחרונים יש איכות תמונה טובה ודיוק רב בצבעים. כמובן, שאתם תבחרו את המקרנים המיועדים לקולנוע הביתי שלכם.  

 

אילו סוגי מקרנים קיימים?

קיימים סוגים רבים של מקרנים. תחילה נבדיל בין הסוגים העיקריים כולל יתרונותיהם וחסרונותיהם:

  • מקרן קדמי – מקרנים קדמיים מאפשרים את האופציה להפוך קיר רחב מחוץ לבית או בחדר כלשהו בתוך הבית למסך רחב, שעל גביו מוקרן הסרט. מקרן קדמי מורכב משתי יחידות נפרדות: מסך וקופסה. הצופה יושב מול המסך והמקרן מוצב מאחוריו. על מנת לצפות בסרט באיכות טובה כמו שצריך, מקרן קדמי דורש החשכה מוחלטת של החדר. דבר זה תורם לתחושה של קולנוע ביתי, אך שימו לב שאם החדר אינו מוחשך מספיק, הדבר עלול לפגוע בתחושת הקולנוע הביתית.  מקרנים קדמיים שכיחים יותר מהמקרנים האחוריים.
  • מקרן אחורי – מורכב מיחידה אחת בלבד: מהמסך (ללא קופסה נלווית). הצופה יושב מול המקרן כך שהוא יכול לראות את המקרן. מקרנים אלו אינם דורשים החשכה מוחלטת של החדר, והם משמשים אף לצפיית טלוויזיה ולזמן רב. מחירם של מקרנים אחוריים זול יותר מהקדמיים.

 

הפרמטרים החשובים בקניית מקרן:

  • מחיר – מחיר הוא דבר הנתון לשיקול דעתכם על פי מצב הכיס שלכם. ובכל זאת, כשאתם באים לקנות מקרן, תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע ולדווח לו על גבול התקציב שלכם להשקעה במקרן. כך הוא יוכל להתאים לכם מקרן איכותי בתקציב שלכם.
  •  משקל – אמנם מקרנים נחשבים למכשירים חשמליים קלי משקל, אך יש לכל מקרן משקל משלו והשאלה מה השימוש שלו: אם משמש לתלייה, כנראה שהמשקל לא כל כך מהותי, אך אם משמש לנשיאה ממקום למקום, יש להתחשב במשקל. העדיפו מקרנים עם משקל המתאים לכם (לכל אדם משקל יחסי).
  • עוצמת המקרן – תלוי במטרת המקרן. אם אתם עומדים להשתמש במקרן במקום מואר, בחרו במקרן בעל עוצמת הארה גבוהה.
  • חיבורים – אם אתם מעוניינים לחבר את המקרן למחשב, ל-DVD  או למקור אחר, שימו לב שיש למקרנים שאתם בוחרים את היציאות המתאימות לכך.
  • חיי המנורה במקרן -  המנורה במקרנים היא מצרך יקר עד כדי כך שלעתים עדיף להחליף את המקרן כולו. לכו, חשוב שהמנורה במקרן תהיה איכותית ובעלת אורך חיים רב. תוכלו לבדוק זאת לפי נתוני היצרן.

 

תתחדשו ותיהנו כאילו אתם חיים בסרט.

 

 

 


 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב