דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרכבים מוזיקלים לאירועים והפקת בר מצווה בכותל 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 2777 פעמים ]

הרכבים מוזיקליים לאירועים
כאשר אנו בחברת ההפקה שרו הפקות ניגשים למלאכת תכנון האירוע (ולא חשוב אם מדובר באירוע ציבורי ועד עובדים או חתונה), אחת מהפנטזיות היותר נחשקות ללא ספק, הוא: הרכב מוזיקלי משובח. שינעים את זמנם של האורחים ואף ירקיד אותם בשלבי האירוע מגוון האפשרויות של ההרכבים הוא עצום ומגוון מאוד, אני מעריכה שבישראל פועלים עשרות אולי מאות הרכבים מוזיקליים לאירועים בסגנונות שונים. על מנת לבחור הרכב מוזיקלי מנצח, עלינו לקחת בחשבון את קונספט האירוע, כלומר מה אנו רוצים שיהיה תכליתו של האירוע.

שילוב הרכב מוזיקלי מנצח
בעזרת סיפור אישי מתוך אחת ההפקות שלי תוכלו לראות כיצד השתמשתי בהרכבים מוזיקליים שונים לאותו אירוע. לא בכל יום אני מקבלת תקציב בסדר גודל שכזה לכן החלטתי לשתף אתכם בפוסט הזה: באחד מאירוע בר מצווה בכותל שערכתי למשפחה יהודית מהעשירון העליון של אוסטרליה, שהגיעו לחגוג בר מצווה לבנם וגם אולי לספר לחברה בישראל על העסקים שפרחו והתעצמו עם השנים... בתקציב נאה מאוד והרבה התלהבות ומרץ נגשתי ביחד עם צוות הקריאיטייב (רעיונאים, למי שעדיין לא הבין את פשר המילה...) שלנו, ליצור אירוע שישאיר רושם עז על המשתתפים. אני לא אספר לכם על האוכל והתפאורה, (את זה נשאיר למאמר אחר) הפעם בחרתי לשתף אתכם בצד המוזיקלי שהיה גורם מכריע בהצלחת האירוע ולפרוש בפניכם כיצד הסתייעתי בהרכבים מוזיקליים שונים באותה בר מצווה שנערכה בכותל המערבי בירושלים.

מתחילים בהר ציון
יריית הפתיחה לאירוע שנמשך שלושה ימים וכלל אטרקציות מאתגרות שונות ומשונות ומסע תענוגות יוצא דופן בקנה מידה ישראלי, התחלנו בשער ציון שנמצא בלב הר ציון, אחרי ארוחת בוקר קצרה, פנינו לכיוון קבר דויד שם חיכו לנו להקת ילדים ששרו משירי דויד מלך ישראל, פיוטים וזמירות שהזכירו את ימי הזוהר של ירושלים שעה שהלויים היו שרים בהיכל השירה בבית המקדש. הרכב מוזיקלי ווקאלי של ילדים תמיד מרגש! יש לו כוח בלתי מוסבר, ילדים משדרים את האמת הצרופה שכנראה פוגעת בקרביים של כל אחד ואחד מאיתנו. לאחר הסיור בקבר דוד, חיכו לנו הרכב מצומצם של להקת מתופפים, עטויים בלבן שליוו אותנו בתקיעות שופרות, שירה ותופים. מראה מלבב עם תפאורת האבן הירושלמית הטבעית הרגשתי כאחד מעולי הרגל הרבים שפקדו את ירושלים בעבר במשך שרשרת הדורות הארוכה שלנו כעם. המתופפים ליוו אותנו את כל הדרך אל הכותל המערבי כשהם הולמים בתופים ומארגנים שירה בציבור של שירים חסידיים ועוד מספר לא קטן של שירים שכל יהודי היה שמח לשמוע ולשיר אותם. המתופפים ידעו להניע את הקבוצה לשיתוף פעולה, לא כקהל המגיע לראות הופעה, כי אם, שילוב הקהל כחלק מההופעה עצמה.

הסעודה
לסעודת הצהריים הכנתי שני הרכבים מוזיקליים נוספים, בכניסה למסעדה ניגן הרכב ג'אז שעיבד קטעי מוזיקה פולאריים של להקות מפורסמות כמו הביטלס ועוד יצירות מופת שהפכו לאבן דרך בספרי ההיסטוריה של המוזיקה. ההרכב מנה 5 נגנים מוכשרים שכללו קלידן, מתופף, גיטרה באס, סקסופוניסט וירטואוז שהחליף כלי נשיפה ונגן כינור, תפקידם היה ליצור אוירה במעמד ההתכנסות ליד הבופה וקבלת הפנים בלובי. הווליום הנמוך נשמר בקפידה והוסיף לאווירה הרגועה אותה רצינו לייצר. את הפינאלה של היום חתם הרכב מוזיקלי ישראלי המנגן על כלי מיתר אתניים כמו עוד, סאז כינור ובגלמה, גיטרה בס ומגוון גדול של כלי הקשה ותופי ידיים כמו קונגס ודג'מבה . ההרכב שמתמחה במוזיקה מרוקאית שהקפיצה את האדרנלין הרדום של היהודים מארצות המגראב שכבר שנים מתגוררים באוסטרליה, אבל המוזיקה המרוקאית עוד פורטת על הנימים הכי רגישים שלהם. וכשהיא מנוגנת טוב החברה מגיבים בריקודים, תוסיפו לזה את אדי האלכוהול המשובח והתוצאה מסתבר, מרשימה...! לסיכום, על פי רוב אנחנו משתמשים בהרכב מוזיקלי אחד לקבלת פנים באירועים פרטיים כמו חתונה בר מצווה וכדו' אולם אם יש אפשרות תקציבית יש להשתמש בכמה וכמה הרכבים מוזיקליים, כמו בהצגה טובה יש מערכות גם בהפקת אירועים אני רואה צורך לחלק את האירוע בדיוק כמו בתיאטרון ובכל מערכה לחשוף את הקהל לאווירה אחרת, יחד עם זאת לשמר את הקונספט הכללי אותו הגדרנו מראש.

כתבה: שרית בר יוסף חברה להפקת אירועים "שרו הפקות"
טלפון אישי- 052-4457700

שרית בר יוסף, מנהלת חברה להפקת אירועים "שרו הפקות" מתמחה בהפקת בר מצווה בכותל המערבי בירושלים. הפקת בר מצווה במצדה , הפקות מקור ויצוג אומנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב