דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדרי ילדים 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1992 פעמים ]

כשהילדים צעירים, קשה לגרום להם להישאר בחדרי הילדים, הם תמיד רוצים להיות עם אמא ואבא. הם רוצים לישון בלילה במיטה של ההורים, ובמהלך היום להשתולל בכל הבית. חדרי ילדים, עבור הילדים, פירושם לבד, ובכל הגילאים, במיוחד בינקות, אנו, כבני אדם, רוצים להרגיש כמה שפחות בדידות. אין זה אומר שעליכם לוותר על הפרטיות שלכם ולאסוף את הילד מהלבד שלו, אל זמן האיכות שלכם, כהורים. ילדים צריכים ללמוד להיות עצמאיים, לפתח אישיות, ולהפסיק לראות עצמם כשלוחה של הוריהם.
בכדי לעזור לילדים להשלים עם המגורים הנפרדים שלהם בחדרי ילדים, ולא בחדרי הורים, כדאי לקשט את חדרי הילדים. קישוט תורם להפיכת חדרי ילדים לנעימים ואטרקטיביים ככל האפשר. מתוך האלמנטים שתיישמו בקישוט החדר תוכלו גם להוציא עוד כמה יתרונות עבור ילדיכם, מלבד עצמאות. למשל, לרוב, בחדרי ילדים, בוחרים לאחסן חפצים ישנים, מתקופתם כפעוטות, כמו גם חפצים יומיומיים – צעצועים למיניהם. משיטת האחסון בחדרו, יוכל ילדכם ללמוד על סדר וארגון. רצוי, אגב, לבחור בחפצי אחסון שאינם מסוכנים לילד, ואינם מדי מגושמים. בהקשר של סדר, תוכלו לאפשר לילדכם להחליט היכן להניח חפצים שונים, כך הם ירגישו יותר קשורים לחדר, והדבר יפתח אצלם גם כושר מנהיגות, ויכולת התמקדות במשימות. קישוט חדרי ילדים יכול, בגלל הזמן המשותף שלכם איתם, גם לתרום לחיזוק החיבור ביניכם לבין ילדיכם. השקעת זמן באבזור חדרי ילדים, וודאי יהיה בעל השפעה חיובית גם עליכם, ההורים, בכך שיאפשר לכם להשתחרר מחייכם העמוסים, ולהסתכל, לכמה זמן לפחות, על העולם מנקודת מבטם של ילדיכם הצעירים והתמימים, כאשר הבעיות הגדולות ביותר הן איזו בובה תשב על הכסא בפינת החדר ואיזו על המדף. נחזור עתה למטרה העיקרית – פיתוח העצמאות וההבנה כי הם ייחודיים ומיוחדים, ההבנה שהם אינם חלק מכם, אלא אנשים מפני עצמם. בכדי שזה יקרה כדאי שתשתפו אותם ככל האפשר בעיצוב החדר. חדרי ילדים, רצוי שישקפו את האישיות והטעם האישי של הילד. ייתכן מאוד וזו הפעם הראשונה שניתנת לו הזדמנות לתת ביטוי למאוויים שלו, בעיצוב, ולצורה שתגיב לכך תהיה משמעות גדולה על המשך פיתוח טעמו האישי.
קישוט חדרי ילדים דורש מחשבת תחילה. ועליכם לחשוב כיצד אתם מעוניינים לגשת למטלה הזו. ישנם הרבה יתרונות אשר חבויים במטלה כל כך בסיסית זו, חלקם נמנו למעלה, ולכן, בכדי למצות את החוויה, כדאי לחשוב על שלל ההיבטים שלה. קישוט חדרי ילדים יכול להיות אירוע מהנה במיוחד, אם תקדישו קצת מחשבה למטרותיכם, הן באשר לחדר והן באשר לילדיכם. כי, כאמור, הם יכולים להרוויח לא מעט, וממש להתפתח מול עיניכם, במידה ותאפשרו זו, במהלך עיצוב חדרי ילדים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב