דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת החלומות (תורג'מן יעל) 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2722 פעמים ]

חלק חשוב בהבנת החלומות והדרך לפרשם הוא הידיעה, כיצד נוצרים החלומות. מדוע בלילה מסוים, אנו חולמים דווקא את החלום הספציפי הזה ולא חלום אחר? האם החלום שחלמתי בלילה הנוכחי, נבחר באופן אקראי? האם החלום הופיע בעקבות השפעה של גורם רוחני עליון, או שזו יצירת הנפש שלי? אלו שאלות ששאלתי את עצמי במהלך המחקר על החלומות. רוב החלומות הם יצירת הנפש ולא השפעה של גורם עליון, על כן אתייחס בכתבה זו רק לחלומות אלו.

   מה כוללת נפש זו? הדבר הבולט בנפש הוא, הרגש. אנו יצורים מלאי רגש. הרגשות הם חלק בלתי נפרד מאיתנו בכל פעולה שאנו עושים, ולא תמיד אנו מודעים אליהם. דוגמא קטנה לביטוי הרגש: הטלפון מצלצל. אנו לא מכירים את הדובר, טון הדיבור שלנו הוא מונוטוני נמוך. האדם מעבר לקו מזדהה ומתברר שזה מישהו שאנו מאוד אוהבים. לפתע הקול שלנו נעשה גבוה יותר, מתלהב יותר ומלא רגש.

   הרגשות שלנו נעים כגלים, לפעמים הם גבוהים ולפעמים נמוכים. השאיפה שלנו היא להיות במצב מאוזן מבחינה רגשית. דברים רבים עשויים להוציא אותנו מאיזון- אנו כועסים, אנו מתרגשים, משהו מפריע לנו עמוק בפנים. הרבה פעמים אנו מדחיקים פנימה את הרגשות המפריעים ומתעלמים מהם, אך הם עדיין רוחשים בתוכנו.

   הרגשות, הם היוצרים חלומות- גם אלו המודעים לנו וגם אלו שהדחקנו. מדובר ברגשות שעלו מעל סף מסוים- הסף הקריטי ליצירת החלום. לא כל דבר במהלך היום משפיע על יצירת החלום, אלא רק דבר שעורר רגש אשר עלה מעל סף מסוים. דבר מה בחיינו השפיע עלינו מבחינה רגשית ואנו לקחנו אותו אל חיי הלילה, כדי לעבד אותו ולנסות להחזיר את המצב הרגשי שלנו לאיזון.

   אם כן, החלום לא נבחר באקראי. הוא מושפע מהמצב הנפשי שלנו. דבר מה עורר את הרגש והעלה אותו לסף גבוה- זהו הטריגר. למציאת הטריגר ערך חשוב בפירוש החלום. למשל- נערה ראתה בחלומה אדם מפחיד רודף אחריה. בבירור עם החולמת מתברר, שיום קודם היא ראתה אדם שנראה בעיניה כמפחיד. זהו הטריגר לחלום. במציאות הוא לא רדף אחריה, אך הוא עורר בתוכה את רגש הפחד שהמשיך לרחוש בתוכה, והוא אשר יצר את החלום. האדם המפחיד עורר אסוציאציה של רדיפה- סיטואציה המתאימה לאדם מפחיד. ניתן להעמיק חקר בנפש הנערה ולבדוק, מדוע האדם הפחיד אותה- אולי הוא מייצג עבורה גברים אשר עשויים לפגוע בה...

   כפי שאנו רואים כאן, האסוציאציה היא דבר נוסף היוצר את החלום. האסוציאציות לעיתים כה מסובכות, שקשה לנו למצוא את הקשר בין החלום למציאות. על אסוציאציות ויצירת חלומות בכלל, תוכלו לקרוא בספר, נפלאות החלום.

www.ima-adama.co.il/home/dreamyael

תורג'מן יעל


חוקרת את החלומות, מנהלת פורומים לפתרון חלומות


www.ima-adama.co.il/home/dreamyael




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב